|

کامیل احمدی کیست جرمش چه بود؟

کامیل احمدی پژوهشگر ایرانی-بریتانیایی با حکم بدوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۹ سال حبس و ششصد هزار یورو محکوم شد. 

لینک کوتاه کپی شد

کامیل (محمد) احمدی در تاریخ 23 آذر 1399 با حکم بدوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 9 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 600 هزار یورو محکوم شد. احمدی، متهم به تحصیل مال نامشروع حاصل از همکاری و اجرای پروژه‌های موسسات برانداز در کشور است.

کامیل احمدی کیست؟

کامیل احمدی ، متولد آذربایجان غربی و از کردهای آن منطقه است و دوره لیسانس خود را (طبق شرح حالی که خود او نوشته) در رشتۀ حقوق انتشارات و چاپ از دانشگاه هنر لندن/ مدرسۀ ارتباطات لندن (UAL) و فوق لیسانس را در رشتۀ مردم‌شناسی اجتماعی و مردم‌نگاری تصویری از دانشگاه کنت کانتربری (UOK) انگلستان گرفت. احمدی دارای تابعیت بریتانیا هم هست.

او که در سال‌های اخیر، به واسطه‌ی انتشار برخی کتب و پژوهش‌ها در حوزه‌های ملتهب اجتماعی و حضور تقریبا همیشگی در سمینارها و نشست‌های مرتبط با برخی موضوعات اجتماعی خاص، برای نمونه بحث «کودک‌همسری»، شهرتی پیدا کرده بود، به گواه وبسایت شخصی‌اش به شدت به حوزه‌های خاصی از «آسیب‌های اجتماعی» در جامعه ایران علاقه‌مند بوده است. موضوعاتی که احمدی درباره آن کار کرده است، از این قرار هستند:

ختنه زنان در ایران، ازدواج کودکان در ایران، صیغه و صیغه محرمیت در ایران، ازدواج سفید در ایران، زباله‌گردی کودکان در تهران، دگرباشان جنسی در ایران، هویت و قومیت در ایران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی