|

پرسپولیس از همه تیم ها بلاتکلیف تر؛ پنجره نقل و انتقالاتی بسته می ماند؟

بلاتکلیفی باشگاه پرسپولیس در خصوص پنجره نقل و انتقالات و وضعیت مدیریتی ادامه دار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ بیست و یکم لیگ عجیبی است. کافی است نگاهی به 10 تیم ابتدایی جدول تا پایان هفته هشتم داشته باشیم تا مشخص شود اگر پرسپولیس و استقلال و همین طور فجر سپاسی را را فاکتور بگیریم، 7 تیم دیگر همگی صنعتی هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از منیبان؛ گل گهر، سپاهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، پیکان، فولاد و ذوب آهن تیم هایی هستند که کنار سرخابی های پایتخت و فجر، 10 تیم رده نخست جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند.

تیم هایی که از بودجه مناسب برای جذب بازیکن برخوردار بوده و می توانند به راحتی هر چهره ای را که می خواهند جذب کنند. البته در مورد پیکان و آلومینیوم این موضوع کمتر صدق می کند اما کافی است نگاهی به لیست نفرات تازه این تیم ها بیاندازید تا دریابید تیم های صنعنتی چقدر راحت تر از تیم های دیگر و حتی پرطرفدارترین تیم های ایران بازیکن جذب می کنند.

سپاهان، گل گهر و مس رفسنجان از جمله تیم هایی هستند که در فصول اخیر برای کسب موفقیت هزینه های زیادی صرف کردند.

شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی و کریستوفر نت جزو خریدهای مهم و گران قیمت سپاهان برای لیگ بیست و یکم بودند؛ انتقال نفراتی چون مغانلو و ریگی از تیم های پرسپولیس و استقلال کاملا نشان از نابرابری توان مالی تیم های دولتی و صنعتی دارد.

به هر روی نگاهی به این جدول نشان می دهد پرسپولیس عجیب و غریب ترین وضعیت را داشته و حتی در قیاس با دیگر تیم دولتی لیگ یعنی استقلال هم از لحاظ مدیریتی دوران خوبی را سپری نمی کند.

از این جهت که استقلال در مورد مشخص شدن وضعیت مدیریت و انتخاب و حضور مدیرعامل جدید ماه ها از پرسپولیس جلو است. این تیم حتی در کادرفنی و کادر بازیکن خود نیز از نفرات خارجی بهره می برد. رودی ژستد و کوین یامگا بازیکنان خارجی فرهاد مجیدی هستند. در ادامه نیز مجیدی توانست بازیکنانی چون جعفر سلمانی را از لیگ پرتغال و روزبه چشمی را از لیگ قطر را به خدمت بگیرد تا در مجموع ماه ها زودتر از پرسپولیس سروسامان گرفته و به وضعیتی پایدار برسد اما در پرسپولیس شرایط کاملا برعکس است.

پرسپولیس هنوز با پنجره بسته مواجه بوده و قادر به جذب بازیکن نیست. دو بازیکن تاجیکی جذب کرده که هنوز نتوانسته از آن ها استفاده کند و هر هفته فقط آن ها روی سکو مشاهده می کند و به هتل می فرستد. بازیکنان تا روز دربی فقط 5 درصد دریافتی داشتند و چند ساعت بعد از بازی بزرگ واریز 15 درصد از مطالبات این فصل را شنیدند و از همه مهم تر این که پرسپولیس مدیرعامل هم ندارد.

البته که سجادی مدعی است صدری تمام اختیارات یک مدیرعامل را در اختیار دارد اما طی چند ماه اخیر مشخص شده پرسپولیس عملا هیچ مدیر و مدیرعاملی ندارد. مرد منتخب وزارت هنوز درگیر پرداخت یک بدهی خارجی است که در سال های اخیر آن قدر از سوی تیم های ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی در تمام رشته های ورزشی واریزی انجام شده که کاری روتین به نظر می رسد اما وزارت و صدری هوادران پرسپولیس را برای پرداخت این مبلغ به ستوه آورده اند و عجیب این که هیچ کس هم پیدا نمی شود تا این مشکل را حل و فصل کند.

درنهایت تمام این مسائل را کنار هم بگذاریم می فهمیم پرسپولیس عجیب و غریب ترین شرایط در میان ده تیم بالایی جدول را دارد. باید دید سرنوشت قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر و نایب قهرمان دو دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی