|

بررسی لیست جدید تیم ملی؛ سلام به تازه‌واردها

دراگان اسکوچیچ

مینی کمپ تیم ملی با حضور چهره‌های جدید و جوان برگزار خواهد شد که می‌تواند اتفاق خوبی برای آینده تیم اصلی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

همانطور که انتظار می‌رفت لیست جدید تیم ملی با چهره‌های جدید زیادی همراه بود. با توجه به این که قرار بود این مینی‌کمپ با بازیکنان داخلی برگزار شود و از ترکیب اصلی تیم ملی بازیکنان زیادی داخلی محسوب نمی‌شدند، دراگان اسکوچیچ بهترین‌های لیگ در فصلی که گذشت را به اردو دعوت کرد. بهترین‌هایی که البته مثل همیشه غایبانی دارد و حضور عده‌ای هم در میان آن‌ها با انتقاداتی مواجه خواهد شد. البته با توجه به این که تعداد بازیکن محدودی از میان این بازیکنان به تیم اصلی راه پیدا خواهند کرد، شاید بررسی خیلی دقیقی توسط منتقدان روی آن انجام نشود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، لیست 22 نفره سرمربی تیم ملی به شرح زیر است:

دروازه‌بان: سیدحسین حسینی (استقلال)، محمدرضا اخباری (تراکتور)

مدافعان: صالح حردانی (فولاد)، عارف آقاسی (فولاد- استقلال)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر)، محمدحسین مرادمند (استقلال)، امید نورافکن (سپاهان)، سعید آقایی (پرسپولیس)، سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها: مهدی تیکدری (تراکتور - گل‌گهر)، احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر)، فرشید اسماعیلی (استقلال)، وحید امیری (پرسپولیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، محمد کریمی (سپاهان)، زبیر نیک نفس (فولاد- استقلال)، فرشاد احمدزاده (فولاد- سپاهان)، یاسین سلمانی (سپاهان)

مهاجمان: مهدی عبدی (پرسپولیس)، ارسلان مطهری (استقلال)، شهریار مغانلو (پرسپولیس - سپاهان)

دروازه

درون دروازه رشید مظاهری جای خودش را به حسین حسینی داده است و به نظر می‌رسد که حاشیه‌های دروازه‌بان استقلال ضربه بزرگی به او وارد کرده است. محمدرضا اخباری هم که فعلا بازیکن ثابت اردوهای اسکوچیچ است. البته او بدشانس است که در بهترین روزهای فوتبالی‌اش حتی به عنوان حضور دروازه‌بان سوم، شانسی برای حضور در لیست اصلی ندارد.

خط دفاع

بخش مدافعان این فهرست بخشی است که بازیکنان حاضر در آن بیش از بقیه، شانس راه پیدا کردن به تیم اصلی را دارند. مصدومیت دو مدافع تیم ملی، فرصتی برای دیگر مدافعان است. به نظر می‌رسد که سیاوش یزدانی گزینه جدی‌تری برای جانشینی مدافعان تیم ملی باشد. مدافعی که فصل بسیار خوبی را گذراند و یکی از ستاره‌های استقلال در فاز دفاعی بود. البته غیبت احسان حاج‌صفی هم به بازیکنانی مانند سعید آقایی و امید نورافکن امید زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی می‌دهد. با توجه به علاقه اسکوچیچ به بازیکنان چند پسته حضور صالح حردانی و عارف آقاسی مدافعان فولاد که فصل خوبی را پشت سر گذاشتند هم از نکات مثبت فهرست جدید است. بازیکنانی که توانایی بازی در دفاع‌های کناری و میانی را دارند. 

خط هافبک

در پست هافبک باید وحید امیری و مهدی ترابی را بازیکنان تیم اصلی دانست که در این اردو حضور دارند. همچنین میلاد سرلک که در اردوی قبلی هم به عنوان بازیکن جانشین حضور پیدا کرد شاید باز هم همراه هم‌تیمی‌هایش راهی بازی‌های مقدماتی شود. حضور یاسین سلمانی جوان، پدیده این فصل سپاهانی‌ها هم از نکات جالب فهرست اسکوچیچ است. فرشاد احمدزاده‌ در زمان کی‌روش و محبوبیت بازیکنان لژیونر به تیم ملی دعوت شده بود که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. بازیکن سابق فولاد اما در این فصل آنقدر درخشان کار کرد که حالا کمتر کسی به دعوت شدن او ایراد می‌گیرد. فرشید اسماعیلی را هم می‌توان ازجمله سوپرایزهای تیم ملی دانست.

خط حمله

 دیدن نام مهدی عبدی در این فهرست جالب‌ترین نکته بخش مهاجمان است. عبدی جوان که در هفته‌های پایانی لیگ حسابی درخشید مزد زحماتش را با دعوت شدن به تیم ملی گرفت. البته از آن سو هم حضور ارسلان مطهری می‌تواند علامت سوال بزرگی باشد آن هم در حالی که سجاد شهباززاده به عنوان آقای گل لیگ نامش در این فهرست دیده نمی‌شود.

در کل می‌توان گفت که نبودن نام آقای گل لیگ در این فهرست بزرگترین سوالی است که می‌توان از دراگان اسکوچیچ مطرح کرد. همچنین در این فهرست فقط از 6 تیم بالای جدولی بازیکن انتخاب شده است و شاید اگر نیم‌نگاهی به تیم‌های دیگر هم انداخته می‌شد بعضی از بازیکنان می‌توانستند حذف شوند. سپاهان به عنوان تیم دوم جدول بازیکنان زیادی را به خودش اختصاص نداده است. با این که امید نورافکن ، یاسین سلمانی و محمد کریمی نظر اسکوچیچ را جذب کرده‌اند اما سروش رفیعی، محمدرضا حسینی و چندین و چند بازیکن را می‌توان به عنوان بازیکنان غایب نام برد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی