|

یوونتوس یک سال از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم می شود!

یوونتوس ممکن است حداقل برای یک سال از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شود.

لینک کوتاه کپی شد

دادگاه کمیته ملی المپیک ایتالیا حکم دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا مبنی بر کسر 15 امتیاز از یوونتوس در پرونده اتهام جعل سود سرمایه را لغو کرد اما احتمال کسر امتیاز از سوی دادگاه فدرال هم‌چنان وجود دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ یوفا اتهامات جعل سود سرمایه و دستکاری دستمزدهای یووه در سال‌های کرونا را مستقل از نهادهای ایتالیایی بررسی خواهد کرد و گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده یووه ممکن است از رقابت‌های اروپایی کنار گذاشته شود. 

در صورتی که تحقیقات بر سر پرونده سود سرمایه به طول بیانجامد، اتحادیه فوتبال اروپا منتظر دادگاه‌های ایتالیا نخواهد ماند و حکم یک سال محرومیت از ورود به رقابت‌های اروپایی برای بیانکونری محتمل است. اگر یوونتوس در ادامه فصل نتواند هیچ سهمیه اروپایی کسب کند، یوفا عجله نخواهد کرد و در چنین شرایطی منتظر حکم سیستم قضایی ایتالیا می‌ماند. اگرچه در چنین شرایطی محرومیت یوونتوس به اولین فصل واجد شرایط بودنش منتقل می‌شود که می‌تواند در فصل 25-2024 باشد. 

پس از 10 ژوئن و برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا، یوفا لیست تیم‌هایی که جواز حضور در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس را کسب کرده‌اند را منتشر می‌کند اما می‌تواند به ایتالیا مهلتی حدودا دو ماهه برای ارسال لیست تیم‌های اروپایی‌اش بدهد. این یعنی تکلیف حضور یووه در مسابقات اروپایی در اواخر جولای/اوایل آگوست مشخص خواهد شد اما یوفا خوش‌بین است تکلیف پرونده یووه تا پایان ژوئن مشخص شود.

یوونتوس اخیرا برای ماجرای فیرپلی مالی با یوفا مذاکره کرد اما اگر مشخص شود که دستمزدهای پرداختی بیانکونری دستکاری شده‌ هستند، توافق با یوفا به هم می‌خورد. فرار از جریمه یوفا برای یوونتوس غیرممکن است چون فراتر رفتن میلان از محدوده فیرپلی مالی یا افزایش درآمد با اسپانسر از سوی منچسترسیتی و پاری سن ژرمن با درآمدهای واقعی بود. اگر بازرسان یوفا متوجه جعلی بودن حساب‌های یوونتوس شوند، محرومیت بانوی پیر از ورود به رقابت‌های اروپایی قطعی می‌شود. اگر هم مدرکی دال بر این قضیه یافت نشود، یووه بازهم باید بابت نقض فیرپلی مالی به یوفا جریمه بپردازد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی