|

جاذبه دیدنی کرج، روستای زیبا و بکر سرهه؛ یک توصیه گردشگری برای یه آخر هفته توووپ!

روستای زیبای سرهه یکی از روستاهای بکر و دیدنی اطراف کرج می باشد که دیدنش از اوجب واجبات است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-معمولا اهالی کرج آخر هفته هاشونو و یا عصر روزهای بهاری و تابستونی رو در اطراف کرج به خصوص سمت آتیشگاه و برغان می گذرونند، از آفرودسوارها گرفته، جمع دوستان و تا خانواده، رهسپار این سمت میشن. به دلیل آب و هوای خوب و سر زندگی کوه و دشت و دمن این مسیر نزدیک میتونه بهترین انتخاب برای افرادی باشه که کمبود وقت دارند و از یه طرفی هم میخوان از طبیعت لذت ببرند.

خب توصیه ما به شما این است؛ شما که قدم رنجه می کنید از کرج تا برغان تشریف می آورید یه کم جلوتر وارد مسیر زیبای سرهه شوید، حدود شش، هفت کیلومتر راه در انتظار شماست ولی زیبایی طبیعت این خطه شمارو رو متحیر می کند و قطعا متوجه زمان نخواهید شد.

63446_953ت

به ابتدای سرهه که میرسید همان ابتدا تابلوی بزرگی نوشته شده به روستای سرهه خوش آمدید درسته که این تابلو خوش آمدگویی از طرف اهال و دهیاری اونجا نصب شده ولی حقیقتا روستایی ها زیاد موافق آمدن غریبه به منطقه شون نیستند، چون میترسن روستای زیبا و بکرشون آسیب ببینه، اونها تجربه تلخ روشن کردن آتش توسط گردشگران در باغات رو دارن و اینکه بعد رفتن اونها از روستا کلی زباله در باغ و کنار رودخانه جمع میشه از این رو خاطره ای تلخ از تجمع آدمها در ذهنشون دارند.

اولی اهالی سرهه بسیار خوش زبان و مهمان نواز هستند برای افرادی که مطمئن بشند هیچ گونه آسیبی به طبیعت و بافت و فرهنگ روستاشون نمیزنه، پس اگر گردشگر ممضبطی هستید معطل نکنید همین اخر هفته به سرهه برید.

معرفی روستای سرهه

روستای سرهه از توابع بخش چندار، شهرستان ساوجبلاغ می باشد، این روستا 104 نفر جمعیت ساکن دارد که در فصل بهار و تابستان بیشتر می شود، متاسفانه هنوز در این ده گازکشی صورت نگرفته، و اهالی همچنان از نفت و ذغال برای گرمایششون استفاده می کنند. موقعیت جغرافیایی آن از سمت چپ به روستای سنج و وامکوه می رسد، و از سمت جنوب به روستای برغان و بریان چال راه دارد.

این روستا روزهای خنک و شبهای سردی دارد، حتی اگر ظل گرمای تابستان باشد زیر سایه درختان در سرهه می توانید دمی خوش بیاسایید. بیشتر اهالی ده، دامدار و باغدار هستند و توت و گردو و میوه های تابستونی از محصولاتی هست که اهالی با فروش آن امرار معاش می کنند حتما در خاطر داشته باشید اگر به این روستا آمدید این محصولات خوشمزه را به عنوان سوغاتی از روستا تهیه کنید و به شهر ببرید.

1570462188_I9nV9

امام زاده بی بی نساء و امام زاده موسی دو مکان مقدس و باصفای این دهستان هستند که افراد زیادی به طور ویژه جذب این دو بخش می شوند مخصوصا ایام مذهبی که حتی گردشگران از اطراف روستا برای دیدن اجرای تعزیه به مسجد و امام زاده می آیند.

اگر عصرها در هر فصل چه تابستان چه زمستان به میدان روستا که لوسر نام دارد بیایید، می بینید عده ای از هم محلی ها در کنار هم نشسته اند گل می گویند و گل می شنوند، زمستان ها دور آتیش خاطره تعریف می کنند و شما می توانید مهمان محفل زیبایشان باشید.امیدواریم شما کاربران گرامی از خوندن این مقاله لذت ببرید و با گردش در روستای سرهه با رعایت حفظ طبیعت ای دیار روز خوبی رو برای خوتون بسازید.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی