|

فرار از کابوس با گل 3 امتیازی؛ احیای احمد

احمد نوراللهی

احمد نوراللهی بهترین جای ممکن را برای به ثمر رساندن گل نخست انتخاب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حساس‌ترین بازی هفته هفتم لیگ حرفه‌ای امارات با پیروزی 2 بر یک شباب‌الاهلی بر الجزیره همراه بود و در این مسابقه نیز لژیونری ایرانی همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد؛ لژیونری که البته نامش، مهدی قائدی نبود. این‌بار، و بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، احمد نوراللهی بازیکنی بود که طعم درخشش برای شباب‌الاهلی را می‌چشید.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، مهدی قائدی و احمد نوراللهی در بازی جمعه‌شب، به طور همزمان و از دقیقه 62 در حالی وارد میدان شدند که بازی با تساوی 1-1 دنبال می‌شد. 10 دقیقه بعد نوراللهی پس از گرفتن پاس کارلوس ادواردو در میانه‌های میدان به دفاع الجزیره زد و با شلیک روی پای تماشایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا هم زمینه‌ساز پیروزی 2 بر یک شباب‌الاهلی شود و هم پس از مدت‌ها، از زیر فشار منتقدان و هواداران رهایی یابد.

سه هفته قبلی لیگ حرفه‌ای امارات در حالی سپری شده بود که نوراللهی در دو مسابقه، در پایان نیمه اول تعویض شده بود و در یک مسابقه دیگر نیز از دقیقه 89 به میدان آمده بود تا همزمان با آغاز درخشش قائدی با پیراهن شباب‌الاهلی، پرسش‌هایی در مورد چرایی جدایی «احمد نور» از پرسپولیس و حضور او در این تیم مطرح شود.

Untitled

این 3 مسابقه می‌توانست تاثیری مستقیم بر عملکرد نوراللهی در دو مسابقه ماه مهر تیم ملی داشته باشد اما او با حفظ اعتماد دراگان اسکوچیچ، در هر دو مسابقه ایران مقابل امارات و کره به شکل ثابت به میدان رفت و با ارائه نمایش‌هایی باصلابت، پاسخ اعتماد مربی را داد. او در بازگشت به امارات و در حالی که این مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرده بود، با اولین گل خود برتری شباب‌الاهلی را رقم زد و با شادی پس از گل خود و اشارات دست نیز به منتقدان نشان داد هنوز همان هافبک مستحکم سابق است.

شباب‌الاهلی با این پیروزی مقابل تیم دوم جدول، 14 امتیازی شد تا با عبور از الجزیره در جایگاه دوم بایستد. العین بدون شکست و با 17 امتیاز، صدرنشین لیگ حرفه‌ای امارات است.

این قلی‌زاده مهار نشدنی!

شارلوا در آغاز هفته دوازدهم ژوپیلرلیگ بلژیک مهمان سراینگ بود و با درخشش علی قلی‌زاده، این مسابقه را با پیروزی 3 بر یک به پایان رساند. قلی‌زاده پس از ساختن گل اول تیمش برای نیکولسون در دقیقه 9، دقیقه 23 با شوت محکم پای چپ از فاصله‌ای نزدیک گل دوم را هم زد تا با در نظر گرفتن نتیجه نهایی، یک تنه برتری شارلوا را رقم زده باشد. قلی‌زاده در دقیقه 62 تعویض شد اما با خلق 3 موقعیت، یک گل، یک پاس گل و 8 دوئل موفق، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. او که حالا برای سومین هفته پیاپی گلزنی کرده، آمار خود در 11 مسابقه را به 4 گل و 2 پاس گل رسانده است.

شارلوا با پنجمین پیروزی فصل 20 امتیازی شد تا پیش از انجام سایر رقابت‌ها، موقتا در مکان پنجم جدول جای گیرد.

قهرمانی با پنالتی شجاع پرید!

الریان در فینال جام امیر قطر 2021 به مصاف تیم السد رفت و پس از تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی، با شکست 5 بر 4 در ضربات پنالتی قهرمانی را از دست داد. شجاع خلیل‌زاده که مانند همیشه در ترکیب ثابت الریان قرار گرفته بود پشت پنجمین ضربه پنالتی الریان ایستاد اما این ضربه توسط سعد الشیب مهار شد تا شاگردان ژاوی در مقابل دیدگان لورن بلان جشن قهرمانی را برپا کنند. این مسابقه در ورزشگاه تازه تاسیس الثمامه برگزار شد تا کشور قطر رسما از ششمین ورزشگاه نوساز میزبان جام‌جهانی 2022 رونمایی کرده باشد.

ماریتیمو در اولین مسابقه از هفته نهم لیگ برتر پرتغال مهمان گیمارش بود و با گل دقیقه 1+90 میزبان، 2 بر یک شکست خورد. علی علیپور که حضوری کامل در میدان داشت در دقیقه 62 جدی‌ترین موقعیت تیمش را از دست داد. او با 16 لمس توپ، کم‌کار ترین بازیکن میدان بود (از میان بازیکنانی که 90 دقیقه بازی کردند). ماریتیمو با این باخت 7 امتیازی ماند تا با حضور در رده سیزدهم، منتظر سایر مسابقات بماند.

آلتای در آغاز هفته دهم سوپرلیگ ترکیه به خانه مالاتیااسپور رفت و 2 بر یک باخت. مهم‌ترین اتفاق این مسابقه مصدومیت محمد نادری در دقیقه 20 بود که منجر به خروج او از میدان شد. نادری که پیش‌تر در همه مسابقات آلتای در ترکیب ثابت حضور داشت و تنها یک نیمه از مسابقات را از دست داده بود، حالا وضعیتی مبهم برای حضور در هفته‌های آتی دارد. آلتای که حالا از 10 بازی به 5 برد و 5 باخت رسیده، با 15 امتیاز موقتا هشتم است.

وایله در بازی آغازین هفته سیزدهم سوپرلیگ دانمارک میزبان نورشالان بود و با پیروزی 2 بر صفر، سرانجام به اولین برد فصل دست یافت. سعید عزت‌اللهی که تا آخرین دقایق مسابقه در زمین حضور داشت در دقیقه 16 تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد و در دقیقه 35 با کارت زرد جریمه شد. او با خلق یک موقعیت، 5 دفع توپ و 14 توپ ربایی، یکی از بهترین بازیکنان میدان بود. وایله با این پیروزی 5 امتیازی شد، هرچند همچنان در قعر جدول قرار داشته و با تیم یازدهم فاصله‌ای 4 امتیازی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی