|

پیش بینی هفته بعد بورس

پیش بینی بورس شنبه 6 دی؛ روند صعودی بازار ادامه دارد؟

پیش بینی بازار بورس شنبه 6 دی ماه 99، آیا روند صعودی بازار ادامه می یابد یا خیر؟ با ما همراه باشید

لینک کوتاه کپی شد

بازار سهام هفته خوبی را پشت سر گذاشت و با تداوم روند صعودی خود همچنان امید سهامداران پررنگ است. آیا برای هفته آینده هم ممکن است بورس روندی صعودی داشته باشد؟

 انتظار می رود که در هفته آینده شاهد وضعیت بهتری در بازار سرمایه باشیم زیرا پس از یک اصلاح 3 ماه شدید در اواسط آبان ماه تا اوایل آذر به دلیل به کف رسیدن قیمت اکثر سهم ها شاهد رشد شاخص بودیم.

در این بازه زمانی بازار سرمایه تحت تاثیر متغیرها و ریسک‌های مختلف سیاسی، اقتصادی قرار داشت و انتخابات آمریکا نیز بسیار موثر بود. پایان انتخابات و نتیجه این نوید را داد که بازگشت برجام امکان‌پذیر خواهد بود که به عنوان سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه تلقی می‌شود.

با توجه به رکود بازار های موازی همچون ارز و همچنین حجم معالات خوب بازار سرمایه، شاهد سرازیر شدن سرمایه گذاران به این بازار ارزنده خواهیم بود از این رو بازار در روز های آینده وضعیت بهتری خواهد داشت، فقط کمی صبوری نیاز است.

 

بورس تا پایان سال چه می شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره سرنوشت بازار سهام تا پایان امسال گفت: سرنوشت بازار سهام با قیمت دلار گره خورده و همه احتمالات به قیمت دلار وابسته است. در حال حاضر دلار روی کانال 25 هزار تومان تثبیت و همین باعث شده است شاخص بورس کاهش قابل توجه نداشته باشد و نگرانی بابت قیمت دلار در حال حاضر وجود ندارد.

او درباره پیش‌بینی خود از رشد شاخص کل بورس تا اسفند ماه امسال بیان کرد: اگر شاخص کل بتواند از سقف یک میلیون 530 هزار واحد عبور کند انتظار می‌رود بتواند تا اسفند ماه به یک میلیون 900 هزار واحد نزدیک شود که البته باز هم به دلیل بازارگردانی‌ها و روندهای روزانه مثبت و منفی شاهد رشد شارپی نخواهیم بود.

 

اخبار مرتبط با بورس در هفته گذشته

در هفته اخیر اخبار امیدبخش برای سهامداران قابل مشاهده است:

-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد و گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

-قیمت نفت به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تهدید ترامپ مبنی بر عدم امضای کمک مالی کرونایی آمریکا با ۱۸ سنت افزایش، ۵۰٫۲ دلار در هر بشکه فروخته شد.

-سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها در ماه آذر برای نماد شستا، ۱۴ میلیارد و ۵۱۱ میلیارد ریال شناسایی شد.

-رئیس جمهوری گفته است: امسال بورس نقش سازنده‌ای در اقتصاد داشت. حرکت خوبی داشته و سال بعد هم نقش محوری در اقتصاد خواهد داشت.

-احتمال «شکسته شدن قفل واردات خودرو در سال ۱۴۰۰» در حال تقویت است. واردات خودرو به کشور در حالی همچنان ممنوع است که به نظر می‌رسد در صورت لغو این ممنوعیت، اولا درآمدهای دولت در شرایط سخت اقتصادی افزایش خواهد یافت و ثانیا اندک رقابتی نیز در بازار خودرو شکل می‌گیرد.

آیا بازار سهام این بار هم طبق انتظار عمل خواهد کرد و روند صعودی شاخص ادامه می‌یابد؟

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی