|

چرا پِپ هالند را به نیمار ترجیح داد؟

شاید هیچ کس جسارت «نه» گفتن به حضور نیمار را نداشت اما گزارش‌های خبری حاکی از دعوایی بر سر نخواستن ستاره پاریسی‌هاست.

لینک کوتاه کپی شد

منسچترسیتی به فرصت در اختیار داشتن نیمار «نه» گفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، اگر همچنان در سال‌های شروع به کار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در فوتبال اروپا بودیم، شاید هیچ کس جسارت «نه» گفتن به حضور نیمار را نداشت اما گزارش‌های خبری حاکی از دعوایی بر سر نخواستن ستاره پاریسی‌هاست. در پی اختلاف بازیکنان در باشگاه پاریسی و عدم رضایت سران این باشگاه از خرید نجومی‌شان، آن‌ها در همین تابستان نیمار را به منچسترسیتی پیشنهاد داده بودند که این پیشنهاد با رد قاطع از طرف تیم انگلیسی همراه شده است.

هالند به جای نیمار

در حقیقت شاید اگر منچسترسیتی موفق به خرید ارلینگ هالند نمی‌شد، پیشنهاد خرید نیمار پیشنهاد بدی هم برای سیتیزن‌ها نبود اما با آمدن هالند و خولین آلوارس، خط حمله قهرمان لیگ برتر انگلیس جای خالی ندارد و آن‌ها هم حاضر به پرداخت پول بیش‌تری برای ستاره‌ای نیستند که با مصدومیت و غیبت در روزهای سرنوشت‌ساز خو گرفته است. نیمار با تمام کیفیت و استعدادش هرگز موفق نشده برای پاری‌سن‌ژرمن در روزهای بزرگ ماموریت مهمی را به انجام برساند و سیتی که به لحاظ فنی هم با مشکل خاصی روبه‌رو نیست، احتیاج چندانی به نیمار ندارد. تیم پپ در حال حاضر در حال ثابت کردن دلایل «نه» گفتن به مهاجم برزیلی است و او  هم مشغول اثبات قابلیت‌هایش به سران باشگاه و هم‌تیمی‌هاست؛ هر چند این فصل نیمار از ابتدا فوق‌العاده بوده و به لحاظ آماری یکی از بهترین‌های 5 لیگ معتبر اروپا نام دارد.

ماجرای پیشنهاد به سیتی

«مارکا» گزارش می‌کند پاریس در همین تابستان پیشنهاد خرید نیمار را به منچسترسیتی ارائه کرده بود که این پیشنهاد مورد اقبال باشگاه انگلیسی قرار نگرفت و نیمار راهی به لیگ برتر انگلیس پیدا نکرد. اختلاف‌ها از رختکن تیم پاریسی به رسانه‌ها درز کرده بودند و جو باشگاه هر روز با خبر جدیدی از مشکلات نیمار و امباپه متشنج می‌شد. در همین راستا سران باشگاه فرانسوی که به تازگی مدیر جدیدی به نام امباپه را هم معرفی کرده بودند، درصدد خالی کردن ترکیب از بازیکنان مورد نارضایتی او گام برداشتند که این موضوع در مورد نیمار در بالاترین حد خودش قرار داشت. پاریسی‌ها تلاش کردند تا از دست نیمار، حواشی، مصدومیت‌ها و اختلافاتش با امباپه رهایی یابند اما سرنوشت، باز هم آینده باشگاه و بازیکن برزیلی‌اش را به یکدیگر گره زد. 

عزم جزم ستاره برای خودنمایی در پاریس

روزهای شروع فصل در لیگ یک فرانسه برای پاری‌سن‌ژرمن با یک پدیده جذاب همراه بوده که البته در عین جذابیت مشکلات خودش را هم دارد. نیمار در بهترین فرم سال‌های اخیرش تبدیل به گلزن و گلساز اول پاریس شده و با 6 گل و 6 پاس گل، نقش اول تیمش را ایفا می‌کند. ظاهرا انگیزه‌ها در 30 سالگی، ستاره برزیلی را جوان کرده و او می‌خواهد در این فصل ناکامی‌ها را پشت سر گذاشته و ماجرای اختلاف با امباپه را نه با اظهار نظر و بیانیه بلکه با درخشش در میدان مستطیل سبز پایان دهد. این موضوع البته شاید برای ستاره جوان برزیلی چندان هم مطلوب نباشد.

اگر چه منچسترسیتی نشان داده در انتخاب بازیکنان برای خرید برنامه خوبی دارد و کم‌تر مرتکب اشتباه می‌شود اما در صورتی که خشم و انگیزه مهاجم سلسائو در این فصل او را به فرمی برساند که از ابتدای ورودش به اروپا منتظر آن بودیم، نه تنها منچسترسیتی، بلکه هر باشگاه بزرگی در قاره سبز حسرت به خدمت نگرفتنش را خواهد داشت. نیمار در این فصل به اشکال مختلف از سوی باشگاه فعلی و باشگاه‌های مقصد مورد بی‌مهری قرار گرفته و شاید این بی‌مهری‌ها روح سرکش این ستاره را بیدار کند و از پشت مدل موهای متنوع و حواشی سنگین بیرون آمده و نشان دهد یک ستاره برزیلی قادر به انجام چه کارهای بزرگی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی