|

آسان‌ترین و سخت‌ترین گروه در جام جهانی؛ قرعه قطری!

جام جهانی قطر

سخت‌ترین گروه برای تیم ملی حضور در کنار برزیل، هلند (یا آلمان) و برنده پلی‌آف اروپا (یکی از بین ولز یا اسکاتلند یا اوکراین خواهد بود).

لینک کوتاه کپی شد

قرعه‌کشی جام جهانی 2022 حوالی ساعت 19:30 جمعه در دوحه برگزار می‌شود تا تکلیف 8 گروه 4 تیمی این دوره از بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا مشخص شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، قرعه‌کشی درحالی انجام می‌شود که هنوز تکلیف 3 تیم مشخص نیست؛ برنده پلی‌آف آمریکای شمالی و اقیانوسیه (رویارویی کاستاریکا و نیوزیلند)، برنده پلی‌آف اروپا (نبرد ولز با برنده رویارویی اسکاتلند و اوکراین) و برنده پلی‌آف آمریکای جنوبی و آسیا (بازی پرو با برنده دیدار استرالیا و امارات). 

* سید اول

غول‌های دنیای فوتبال در کنار میزبان، سرگروه‌های این دوره جام جهانی هستند یعنی قطر در کنار بلژیک، برزیل، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال. تیم ملی در گروه قطر قرار نخواهد گرفت چون فقط تیم‌های اروپایی می‌توانند در یک گروه کنار هم قرار بگیرند. 

* سید دوم

5 تیم اروپایی در این سید قرار دارند شامل دانمارک، هلند، آلمان، کرواسی و سوییس. 2 تیم آخری که راهی جام جهانی شدند یعنی نماینده‌های دوم و سوم آمریکای شمالی هم در این دسته حضور دارند: آمریکا و مکزیک. و تیم هشتم هم اروگوئه است.

* سید سوم

تیم ملی در این دسته قرار دارد و به همین دلیل با هیچ‌کدام از این 7 تیم، هم‌گروه نخواهد شد: سنگال، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره جنوبی و تونس. این یعنی خبری از رویارویی با مانه و لواندوفسکی و اشرف حکیمی نیست.

* سید چهارم

معمولا ضعیف‌ترین تیم‌های هر دوره جام جهانی در این سید قرار می‌گرفتند ولی با توجه به نامشخص بودن 3 تیم از مسافران نهایی قطر و قرار دادن‌شان در این دسته، سید چهارم هم می‌تواند شامل تیم‌های قدرتمندی باشد. فعلا 5 تیم کانادا، اکوادور، غنا، عربستان و کامرون در این سید قرار دارند. یکی از بین کاستاریکا یا نیوزیلند، یکی از بین ولز یا اسکاتلند یا اوکراین و یکی از بین استرالیا یا امارات یا پرو، 3 تیم دیگر سید چهارم هستند. با توجه به قانون هم‌گروه نشدن تیم‌های هم قاره (جز اروپا)، رویارویی با پرو هم به دلیل نامشخص بودن تیم صعودکننده از مسیر آسیا- آمریکای جنوبی منتفی است.

* کدام قرعه؟

 سخت‌ترین قرعه تیم ملی هم‌گروهی با چه تیم‌هایی است؟ به نظر می‌رسد هر 7 تیم سید اول، رقیب سخت تیم ملی هستند و درجه سختی‌شان، تفاوت چندانی با هم نخواهد داشت. البته هم‌گروهی با پرتغال قطعا بهتر از قرار داشتن کنار فرانسه یا برزیل و یا حتی بلژیک است. 

 هلند یا آلمان؛ سخت‌ترین هم‌گروه از سید 2 این دو تیم هستند که تیم ملی سابقه بازی با هر دوی‌شان را دارد؛ با هلند در 1978 و شکست 3 صفر و با آلمان در 1998 و باخت 2 هیچ. البته قرار داشتن کنار سوییس (تیمی که ایتالیا را حذف کرده) یا اروگوئه (با زوج مرگبار کاوانی و سوارز در خط حمله) هم چندان مدنظر نیست.

هم‌گروهی تیم ملی از سید 4 بستگی به قرعه‌های سید یک و دو دارد چون مثلا کاستاریکا یا نیوزیلند حریف خوبی است به شرطی‌که نام آمریکا یا مکزیک از سید 2 برای تیم ملی خارج نشود. احتمال بازی با برنده پلی‌آف اروپا هم از بین می‌رود اگر هر دو تیم هم‌گروهی سید یک و دوی تیم ملی، اروپایی باشند چون 3 تیم از قاره سبز در یک گروه قرار نخواهند گرفت.

با توجه به کلیه قوانین قرعه‌کشی، 244 حالت برای دسته‌بندی گروه‌ها وجود خواهد داشت. احتمال اینکه تیم ملی هم با برزیل و هم با هلند در یک گروه قرار گیرد، تنها 2 درصد خواهد بود. احتمال حضور تیم ملی در گروهی با 2 تیم اروپایی 62 درصد است. احتمالات می‌گوید هم‌گروه‌های تیم ملی، تیمی اروپایی از سید یک، تیمی بازهم اروپایی از سید دو و تیمی آفریقایی از سید چهارم خواهند بود. این گزاره از آنجا ناشی می‌شود که هم‌گروه اروپایی از سید یک تقریبا 16 درصد احتمال دارد و قرار گرفتن کنار برزیل یا آرژانتین حدود 11 درصد. یک تیم اروپایی از سید دو تقریبا 14 درصد محتمل است درحالیکه بودن کنار آمریکا یا مکزیک تنها 9 درصد احتمال دارد و هم‌گروهی با اروگوئه از این دسته 10 درصد. از سید چهارم، احتمال هم‌گروهی با یک تیم آفریقایی حدود 21 درصد است درحالیکه این عدد برای قرار گرفتن در گروه کانادا یا برنده پلی‌آف اقیانوسیه و آمریکای شمالی 16 درصد برآورد می‌شود و البته حضور کنار برنده پلی‌آف اروپا 12 درصد.

* قرعه سخت؛ قرعه آسان

 بی‌تردید سخت‌ترین گروه برای تیم ملی حضور در کنار برزیل، هلند (یا آلمان) و برنده پلی‌آف اروپا (یکی از بین ولز یا اسکاتلند یا اوکراین خواهد بود). قرعه شانس‌مان هم حضور در گروه پرتغال، آمریکا (و حتی مکزیک) و غناست (یا شاید کامرون و حتی اکوادور).

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی