|

حباب ۷۵۰ تا ۷۶۰ هزار تومانی بازار طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه؛ یکشنبه 31 مرداد 1400

shayanews

در حال حاضر بازار طلا و سکه یک حباب 750 تا 760 هزار تومانی دارد که امیدواریم در روزهای آینده این حباب تا حدی کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- طلا طی هفته های گذشته به خصوص در مرداد ماه با نوسان قیمت همراه بود. افزایش اونس جهانی والبته نوسان دلار این قیمت را دچار افت و خیز کرد. هرچند اونس جهانی در تغییر قیمت طلا اثر گذار است اما یک مقام مسئول در اتحادیه طلا تاکید دارد که موثر اصلی بر قیمت طلا و سکه دلار است.

به گزارش «شایانیوز»، رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به «شایانیوز» در تحلیل بازار کنونی طلا و سکه می گوید: کاهش و افزایش قیمت طلا در مسیر بازار ارز حرکت می کند. هر زمان که دلار دچار نوسان قیمت باشد، طلا هم روند کاهش وافزایش را در پیش می گیرد.

ابراهیم محمد ولی در ادامه این گفتگو متذکر شد: هرچند اونس جهانی در تغییر قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است اما در نهایت این دلار است که قیمت طلا را مشخص می کند؛ البته طی روزهای گذشته طلا تحت تاثیر کاهش قیمت اونس جهانی روند کاهشی داشته اما شاخص برای تغییر قیمت طلا همان ارز است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دلار دیروز و امروز تقریبا 100 تومان کاهش داشته ،طلا هم روند کاهش قیمت را در پیش گرفته است. مساله قابل توجه دیگراین است که وقتی ارز تغییر کانال داده یعنی از کانال 24 هزار 900 تومان و 25 هزار تومان به کانال 26 هزار تا 26 هزار 750 تومان وارد شده با این وضعیت نمی توان انتظار کاهش قیمت طلا را در بازار داشت.

000000

محمدولی سپس افزود: طی روزهای اخیر با فاصله قیمتی سکه و طلا مواجه بودیم که این مساله به دلیل تاثیر عرضه و تقاضاست، چرا که تقاضا در بازار طلا اثر گذار نیست اما در بازر سکه هست. در ایام محرم با کاهش تقاضای سکه و طلا مواجهیم و این مساله در قیمت سکه به خصوص تاثیر گذار است.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر همچنین با تاکید بر اینکه بازار طلا و سکه حباب دارد نیز اظهار داشت: در حال حاضر بازار طلا و سکه یک حباب 750 تا 760 هزار تومانی دارد که امیدواریم  در روزهای آینده این حباب تا حدی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این مساله که باار از فردا تعطیل تا هفته اینده تعطیل است نیز،افزود: تا 30مرداد ماه، نیم توان نظر دقیقی در خصوص بازار طلا و سکه داد، البته همانطور که گفتم همه چیز به بازار ارز بستگی دارد اما در نهایت امیدواریم مسئولان اقتصادی کشور با تمهیدات خود بازار را به سمت آرامش پیش ببرند تا بتوانیم در آینده نظر و خبرهای بهتری در اختیار مردم قرار دهیم.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی