|

آبشار هفت چشمه یک گردشگری جذاب و ماجراجویانه اطراف کرج

آبشار هفت چشمه کرج، از جمله آبشارهای زیبای استان البرز است که با ارتفاعی در حدود ۹۰ متر،‌ از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران نیز به حساب می‌آید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- یکی از مهمترین تفریحات طبیعت گردها وگردشگران حرفه ای، آبشار گردی می باشد، آنها در جستجوی آبشار و سرچشمه اصلی آب فراز و نشیب های زیادی را طی می کنند، آنها به هدف ماجراجویی پا در دل کوه و دره می گذارند.. پس از کمی پیاده روی و گلگشت در طبیعت مخصوصا در فصل تابستا رسیدم به یک آبشار زیبا و خنک می تواند سختی های راه را از تن بشوید ما در این مقاله سعی داریم به اختصار در مورد آبشار هفت چشمه صحبت کنیم تا اگر طبیعت گرد هستید و ی گردشگر و طبیعت دوست از این آبشار زیبا دیدن کنید و لذت ببرید.

چشمه3

آبشار هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرز است که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده. ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می شود. مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها عبور می کند و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد.

4ea50d37-a3ac-4cad-a287-5f4034fa25d4

در این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ها به ۵ متر می رسد و با نام «هفت چشمه» خوانده می شوند. بهترین فصل برای سفر به این آبشار فصل تابستان است. چراکه مسیر کوهستانی و گاها صعب العبور شما را با موانعی مواجه خواهد کرد. اما با در دست داشتن تجهیزات سفر می توانید به راحتی به آبشار رسیده و از فضای فوق العاده ی آن دیدن کنید. در طول مسیر آبشار می توانید از غارهای طبیعی فوق العاده ای که در ناحیه وجود دارد دیدن کنید. اگر چه تنها نمایی از این غارها را مشاهده می کنید و می توانید سوژه ای عالی برای عکاسی در دست داشته باشید.

332da217-6152-4d7b-b985-f5f1dac9f8cb

وجود پوشش گیاهی فوق العاده در طول مسیر از دیگر جذابیت هایی است که در طول تورطبیعت گردی خود با آن مواجه خواهید شد. به خاطر داشته باشید که سفر به این ناحیه تنها در صورت همراه شدن با توریک روزه و یا تورطبیعت گردی به شما توصیه می شود. چراکه ممکن است با مشکلاتی در طول تورمسافرتی مواجه شوید که رفع آنها به تنهایی برای شما مقدور نباشد. این آبشار فوق العاده و همچنین آبشارهای هم جوار که ارتفاعی کمتر دارند محدوده ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده اند به خصوص در فصل تابستان با طبیعتی منحصر به فرد در منطقه روبه رو می شوید و می توانید لذتی صد چندان از تور مسافرتی خود ببرید.

b9d3e528-15f0-4c12-8e78-b78f8efa9399

مسیر رفتن به آبشار هفت چشمه کرج، چندان سخت نیست و فقط کافی‌ است با هر وسیله نقلیه‌ای خود را به اتوبان تهران-کرج و بعد جاده چالوس برسانید. پس از طی حدودا ۱۷ کیلومتر در جاده زیبای چالوس، در سمت راست خود به تابلوی روستای ارنگه خواهید رسید. رستوران‌هایی در همین سمت وجود دارند که یکی از آن‌ها «هفت چشمه» نام دارد. جهت پارک خودرو در پارکینگ رستوران، باید هزینه‌ای را متقبل شده و ادامه راه را پیاده طی کنید. برای رسیدن به دره،‌ دو گزینه پیش روی شما قرار دارد؛ مسیر کنار رستوران و مسیر داخل رستوران هفت چشمه، که با انتخاب گزینه دوم (داخل رستوران) هزینه دیگری را نیز، تحت عنوان ورودی باید پرداخت کنید. این مسیر که در انتهای رستوران قرار دارد،‌ مناسب‌تر به نظر رسیده و جاده‌ای خاکی با شیب ملایم در انتظارتان خواهد بود.

kH4bhmH4XbZflSBK22roRySppbugMNBlnFkij9to

در غیر این صورت و با انتخاب مسیر اول که سربالایی پرپیچ‌وخم و مسافت بیشتری تا آبشار دارد، پس از دیدن تابلوی ارنگه به‌سمت راست پیچیده و وارد جاده دیگر شوید. پس از پیمودن مسیری کوتاه در ابتدای جاده،‌ خودروی خود را در نزدیکی اولین ویلایی که در آن حوالی می‌بینید، پارک کرده و مسیر را پیاده به‌سمت آبشار ادامه دهید.

آدرس آبشار هفت چشمه کرج: استان البرز، کیلومتر ۱۷ جاده کرج - چالوس، ابتدای جاده روستای ارنگه

چنانچه علاقه مند به بخش گردشگری هستید، می توانید بخش گردشگری البرز را دنبال نمائید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی