|

سپاهان فاتح آسمان‌های لیگ

سپاهان

سپاهان با 10 گل رکورددار بیشترین گل زده با سر شد. این تیم برای سومین دوره پیاپی به این عنوان دست یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

سپاهان در شرایطی نایب قهرمان شد که بهترین خط حمله لیگ را به نام خود ثبت کرد. یکی از راهکارهای اصلی این تیم برای رسیدن به دروازه استفاده از ضربات سر بود. این تیم با 10 گل رکورددار بیشترین گل زده با  سر شد. سپاهان برای سومین دوره پیاپی به این عنوان دست یافته هر چند که در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم گل‌های بیشتری با سر به ثمر رساندند. پس از سپاهان، پرسپولیس و آلومینیوم اراک با 9 گل با سر قرار دارند.

به گزارش«شایانیوز»، رسول خطیبی مربی‌ای بود که در صورتیکه تا انتهای فصل مربیگری می‌کرد یا تغییر تیم نمی‌داد می‌توانست معادلات رکورددار بیشترین گل زده با ضربه سر را تغییر دهد و شاگردان هیچ مربی‌ای به اندازه این مربی با ضربه سر گل نزدند. خطیبی که نیم فصل اول سرمربی آلومینیوم اراک بود در این تیم 8 گل با ضربه سر به ثمر رساند. این مربی پس از آن به تراکتور رفت و 9 بازی سرمربی این تیم بود که در این بازی‌ها هم 4 گل به ثمر رساند و در مجموع 12 گل از گل‌هایی که با ضربه سر به ثمر رسیده برای تیم‌های تحت هدایت خطیبی بوده است.

یونس شاکری و حامد پاکدل، مهاجمان گل‌گهر سیرجان و آلومینوم اراک با 4 رکورددار بیشترین گل زده با سر بودند. یونس شاکری یکی از بهترین سرزنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با 20 گل با سر در رده پنجم رکوردداران بیشترین گل زده با سر در تاریخ لیگ برتر قرار دارد موتور سرزنی این مهاجم در فصول اخیر روشن شده و در 3 دوره گذشته 17 گل با سر زده است.

حامد پاکدل هم که فصل خوبی را در آلومینیوم پشت سر گذاشت این بازیکن 10 گل در تیم جدیدش به ثمر رساند که دو برابر تعداد گلی است که در کل دوره‌های قبلی لیگ برتر زده است. ضعیف‌ترین تیم لیگ روی ضربات سر، صنعت نفت آبادان بود. دروازه این تیم 10 بار روی ضربات سر باز شد که از این نظر بدترین تیم لیگ است و تنها 3 گل با سر زد که از این نظر نیز ضعیف‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود. استقلال و فولاد هم با دریافت 3 گل با سر موفق‌ترین تیم در محافظت از دروازه در برابر ضربات سر بودند.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی