|

پیش بینی هواشناسی شنبه 15 آذر؛ هشدار جدی بارش برف و باران

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه هایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلاب و کولاک و برف در ۲۷ استان هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه هایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلاب و کولاک و برف در ۲۷ استان هشدار داد. براساس این گزارش شنبه 15 آذر احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها، احتمال بارش برف در شهرهای واقع در نوار شمالی و مناطق کوهستانی، یخ‌زدگی، کولاک و برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی شهر های خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان، اردبیل و غرب مازندران پیش بینی شده است. همچنین در شهر های بوشهر، فارس، گیلان، نیمه غربی کرمان هم احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم و مواج شدن دریا، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن مسیل‌ها و سیلاب، یخ‌زدگی، لغزندگی کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی، احتمال لغو پروازها وجود دارد.

بارش های پراکنده در تهران

بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی روز جمعه، آسمان تهران در چهار روز آینده نیمه ابری تا ابری پش بینی می شود و از یکشنبه با تقویت این سامانه، در سطح استان شاهد بارش مدام باران خواهیم بود. همچنین از دوشنبه هفته آتی روند کاهشی دما و در مناطق مستعد، سکون جوی و استقرار آلایندگی دور از انتظار نیست. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روز جاری به ترتیب ۱۱ و چهار درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و ورامین با ۱۳ درجه و فیروزکوه با منفی پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

سامانه بارشی جدید فردا وارد خوزستان می شود

ورود سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد. تا اواسط هفته آینده روند کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما برای استان خوزستان مورد انتظار است. وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با ۲۶.۷ و دهدز با ۸.۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در پایان گفت: در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۲۳.۷ و حداقل به ۱۵.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی