|

ترین های هفته 23 لیگ برتر؛ ژستد، بهترین تعویض لیگ!

دو تیم ذوب‌آهن و استقلال را می‌توان برندگان بزرگ هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر دانست.

لینک کوتاه کپی شد

هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر زیر سایه دربی قرار گرفت. نتایج کم‌رمق و بدون شگفتی هم باعث شد تا تیم‌ها از زیر سایه دربی بیرون نیایند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ با این حال بازی سرخابی‌های پایتخت هم نمایندگان زیادی در جمع ترین‌ها نداشت. در هفته دربی شاید بعد از استقلال و فرهاد مجیدی بتوان ذوبی‌ها را چهره هفته نامید که این روزها حسابی در فوتبال ایران می‌تازند. 

مربی هفته: فرهاد مجیدی (استقلال)

یحیی گل‌محمدی درحالی‌که با نتایج و تعویض‌هایش توانسته در مدت حضورش در پرسپولیس مربی نیمه‌‌های دوم لقب بگیرد اما در دربی این فرهاد مجیدی بود که بازی را با تعویض‌هایش برگرداند. حضور بازیکنانی که غیبت آنها در ترکیب اولیه استقلال همه را متعجب کرده بود باعث شد تا در کمتر از چند دقیقه استقلال به گل تساوی برسد. اتفاقی که جای دو مربی را عوض کرد و یحیی به عنوان خوشحال‌ترین مربی دربی جای خود را به فرهاد داد. البته استقلال قبل از تعویض‌هایش با 5 شوت در چارچوب بهتر از پرسپولیس عمل کرد تا مشخص شود که تفکرات مجیدی در نیمه اول خیلی هم اشتباه نبوده است. 

تیم هفته: ذوب‌آهن

مس رفسنجان و ذوب‌آهن، دو تیم با شرایط کاملا متفاوت. شاگردان محمد ربیعی چند هفته است از شگفتی‌آفرین لیگ به یک تیم بازنده تغییر چهره داده‌اند و ذوب‌آهن از تیم در حال سقوط به شگفتی‌آفرین لیگ. بردهای ذوب‌آهن در این چند هفته یک نقطه اشتراک داشته است و آن هم درخشش سعید باقرپسند بوده است که این هفته هم گل سه امتیازی تیمش را به ثمررساند. ذوب‌آهن در آمار تیم برتر میدان نبود اما سه امتیاز بسیار ارزشمند را به دست آورد. 

بازیکن هفته: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)

آلومینیوم اراک بالاخره برد. حضور مهدی رحمتی برای تیمش و همچنین دروازه‌بانش خوش‌یمن بود تا آلومینیوم با درخشش حسین پورحمیدی سه امتیاز ارزشمند را به دست بیاورد. آلومینیوم نحسی 13 را پشت سر گذاشت و بعد از 13 هفته نبردن تراکتور، دیگر تیم بحران‌زده لیگ را شکست داد. تنها موقعیت جدی تراکتور در این بازی یک ضربه پنالتی بود که آن را هم حسین پورحمیدی به خوبی مهار کرد تا تیمش بتواند با گلی که حدود یک ربع بعد زدند برنده بازی شوند. حسین خطیر،دروازه‌بان نساجی هم با موقعیت‌های خوبی که از پدیده گرفت یکی دیگر از دروازه‌بان‌ها و بازیکنان خوب هفته بود.

گل هفته: علی طاهران (پدیده)

پدیده در ادامه روند خوبش توانست با نساجی مساوی کند. علی طاهران با یک گل زیبا یک امتیاز از نساجی گرفت تا شانس بقای این تیم بیشتر شود. طاهران با یک شوت بیرون پا از روی خط محوطه جریمه، حسین خطیر را بعد از چند واکنش بسیار خوب تسلیم کرد. البته او تکمیل کننده حرکت خوب تیمی تیمش بود. کار تیمی زیبای بازیکنان پدیده از زمین خودی با ارسال مسعود زائر کاظمینی از سمت راست همراه شد و محمدابراهیم رضازاده توپ را در پشت محوطه‌ی جریمه برای طاهران کاشت و او هم آن را تبدیل به گل کرد.

پاس گل هفته: محمد آبشک (فولاد)


گل زیبای پریرا با یک پاس زیباتر به ثمررسید. آبشک مقابل فجرسپاسی بهترین بازیکن میدان بود و بازی خودش را با یک پاس گل زیبا تکمیل کرد. او توپ را از زمین خودی دقیق و خط‌کشی‌شده مقابل پای لوسیانو پریرا انداخت. اگرچه در دربی، پاس گل صالح حردانی زیبایی وحساسیت خاص خودش را داشت اما پاس محمد آبشک را می‌توان به عنوان زیباترین پاس این هفته انتخاب کرد.

چهره ویژه هفته: سجاد آشوری (ذوب‌آهن)

این هفته هفته ذوبی‌ها بود و بهترین بازیساز هم از تیم مهدی تارتار آمد. آن هم در دیداری که محسن آذرباد به عنوان بهترین پاسور لیگ حضور داشت این سجاد آشوری بود که با 5 پاس کلیدی عنوان بازیساز هفته را از آن خود کرد. آشوری که 80 دقیقه در میدان حضور داشت یک پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد. او در این بازی 2 شوت هم زد و یک شوت او در چارچوب بود. دومین بازیکن شوتزنی هفته هم پیراهن ذوب را پوشیده بود. محمد باقرپسند 5 شوت زد و زننده تک گل تیمش هم بود و بعد از شرزود تمیروف با 6 شوت، بیشترین شوت را به سمت دروازه حریف انجام داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی