|

نکات کلیدی انتخاب همسر ایده آل چیست؟

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی شماست. پس انتخابی هوشمندانه داشته باشید و با در نظر گرفتن تمام جوانب همسر مناسب برای خود انتخاب…

لینک کوتاه کپی شد

تا کی میشه از زیر برعهده گرفتن مسئولیت زندگی فرار کرد. شاید اگر بدونیم که چه زمانی وقت آن است که تصمیم به ازدواج بگیریم و چه چیزهایی در انتخاب بهتر به ما کمک می کند، پروسه انتخاب همسر نه تنها استرس آور نخواهد بود بلکه به یکی از شیرین ترین لحظات تبدیل خواهد شد.

 

انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب ها در زندگی است

قدم اول در راه انتخاب صحیح این است که رمان های عاشقانه و فیلم های رمانتیکی که تا بحال دیده اید را فراموش کنید . انتخاب همسر باید با دقت و توجه فراوان صورت بگیرد و برای این کار باید عاقلانه و بدون هیچ عجله ای تمام جوانب را بسنجید و سپس همسر خود را انتخاب کنید.

3141276-1388315466

 

قدم های انتخاب همسر مناسب 

1-قدم اول این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا خیر و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر پول؟ ظاهر طرف مقابل؟ شخصیتش؟ یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟ کسی که خودشناسی می کند، برای زندگی خودش هدف قائل می شود، برنامه ریزی می کند، آرزوهایش را روی کاغذ می آورد و جاهای خالی زندگی اش را شناسایی می کند. کسی که خودش را خوب می شناسد، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند.

 

2-مرحله دوم این است که همسر آینده تان را بر اساس خواسته ها و موقعیت فعلی خود تصور کنید. تصور کردن همسر ایده آل با توجه به آرزوهایتان نسبتا راحت است. همیشه از خودتان این سوال را بپرسید: آیا من برای شخصی که به عنوان همسر ایده آل خودم تصور کرده ام، همسر ایده آلی هستم؟ خیلی ساده است. هر ترازویی دو کفه دارد. اگر می خواهید کفه طرف مقابلتان سنگین باشد، ابتدا باید کفه طرف خودتان را سنگین کنید. کسی که می خواهد با یک فرد تحصیل کرده هنردوست ازدواج کند، بهتر است خود نیز تحصیل کرده و هنر دوست باشد.

 

3- در مرحله سوم باید یکسری معیارهای غربالگری اولیه برای همسریابی انتخاب کرده و آنها را آزمایش کنید. رایج ترین معیارهایی که برای این منظور به کار می روند عبارتند از: تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت تفاوت دینی. نکته مهم این است: این شما هستید که تعیین می کنید یک ویژگی برایتان مهم است یا خیر.

first-date-advice

 

4-مرحله چهارم عبارتند از دیدن و دیده شدن برای ایجاد جاذبه اولیه. در کشورهایی که محیط های مختلط کمتر است، پسرها ممکن است به کمک مادر و خواهرانشان برای پیدا کردن همسر مناسب متوسل شوند. ولی متاسفانه چنین امکانی برای اکثر خانمهای جوان کمتر وجود دارد. به همین دلیل توصیه من این است که محیط کار، تحصیل یا تفریح خود را به گونه ای انتخاب کنید که حداکثر احتمال ممکن را برای دیده شدن توسط همسر احتمالی آینده تان به شما بدهد. به عنوان مثال کسی که می خواهد با یک موسیقیدان ازدواج کند، یا در کلاسهای متعدد موسیقی شرکت می کند یا عضو انجمنی می شود که موسیقی دانان معمولا عضو آن می شوند. کار دیگری که می توانید بکنید این است که چند خصوصیت اصلی که برای همسر آینده تان در نظر دارید به نزدیکان و دوستان بگویید ممکن است آن ها فردی را با این مشخصات بشناسند و یا در آینده اگر با چنین کسی برخورد کنند بلافاصله به یاد شما می افتند و می توانند نقش معرف را داشته باشند.

 

5-مرحله بعد یا دوست شدن با کسی است که فکر می کنید ممکن است با او ازدواج کنید یا خواستگاری کردن از این فرد است. در بسیاری از جوامع (چه شرقی و چه غربی) معمولا خواستگاری توسط جنس مرد صورت می گیرد و معمولا یک زن نمی تواند از یک مرد تقاضای دوستی و یا ازدواج بکند وگرنه به سبکی متهم می شود. به هر حال، فراموش نکنید وقتی با کسی به قصد ازدواج دوست شدید یا از او خواستگاری کردید، فکرتان فقط مشغول ظواهر امر (مانند کافی شاپ رفتن و کادوهای رمانتیک دادن یا نحوه چای آوردن عروس خانم موقع خواستگاری و مراسم عروسی) نباشد. به اصل موضوع دقت کنید.

 

 

6-مرحله ششم که به نظر من مهمترین مرحله انتخاب همسر است، بردن نهایت استفاده از فرصتها برای شناخت بهتر همسر احتمالی تان از طریق برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی می باشد. امروزه حتی خانواده های نسبتا سنتی و مذهبی با حرف زدن و معاشرت زوجهای آینده در طول دوران نامزدی شان مخالفت چندانی ندارند. در طول این جلسات، از طرف مقابل خود باید سوال بپرسید. سوالهای تعیین کننده.

 

7-چیزی که باید بدانید این است که همیشه عشق حرف اول و آخر را در روابط نمی زند. فاکتور های زیادی در پیشرفت و عمق یک رابطه تاثیر گذار هستند که یکی از این فاکتور ها هوش است؛ بنابراین یکی از نکاتی که شما باید در طرف مقابل محک بزنید قوه ادراک و هوش وی است. اگر وی قوه درک قابل قبولی دارد، بنابراین می تواند به شما کمک کند که در زندگی پیشرفت کنید و مسیر درستی را در ازدواجتان انتخاب کنید.

1-29

 

8-شاید خیلی ها طرفدار ازدواج در سن پایین باشند، اما شما اگر فکر می کنید هنوز به سن مناسب ازدواج نرسیده اید، هرگز تن به ازدواج ندهید. این که دقیقا چه سنی برای ازدواج مناسب است را نمی شود تعیین کرد، این مساله در فرهنگ ها و در افراد مختلف تفاوت زیادی دارد. اما اکثر روان شناسان امروزی معتقدند به طور کلی در جامعه شهری فعلی سنین زیر 20 سال می تواند برای ازدواج پرخطر باشد. ازدواج سالم نیاز به بلوغ های چندگانه دارد که بسیاری از آنها در سنین پایین حاصل نمی شود. بسیاری از افراد در سنین آغاز جوانی هنوز نمی دانند که از زندگی چه می خواهند و در سال های بعد اولویت هایشان تغییرات زیادی پیدا می کند. ضمن اینکه در این سنین معمولا احساسات ما بر عقلمان چیره است.

درصورتی که سن زیادی ندارید اما در موقعیت ازدواج قرار گرفته اید، مشخص کردن برنامه و خواسته های آینده زندگیتان می تواند کمکتان کند: ایا این ازدواج چیزی است که شما را مطابق اهدافتان پیش ببرد؟ آیا اصلا به جایی رسیده اید که بتوانید هدفی کلی برای خود برگزیده و تصویری از آینده تان ترسیم کنید؟

با کسی قرار ازدواج گذاشته اید و به قصد شناخت برای ازدواج با هم در ارتباط بوده اید، اما این ارتباط شما محدود به کافی شاپ رفتن آخر هر هفته همراه دوستان یا ارتباط تلفنی بوده است. بگذارید خیالتان را راحت کنم: اگر 20 سال هم آخر هفته ها با این فرد بیرون بروید،هر روز ساعت ها با او تلفنی صحبت کنید، بازهم شناخت شما نسبت به او کاملا ناقص است!

 

همسران امروز، والدین فردا هستند

زندگی آینده خود را فقط محدود به امروز نبینید یعنی خودخواهانه همسرتان را انتخاب نکنید و از الان به فکر فرزندانتان نیز باشید . و قبل از انتخاب همسر معیارهای او را برای یک والد خوب بودن در نظر بگیرید.

 

خانم ها چطور همسر خود را انتخاب می کنند؟

هر خانمی قبل از انتخاب همسر باید معیارها و مشخصات همسر خود را بر اساس اولویت و اهمیت آن بر روی کاغذ بنویسد و بر این اساس همسر خود را انتخاب کند.

تهیه لیست مشخصات همسر آینده یک تصویر جامع و کلی در اختیار شما خواهد گذاشت تا با دید بهتری نسبت به انتخاب همسر خود اقدام کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر در این روش احساسی عمل نکنید و در نوشتن لیست کاملاً منطقی و به دور از بزرگ نمایی و احساس عمل کنید.

سعی کنید اجتماعی باشید و در جمع های مختلفی حاضر شوید تا دایره ی انتخاب های خود را وسیع تر کنید. خواستگارهای خود را به خاطر دارا نبودن ویژگی های کم اهمیت رد نکنید و فرصت های ازدواج با یک همسر مناسب را برای خود محدودنکنید.

53eac6af-dc54-40c2-8c5d-0c359a62dd5b

 

آقایان چطور همسر خود را انتخاب می کنند؟

آقایان نیز مانند خانم ها باید لیستی از مشخصات همسر خوب و ایده آل خود تهیه کنند. اما تفاوت های در انتخاب آقایان و خانم ها وجود دارد زیرا مشکلی که بسیاری از آقایان با آن مواجه می شوند، ترس از «پذیرفته شدن» است که برای مردان خجالتی و درون گرا بسیار سخت است.

اگر انتخاب خود را کرده اید لازم است شجاعانه تر رفتار کنید و از قبل بدانید ممکن است چندین بار رد شوید. گاهی اوقات دختران شما را رد می کنند تا جدیت شما را امتحان کنند و بدانند شما تا چه اندازه در تصمیم خود جدی هستید پس اجازه ندهید تجارب «رد شدن »، شهامت را از شما بگیرند.

پس اگر انتخاب خود را کرده اید و می خواهید با او ازدواج کنید، دوباره درخواست خود را تکرار کنید. در بیشتر مواقع مردان در دفعه ی دوم جواب مثبت می گیرند.

 

 

در ابتدای آشنایی دو خانواده، بدیهی است که طرفین ازدواج متوجه تفاوت های بسیاری خواهند شد، چه راهکارهایی را برای مقابله با این تفاوت ها پیشنهاد می کنید؟

پیشنهاد می شود خانواده ها ضریبی از تشابهات را برای تایید انتخاب فرزند خود در نظر بگیرند، یعنی به‌دنبال پیدا کردن خانواده‌ای 100درصد مشابه نباشند بلکه اگر تشابهات و توافقات تا حد مطلوبی بود یعنی اگر به لحاظ اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی تشابهی به‌میزان 50 درصد یا 60 درصد داشتند به این میزان راضی شوند.

10841ea7-625f-4cfc-bbd4-e367c262e262

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی