|

این مرد پرنده میلیارد دلاری را کُشت!

«در گزارش حاضر به یکی از جنجالی ترین و بدترین اقدامات ایلان ماسک میلیارد مشهور آمریکایی پرداخته می‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تاکنون در جهان تجارت و سرمایه گذاری، شاهد صعود و افول افراد و چهره های زیادی بوده ایم. موضوعی که در نوع خود از نوسانات قابل توجه در تجارت جهانی و وجود ریسک های بزرگ در این حوزه خبر می دهد. با این همه، شاید بتوان ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی "تسلا" و کارآفرین سرشناس ساکن در آمریکا را یکی از مهمترین افرادی دانست که یک برند تجاری موفق را به نقطه شکست رسانده اند. ماجرا از این قرار است که چند سال قبل، ایلان ماسک اقدام به خرید شبکه اجتماعیِ توئیتر کرد.

شبکه اجتماعی که با نماد یک پرنده توانست سیلی از مخاطبان و کاربران را به خود جذب کند و به چنان نفوذی دست یابد که حتی دایره لغات مختص به آن نیز اختراع شد. به عنوان مثال، "توئیت کردن" یا "ریتوئیت کردن" از جمله واژگانی بوده اند که با شبکه اجتماعی توئیتر توسط میلیون ها انسان در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گرفتند. بر اساس برخی گزارش ها، ایلان ماسک توئیتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری نمود.

با این حال، وی تنها اندکی پس از به دست گرفتن کنترل توئیتر، دست به اقداماتی زد که تا حد زیادی به اعتبار شبکه اجتماعی توئیتر در عرصه بین المللی آسیب زدند و البته که این مساله بر ارزش اقتصادی این شبکه اجتماعی نیز اثرگذاری به شدت منفی داشته است.

به عنوان مثال، ایلان ماسک در ابتدای به دست گرفتن کنترل شبکه اجتماعی توئیتر، شمار قابل ملاحظه ای از مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را اخراج و تعدیل کرد. معادله ای که در مورد کارمندان این شبکه اجتماعی نیز رنگ واقعیت به خود گرفت. در کنار این مساله، او نام شبکه اجتماعی توئیتر و همچنین لوگوی آن را هم تغییر داد. او نام و لوگوی ایکس را بر شبکه اجتماعی توئیتر گذاشت که این مساله با انتقادات گسترده ای از سوی کاربران این شبکه اجتماعی در اقصی نقاط جهان رو به رو شد.

ایلان ماسک پیشتر اسم پروژه فضایی تحت امر خود را نیز اسپس ایکس گذاشته بود و به طور کلی بسیاری از علاقه عجیب و غریب وی به حرف انگلیسی ایکس خبر داده و می دهند. انجام این اقدام در مورد توئیتر که فرهنگ و دایره لغات و واژگان خاصی را با خود خلق کرده بود، یک اقدام حقیقتا خسارت بار بود و یکی از بروندادهای عینی خود را در کاهش ارزش اقتصادی شبکه اجتماعی توئیتر از 44 میلیارد دلار به حدودا نصف این مبلغ نشان داد. از این منظر، ایلان ماسک نه تنها پروژه توئیتر را به شکست کشاند بلکه خاطرات خوشِ میلیون ها انسان در اقصی نقالط جهان از این شبکه اجتماعی محبوب را نیز به باد داد.

آن مرد (ایلان ماسک) پرنده را کُشت و به معنای واقعی کلمه خلق فاجعه کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی