|

ایرانسل چگونه به پیراهن پرسپولیس برگشت؛ بانگ گردشگری چه شد؟

ظاهرا همکاری تازه ایرانسل با پرسپولیس رقمی حدود 12 میلیارد تومان برای سرخ‌های پایتخت عایدی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جاری فوتبال ایران از میانه رد شده و چشم بر‌هم بزنیم باقی هفته‌ها نیز به سرعت پیش می‌رود، اما هنوز می‌شنویم که پرسپولیس همچنان درگیر مسائل و مشکلات مالی است و اصلا مشخص نیست کارگزاری که چندی قبل جایگزین شرکت آتیه‌داده‌پرداز اسپانسر قبلی سرخ‌های پایتخت شد چه اقداماتی را برای رفع مشکلات این باشگاه کرده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرهیختگان؛ روز معرفی شرکت ایده پویان ماژ، به‌عنوان کارگزار جدید از ارقام بالایی برای همکاری رونمایی شد. 300 میلیارد تومان در بحث حق پخش تلویزیونی که خیلی‌ها این رقم را به‌واسطه نامعلوم بودن وضعیت حق پخش مسابقات توسط صداوسیما رسما نادیده گرفتند و مبلغ 330 میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی و درآمد ناشی از تبلیغات پیراهن و فضای مجازی که رقم قابل توجهی به حساب می‌آمد. با توجه به اینکه رقم قرارداد آتیه‌داده‌پرداز 110 میلیارد تومان بود این قرارداد بسیار قرارداد چشمگیری برای پرسپولیس محسوب می‌شد. اما مشخص نیست به چه علت هنوز مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس با وجود این قرارداد خوب مالی برطرف نشده است. 

ایرانسل چطور دوباره بازگشت؟

چندی قبل در گزارشی عنوان کردیم که باشگاه پرسپولیس به‌علت عدم‌دریافت مبلغ تبلیغات ایرانسل روی پیراهن این تیم رسما با شرکت مذکور وارد یک دعوای حقوقی شد و باشگاه با بررسی دقیق قرارداد اقدام به کوچک کردن سایز تبلیغ ایرانسل و قراردادن برندهای دیگر در کنار برند این شرکت روی پیراهن کرد و درنهایت این کشمکش به قطع همکاری این شرکت با باشگاه پرسپولیس منجر شد. پیش از استعفای مجید صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس اقداماتی از جانب وی صورت گرفته بود که این همکاری مجددا از سر گرفته شود، اما با استعفای او این مذاکرات متوقف شد و به سرانجام نرسید.

اما حالا بار دیگر نام ایرانسل به‌عنوان اسپانسر جدید باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد. ماجرا از این قرار است که کارگزار جدید پرسپولیس که یک کانون تبلیغاتی است، کارهای مربوط به تبلیغات شرکت ایرانسل را برعهده دارد و از طریق همین همکاری مقدمات بازگشت این شرکت را روی پیراهن پرسپولیس فراهم کرده است. ظاهرا رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در جلسات مذاکره با ایرانسل حضور داشته و تلاش کرده تا اعتمادهای از دست رفته را به اسپانسر سابق بازگرداند و اطمینان بدهد که مشکلات قبلی دیگر تکرار نمی‌شود.

شروع همکاری با 12 میلیارد تومان!

ظاهرا همکاری تازه ایرانسل با پرسپولیس رقمی حدود 12 میلیارد تومان برای سرخ‌های پایتخت عایدی داشته است و ایرانسل این رقم را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده است. اما آیا این تنها رقمی است که از ایرانسل به پرسپولیسی‌ها می‌رسد؟! برخی اطرافیان باشگاه تاکید دارند این رقم افزایش می‌یابد و در فواصل مختلف به حساب باشگاه واریز خواهد شد و این احتمال وجود دارد که رقمش به حدود 90 میلیارد تومان هم برسد. البته با توجه به اینکه مفاد قرارداد نه از جانب باشگاه اعلام شده نه کارگزار حاضر است در‌موردش صحبتی کند فعلا باید این رقم را در حد گمانه‌زنی و حتی شایعه بدانیم و فعلا تنها چیزی که قطعی است همان پرداختی 12 میلیارد تومانی است که دست پرسپولیسی‌ها را گرفته است.

تیم 330 میلیاردی همچنان دنبال پول

سوالی که تا امروز بی‌جواب مانده این است که کارگزار تا پایان فصل چطور قرار است مبلغ 330 میلیارد تومان را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کند؟ با توجه به اینکه قرارداد فعلا تا پایان فصل است و مجید صدری هم در برنامه تلویزیونی به این موضوع اشاره کرد که کارگزار این رقم 330 میلیارد تومان را تا پایان فصل باید به پرسپولیس پرداخت کند، هواداران این باشگاه حق دارند بدانند چرا باشگاه پرسپولیس دچار مشکلات شدید مالی بوده است. کارگزار طبق اعلام و اخبار موجود تا الان 32 میلیارد تومان به پرسپولیس پرداخت کرده که 20 میلیارد آن مربوط به ابتدای عقد قرارداد بوده و 12 میلیارد دیگر هم از طریق شرکت ایرانسل از میزان تعهدات کارگزار نسبت به پرسپولیس کاسته است. مدیران کارگزار اعلام کرده‌اند که اخبار را از طریق مراجع خبری خود اطلاع‌رسانی خواهند کرد و فعلا که خبری نشده است!

اخطار جدی بانک گردشگری به پرسپولیس

ظاهرا قرارداد جدید ایرانسل با پرسپولیس برای این باشگاه چندان بی‌دردسر نبوده است. شنیدیم بانک گردشگری که متوجه عقد چنین قراردادی شده به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که تا پایان این فصل با این باشگاه قرارداد دارد و به سرخ‌پوشان پایتخت اخطار جدی داده که از مفاد قراردادی که هنوز به پایان نرسیده فاصله نگیرند! گفته می‌شود تیم حقوقی این بانک به سرخ‌پوشان اعلام کرده است چنانچه به قرارداد خود پایبند نباشند بابت موضوع جریمه هر بازی، مبلغ 30 میلیارد تومان اضافه بر قراردادی که باشگاه پرسپولیس از آنها دریافت کرده و البته آسیبی که به برند بانک وارد شده، طرح دعوای حقوقی کرده و موضوع عدم‌النفع خود از قرارداد موجود را در این پرونده شکایت لحاظ خواهند کرد. تیم حقوقی این بانک هشدار داده که در‌صورت لزوم حکم بسته شدن کلیه حساب‌های باشگاه تا تعیین‌تکلیف شدن این پرونده را خواهند گرفت.

البته از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد تلاش‌هایی برای حل این مشکل آغاز شده و جلساتی با حضور درویش، کارگزار و بانک گردشگری در‌حال برگزاری است. ظاهرا پیشنهادهایی در‌مورد تبلیغات محیطی و پیراهن به این بانک ارائه شده، اما هنوز توافقی بر سر این موضوع صورت نگرفته است.

گفته می‌شود طبق قرارداد موجود، بانک گردشگری به تعهداتش عمل کرده و به‌خاطر نیازهای مالی باشگاه پرسپولیس، بیشتر از مبلغ قرارداد نیز به این باشگاه پرداخت کرده است و به همین دلیل دیگر تعهد پرداختی به باشگاه پرسپولیس نداشته و همین موضوع باعث‌شده تا باشگاه و کارگزار به‌دنبال راهی برای تامین بودجه از طریق تبلیغات پیراهن داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی