|

خط و نشان یک ستاره برای مسی در جام جهانی!

گل استثنای سالم الدوسری نه تنها برد باورنکردنی عربستان بر آرژانتین را رقم زد، بلکه مرد سال آسیا را نیز از الآن مشخص کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

در پروژه همکاری میان فدراسیون فوتبال عربستان و اسپانیا و اعزام دست جمعی بازیکنان سعودی به این کشور، سالم الدوسری نیز یکی از بازیکنانی بود که راهی این کشور شد تا پیراهن ویارئال را بر تن کند اما ماحصل حضور او در جمع زیردریایی ها، تنها 33 دقیقه حضور در دیدار برابر رئال مادرید بود و او خیلی زود به عربستان دیپورت شد!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مسئله ای که شاید می توانست باعث افت این بازیکن توانمند شود ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه الدوسری توانست نقش کلیدی در موفقیت های الهلال داشته باشد و آنها علاوه بر چند دوره قهرمانی در لیگ داخلی، 2 قهرمانی در آسیا (سال 2019 و 2021) را نیز توانستند به دست بیاورند که سه گل او برابر استقلال، پرسپولیس و النصر، نقش بزرگی در بازپس گیری دوباره تاج و تخت آسیا توسط آبی های ریاض داشت.

سالم الدوسری که چند سالی است در بهترین فرم دوران حرفه ای خود قرار دارد، در 2 فصل اخیر 26 گل به ثمر رسانده و 10 مرتبه نیز پاس گل داده است. این بازیکن 31 ساله که 71 بار نیز پیراهن عربستان را بر تن کرده، گل صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی را برابر استرالیا به ثمر رساند و به دنبال ادامه روند درخشانش در قطر بود.

او که گل پیروزی بخش عربستان در جام جهانی 2018 را در دقیقه 95 وارد دروازه مصر کرده بود، برای ثبت دومین گل خود در رقابت های جام جهانی، کار سختی را در پیش داشت. آرژانتین، تیمی که از دید بسیاری از کارشناسان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی است، برای زهر چشم گرفتن از رقبا، قصد داشت در دیدار اول خود برابر سعودی ها به پیروزی پر گل برسد و مأموریت سالم، تقابل با خط دفاعی قدرتمند آلبی سلسته بود.

همه چیز بر وفق مراد لیونل مسی و یارانش بود. آنها نیمه اول را یک بر صفر برنده به رختکن رفتند و سه گل این تیم نیز توسط VAR و کمک داور مردود اعلام شد. با این شروع توفانی، کمتر کسی انتظار کامبک را از شاگردان هروه رنار داشت. اما جام جهانی همواره صحنه شگفتی ها بوده است.

پس از گل صالح الشهری و به تساوی کشیده شدن دیدار، عربستانی ها به خود آمده و جرئت خلق موقعیت به روی دروازه آلبی سلسته را در خود دیدند. در دقیقه 53، ضربه نواف العابد به مدافع آرژانتین برخورد کرد و در ادامه به سالم الدوسری رسید. او پس از اینکه مدافعان آرژانتین را از مقابل برداشت، یک فرصت شوت زنی را برای خودش ایجاد کرد.

الدوسری که در گوشه محوطه جریمه حضور داشت، با یک ضربه فنی و بغل پای دیدنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا ضربه او به دور از دستان امیلیانو مارتینز به گل دوم عربستان تبدیل شود. با این گل، استادیوم لوسیل در حضور 88 هزار تماشاگر منفجر شد و ورزشگاهی که در تسخیر سعودی ها بود، روی هوا رفت.

سالم الدوسری اتفاقی را رقم زد که خوش بین ترین عربستانی نیز در ابتدای نیمه دوم آن را باور نداشت. کامبک دیوانه وار سعودی ها تا پایان بازی دست نخورده ماند و خط حمله پرستاره و گران قیمت آرژانتین، نتوانست از این شکست باورنکردنی فرار کند.

حالا سالم الدوسری یک بار دیگر به تاج سر فوتبال عربستان تبدیل شده است. بازیکنی که پس از درخشش با لباس الهلال و کسب عنوان قهرمانی آسیا، دروازه آرژانتین را باز کرده و پیروزی بزرگی را برای سعودی ها رقم زده است. این می تواند زمینه ساز کسب عنوان مرد سال آسیا برای این بازیکن شایسته باشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی