|

پرسپولیس یحیی به جای فوتبال "خرس وسط" بازی می کند!

پرسپولیس با میانگین مالکیت 66.6 درصدی، بهترین تیم لیگ در این زمینه محسوب می‌شود و فاصله زیادی با استقلال، تیم دوم جدول با مالکیت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

حضور همزمان چند بازیکن خلاق در پرسپولیس، فقط مالکیت توپ آن‌ها را بالا برده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر مقابل فولاد، متوقف شد و نتوانست اولین پیروزی فصل را به دست آورد. آن‌ها علاوه بر پیروزی، در گلزنی هم ناکام بوده‌اند. در دو هفته ابتدایی لیگ فقط پرسپولیس، فولاد و صنعت نفت نتوانسته‌اند به حریفان‌شان گل بزنند. پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم، همزمان سعید صادقی و سروش رفیعی که جزو خلاق‌ترین بازیکنان لیگ هستند را به تیمش اضافه کرد. مهدی ترابی، امید عالیشاه و وحید امیری هم در این باشگاه باقی مانده‌اند. حتی در خط دفاع هم پرسپولیس، مدافعان پا به توپ و بازیسازی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی را خریداری کرد. بر خلاف انتظار اما، پرسپولیس شرایطی عجیب را در فاز هجومی تجربه می‌کند.

مالکیت مطلق

تنها موفقیت پرسپولیس با خریدهای جدیدش در این فصل، بالاتر بردن مالکیت توپ این تیم بوده است. یحیی گل‌محمدی که علاقه زیادی به فوتبال مالکانه دارد، با بازیکنان جدیدش توانسته در این زمینه برتری مطلقی نسبت به حریف به دست آورد. مالکیت پرسپولیس در بازی هفته اول با ذوب آهن، 73.5 درصد بود. عددی که شاید تا پایان فصل، فقط خود پرسپولیس بتواند آن را بشکند. پرسپولیسی‌ها مقابل فولاد هم مالکیت نزدیک به 60 درصدی داشتند. در حال حاضر طبق آمار متریکا، پرسپولیس با میانگین مالکیت 66.6 درصدی، بهترین تیم لیگ در این زمینه محسوب می‌شود و فاصله زیادی با استقلال، تیم دوم جدول با مالکیت 57.6 درصد دارد. دقت پاس 85.9 درصدی، توانایی بالای بازیکنان پرسپولیس در اجرای این سبک بازی را نشان می‌دهد. آن‌ها در این زمینه هم، بهترین تیم لیگ هستند. مشکل بزرگ اما، اینجاست که مالکیت بالا و پاس‌های پرتعداد و دقیق پرسپولیس، نتوانسته در حمله برای این تیم اثر گذار باشد.

آمار ناامید کننده

امید گل پرسپولیس در دو بازی ابتدایی لیگ، کمتر از یک بوده است. آن‌ها هفته اول در اصفهان با وجود تلاش‌های زیاد برای موقعیت‌سازی، امید گل 0.79 را ثبت کردند. این هفته و در خانه مقابل فولاد، وضعیت بدتر شد و امید گل این تیم 0.45 بود. پرسپولیس در بازی با فولاد، فقط یک شوت داخل چارچوب زد و نیمه دوم نتوانست موقعیتی جدی روی دورازه حریف بسازد. تنها موقعتیت مهم سرخپوشان در این مسابقه، دقیقه 9 و تک به تک مهدی ترابی بود. ترابی خودش با شوتی پشت محوطه جریمه، تنها ضربه داخل چارجوب پرسپولیس را هم زد.

بحران خط حمله

یحیی گل‌محمدی در دو هفته ابتدایی لیگ، به سه مهاجم مختلف بازی داده است. او هر دو بازی تیمش را با سیستم تک مهاجم وارد زمین کرده و سپس، دیگر مهاجمان تیم به عنوان بازیکن ذخیره فرصت بازی پیدا کردند. بازی با ذوب آهن، مهدی عبدی و شرزود تمیروف برای پرسپولیس به میدان رفتند و مقابل فولاد علاوه بر این دو نفر، حامد پاکدل وارد زمین شد. یک شوت داخل چارچوب، مجموع عملکرد مهاجمان پرسپولیس در این دو بازی بوده است. عبدی که هر دو بازی به عنوان بازیکن ثابت پرسپولیس به زمین رفته، علاوه بر ناکامی در گلزنی، نقش کمرنگی در بازی تیمش دارد. او در اصفهان، فقط 15 بار توپ را لمس کرد و بازی با فولاد، 9 لمس توپ داشت. آماری که در هر دو بازی، او را به کم کارترین بازیکن زمین تبدیل کرد. وضعیتی که گل‌محمدی برای حفظ شانس قهرمانی تیمش، باید هر چه سریعتر آن را تغییر دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی