|

جواد نکونام در دو راهی ماندن یا رفتن

جواد نکونام

جواد نکونام سرمربی تیم قهرمان جام‌ حذفی یکی از جذابیت‌های فصل نقل و انتقالات خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با پدیده در آخرین بازی لیگ برتر از «رفتن» گفت. اگرچه روزهای زیادی از آن کنفرانس نگذشته اما حالا همه چیز با بعد از بازی با پدیده کاملا متفاوت است. یک «جام» ارزشمند همه چیز را هم برای باشگاه فولاد و هم برای نکونام تغییر داده است. این جام در حالت عادی هم می‌توانست یک دستاورد فوق‌العاده برای نکونام در اهواز باشد اما پنجره‌های بسته و شرایط ویژه خوزستانی‌ها در این فصل ارزش و اهمیتی دوچندان به آن بخشیده است.

به گزارش«شایانیوز»، باشگاه فولاد نمی‌خواهد به راحتی  سرمربی موفقش را از دست بدهد. آن‌ها حالا که سهمیه مستقیم حضور در آسیا را به دست آورده‌اند (شانسی که استقلال پرمهره از آن بی‌بهره است) بیش از قبل به تقویت تیم و برنامه‌های فصل آینده فکر می‌کنند. در میان این تفکرات، مطمئنا جواد نکونام ویژه‌ترین جایگاه را دارد و اوست که باید با ادامه میراثی که در اهواز ساخته تفکرات فصل آینده را هم اجرایی کند. پیام‌های تبریک مدیران شرکت فولاد خوزستان قطعا با دستوراتی برای حفظ این مربی در آینده‌ای نزدیک همراه خواهد بود.

جواد نکونام دوست دارد با تیمی که ساخته و قهرمان کرده ادامه دهد و فصل بعد اهداف بیشتری را نشانه بگیرد. با این حال برای او شاید یک تجربه جدید و بزرگ‌تر اتفاق شیرینی باشد. نکته اما این است که از بدشانسی او همه تیم‌های بالای جدولی مربیانشان را حفظ کرده‌اند. پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی، استقلال و فرهاد مجیدی، سپاهان و محرم نویدکیا و گل‌گهر و امیرقلعه‌نویی اگر اتفاق خاصی نیفتد سال بعد با هم خواهند بود. تراکتور هم خیلی زود تکلیفش را با فراز کمالوند روشن کرد. بعید به نظر می‌رسد که حضور در تیم‌های دیگر هم جذابیتی بیشتر از ادامه حضور در اهواز برای نکونام داشته باشد.

تنها گزینه‌ای که زمزمه آن خیلی جدی از گوشه و کنار شنیده می‌شود کوچ همزمان مربی و مدیرعامل به ذوب‌آهن اصفهان است. سعید آذری اگرچه بعد از قهرمانی فولاد گفت شاید از مدیریت کنار برود و مدتی را استراحت کند اما شایعه بازگشت او به ذوب‌آهن به صورت جدی مطرح می‌شود. جدایی سعید آذری می‌تواند نقش مهمی در آینده جواد نکونام داشته باشد. در موفقیت‌های فولاد بعد از نکونام باید به آذری هم اشاره کرد که در مقاطعی از فصل که انتقادات از سرمربی جوان زیاد شده بود، با حمایت از او قاطعانه رای به حفظ کادر فنی داد و در نهایت یک جام را هم به آن‌ها هدیه داد. جدایی سعید آذری شاید در تصمیم‌گیری نکونام تاثیرگذار باشد. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که دو گزینه از بقیه محتمل‌تر است. ماندن نکونام در فولاد و ادامه ماجراجویی‌هایش در اهواز و یا رفتن او به همراه آذری به ذوب‌آهن و یک تجربه جدید با مدیر قدیمی‌اش. 

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی