|

خواسته ی تی تی ها از تراکتور و شجاعی

هفته سیزدهم لیگ برتر عصر امروز جدا از بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی با برگزاری چهار دیدار دیگر نیز در شهرهای مختلف دنبال می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

هفته سیزدهم لیگ برتر عصر امروز جدا از بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی با برگزاری چهار دیدار دیگر نیز در شهرهای مختلف دنبال می‌شود.

تراکتور برای اینکه تبدیل به مدعی قهرمانی شود باید به بازی‌های شجاعانه خود ادامه دهد؛ این خواست تماشاگران تراکتور از تیم است، همانند دیدار با گل‌گهر در سیرجان، به خصوص در بازی‌های خانگی. فراز و نشیب برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود یا داعیه قهرمانی داشته باشد اتفاق خوبی نیست و مانند یک گام به جلو و یک گام به عقب است. پیش از اشاره به بازی‌هایی که قرار است امروز در شهرستان‌ها برگزار شود باید به یک نکته مهم هم اشاره کرد؛ در مقام دفاع از صنعت نفت نه‌؛ اگر مس رفسنجان از روی عمد شرایط میزبانی صنعت نفت را در رفسنجان مهیا نکرده باشد تا صنعت نفت به اجبار در کرمان مستقر شود و روز بازی سفر یک ساعت و چند دقیقه‌ای را از کرمان با اتوبوس طی کند، باید اشاره کرد دست به یک رفتار غیر ‌حرفه‌ای زده و این راه استفاده از شرایط میزبانی نیست. فوتبال ما دهه‌های متمادی است که در لیگ قهرمانان آسیا روی سکوی نخست قرار نمی‌گیرد؛ دهه‌هاست در جام ملت‌ها قهرمان نمی‌شویم و المپیک را به چشم ندیده‌ایم. این نشان می‌دهد راه موفقیت از مسائل فنی می‌گذرد نه مسائل غیر فنی. حالا نگاهی می‌اندازیم به دیدارهایی که قرار است امروز برگزار شود:

تراکتور- آلومینیوم اراک

خطیبی و دستور تکرار پیروزی

تراکتور بازی خانگی سختی را پیش ‌رو دارد. دیدار با آلومینیوم اراک که هفته گذشته موفق شد تیم فوتبال پرسپولیس را در خانه شکست دهد. البته این‌طور نیست چون آلومینیوم اراک در بازی قبلی‌اش پرسپولیس را شکست داده در این بازی هم تراکتور را شکست خواهد داد. این معادلات در فوتبال جایی ندارد. این یک بازی نو است که تلاش بازیکنان دو تیم در زمین نتیجه را رقم خواهد زد. نتیجه‌ای که آلومینیوم اراک در بازی قبلی‌اش به دست ‌آورده بهانه خوبی است که تراکتور این بازی را جدی بگیرد، به خصوص اگر خواهان اضافه شدن به جمع مدعیان است. اختلاف سه امتیاز با صدر اگر بیشتر شود آن وقت کار برای شاگردان مسعود شجاعی سخت خواهد شد. برد برابر پرسپولیس بدون شک تیم رسول خطیبی را به باورهای خوبی رسانده است. اینکه می‌شود برابر تیم‌های بزرگ هم ارائه‌گر بازی‌های خوبی بود و به سه امتیاز دست پیدا کرد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد بازی زیبایی را در تبریز شاهد خواهیم بود. این بازی نبرد رسول خطیبی با تیم سابقش هم خواهد بود. رسول هم در تراکتور مربیگری کرده و هم در ماشین‌سازی و خاطرات خوبی هم از کار در این دو تیم داشته است. او امروز برای تیمش دستور پیروزی صادر می‌کند به این خاطر که روی نیمکت تیم آلومینیوم اراک نشسته است و چیزی که از همه بیشتر دوست دارد موفقیت خودش و تیمش است.

مس رفسنجان – صنعت نفت آبادان

زیبا اما پرتنش‌؛ هر دو به دنبال ۳ امتیاز

مس رفسنجان در اولین فصل حضور در لیگ برتر و با گذشت هفته‌ها به تیم قابل احترامی تبدیل شده است و نشان داده در اولین فصل حضور به چیزی بیش از ماندن فکر می‌کند؛ مثلاً حضور در نیمه بالای جدول. مصاف امروز مس با تیم صنعت نفت آبادان خواهد بود؛ تیمی که در بازی گذشته و برابر سپاهان فوتبال خوبی را بازی کرد و در ثانیه‌های پایانی بازی روی یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی نتیجه را داد. شاگردان سیروس پورموسوی که به سختی به اینجا رسیده‌اند نمی‌خواهند این موقعیت را از دست بدهند. تیم سیروس پورموسوی بدون شک با بازی در زمین چمن مصنوعی بیگانه نیست به خصوص که نساجی را در زمین استادیوم شهیدوطنی شکست داد و از سویی پیش از حضور در کرمان هم در زمین چمن مصنوعی کمپ تیم‌های ملی تمرین کرد. آنها از اینکه زمینه اسکانشان در رفسجان میها نشده عصبانی هستند چرا که روز بازی برای حضور در رفسنجان باید فاصله بیش از یک ساعت کرمان تا رفسنجان را طی کنند. این شاید باعث تهییج انگیزه آنها و بازی قوی‌تر در زمین شود. مس بدون شک به خاطر میزبانی به دنبال سه امتیاز این دیدار است و از سویی صنعت نفت هم برای اینکه شکست برابر سپاهان را جبران کند به کمتر از سه امتیاز راضی نخواهد شد. در چنین شرایطی انتظار می‌رود بازی زیبا و حتی پرتنشی را در رفسنجان شاهد باشیم.

سپاهان – شهر خودرو

پیش به سوی قهرمانی

نمی‌شود کتمان کرد تیم محرم نویدکیا بعد از پشت ‌سر گذاشتن آزمون و خطاها به تیم بهتری تبدیل شده است و حالا می‌شود سپاهان را در قواره قهرمانی در لیگ برتر دید. تیمی که موفق می‌شود از شکست پیروزی بسازد و تا دقیقه ۹۰ برای زدن گل برتری تلاش می‌کند. از همه مهمتر سپاهان که در هفته‌های ابتدایی گل‌های زیادی از حریفان دریافت می‌کرد حالا در فاز دفاعی به تیم بهتری تبدیل شده است و به خوبی یاد گرفته در فوتبال اهمیت دفاع کمتر از حمله نیست. پیش به سوی قهرمانی‌؛ این شعار شاگردان محرم نویدکیاست. آنها حالا به پیروزی برابر شهر خودرو فکر می‌کنند. تیمی که با مهدی رحمتی بعد از پیروزی برابر نساجی کمی از شرایط بحرانی فاصله گرفته است و حالا در اصفهان به دنبال تک‌امتیاز بازی است. تصور می‌شود اگر شهر خودرو برابر سپاهان و در اصفهان به دنبال ارائه بازی باز و تهاجمی باشد برای نتیجه‌گیری کار سختی خواهد داشت چرا که سپاهان در ترکیب از بازیکنان خلاق و تعیین‌کننده‌ای بهره می‌برد. شاید برای شهر خودرو بهترین شیوه بازی برابر این تیم ارائه بازی دفاعی و استفاده از ضد ‌حملات باشد. ارائه سبکی غیر از این کار را برای شاگردان مهدی رحمتی سخت خواهد کرد. این یک واقعیت در مورد تیم پرمهره سپاهان است.

فولاد – پیکان

تیم نکونام‌؛ روند پیروزی نباید متوقف شود

فولاد اگر چه در نیمه بالای جدول قرار دارد اما هنوز نتوانسته خود را به عنوان مدعی قهرمانی مطرح کند. این شاید به خاطر عدم آرامش تیم در زمین باشد؛ شاید به خاطر هیاهویی که از روی نیمکت به داخل زمین منتقل می‌شود. در بازی با پرسپولیس هم دیدیم که این تیم بعد از گل نخست که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و البته اشتباه بود صاحب موقعیت‌های بهتری برای گلزنی شد اما موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد و نشان داد در زدن ضربات نهایی تمرکز لازم را ندارد. فولاد در ترکیب بازیکنان خوبی دارد و تنها به این نیاز دارد که در زمین آرام و راحت فوتبال کند. بدون شک در چنین شرایطی امتیازات حساس‌تری را به دست خواهد آورد. فولاد در بازی امروز میزبان پیکان است‌؛ تیمی که در دروازه ضعف‌های عمده‌ای دارد اما پرتلاش بازی می‌کند و روی اوت‌هایی که نادر محمدی پرتاب می‌کند صاحب موقعیت‌های خوبی روی توپ دوم می‌شود. اوت‌هایی که نادر محمدی پرتاب می‌کند تاکتیک تیم حریف را به هم می‌ریزد. جمع شدن و پخش شدن‌ها وقت و انرژی زیادی را از تیم حریف می‌گیرد. در چنین شرایطی فولاد باید خونسرد بازی کند و در همان وقتی که برای بازی ترکیبی در اختیار خواهد داشت با گردش توپ موقعیت ایجاد کند و در نهایت به پیروزی برسد. فولاد در صورتی می‌تواند مدعی قهرمانی بماند که دست‌کم در بازی‌های خانگی امتیاز از دست ندهد. البته این تیم در بازی پیشین موفق شد ماشین‌سازی را در تبریز شکست دهد و حالا این روند خوبی که در پیش گرفته نباید متوقف شود. به خصوص که پیکان در صورت پیروزی در این دیدار از فولاد پیشی خواهد گرفت.

منبع:پارس فوتبال

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی