|

آموزش مجازی روانشناسی - تکنیک های یک روانشناس موفق در دوره های روانشناسی و مشاوره

آموزش مجازی روانشناسی

یک روانشناس با تکیه بر دانش و البته تجاربی که طی سال‌ها فعالیت بدست آورده، با افراد مختلف وارد ارتباط شده و به درمان مشکلات‌ آنها میپردازد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما به دنبال یک زندگی بهتر، یک زندگی ایده‌آل به سختی در حال تلاش هستیم. شما خودتان به دنبال چه چیزی هستید؟ میخواهید به جایگاه اجتماعی مناسبی برسید؟ یا به دنبال سلامتی، موفقیت، شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، ثروت مالی و سلامت روحی و روانی هستید؟ برای رسیدن به آن چه کار کرده‌اید؟ باید بدانید؛ علم روانشناسی موثرترین ابزاری‌ست که شما را در رساندن به اهداف‌تان یاری می‌کند. اگر نسبت به این علم آگاه باشید؛ به یک شناخت کامل از خود خواهید رسید. به عنوان مثال؛ در زمان حضور در یک مصاحبه استخدامی، حتی اگر از علم و تخصص کافی برخوردار نباشید؛ با رفتار، نوع نشستن، نحوه صحبت کردن و... میتوانید مصاحبه‌کننده را تحت تاثیر قرار داده و به خواسته‌تان برسید.

با کمک آموزش مجازی روانشناسی به خوبی نسبت به تیپ‌های شخصیتی افراد آگاه شده و دقیقا رفتاری متناسب با همان تیپ را جهت برقراری ارتباط صحیح اعمال خواهید کرد. درواقع یک روانشناس موفق با تکیه بر همین دانش و البته تجاربی که طی سال‌ها فعالیت بدست آورده، با افراد مختلف وارد ارتباط شده و به درمان مشکلات‌ آنها میپردازد. همین اطلاعات به ظاهر پیش پا افتاده، آنها را به راهکارهای مناسب مشاوره، روانکاوری و بهبود وضعیت مراجعه کننده میرساند.

اما با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و ظهور ویروس کرونا که مراجعه حضوری به روانشناس را کمی دچار مشکل کرده؛ آیا باید قید چنین ابزار کاربردی را زد؟ قطعا خیر! دقیقا در همین لحظات است که انسان باید شکرگزار پیشرفت تکنولوژی باشد. زیرا با آموزش مجازی روانشناسی به راحتی میتوان این خواسته را محقق کرد و نه تنها با یک روانشناس کارآزموده و کاربلد به گفتگو نشست. بلکه روانشناسان نیز کلاس‌های آموزشی خود جهت پیشبرد اهدافشان را برگزار نمایند.

برای آشنایی بیشتر با آموزش‌های حوزه روانشناسی و یادگیری تکنیک‌های مهم این حوزه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید تا وارد دنیای آموزش‌های روانشناسی فرادرس شوید:

اجازه دهید کمی بیشتر در این زمینه صحبت کنیم.

روانشناسی مجازی

چطور روانشناس خوبی باشیم؟

خب برای تبدیل شدن به یک روانشناس در وهله اول باید تحصیلات آکادمیک آن را پشت سر بگذارید. زمانی میتوانید بگویید؛ روانشناس خوبی هستید که نسبت به تمامی مباحث تئوری آشنا باشید و در عمل آن را بکار گیرید. از طرفی باید آنقدر رازدار و امین باشید که مراجعه‌کننده به شما اعتماد کرده و از بیان افکار، عواطف و اطلاعاتش هراسی نداشته باشد. هر چقدر که مراجعه‌کننده در گفتگو با مشاور صداقت بیشتری به خرج داده و اطلاعات بهتری را ارائه دهد، بررسی‌های مشاور دقیق‌تر بوده و راهنمایی‌های کارآمدتری را عرضه خواهد داد.

در این مسئله هیچ شکی نیست که راهنمایی‌ها و راهکارهای یک روانشناس کارآزموده میتواند مسیر زندگی افراد را بطور کلی تحت تاثیر قرار دهد. درواقع مشاور باید بتواند خود را در جایگاه افراد قرار دهد و بگوید؛ «اگر من در موقعیت او بودم؛ چه اقدامی انجام میدادم؟» پاسخ به این سوال یک راهنمایی کاربردی برای آن شخص خواهد بود. علاوه بر تمام این موارد؛ اکثر مراجعه کنندگان در زمان حضور در یک جلسه مشاوره؛ در لبه پرتگاه زندگی خود قرار دارند و تنها یک تفکر خلاق است که میتوانید این لحظات حساس را کنترل کرده و با کلمات صحیح و نفوذ به روح و روان مراجعه‌کننده، او را به اتخاذ تصمیمات درست وادارند!

برای تبدیل شدن به یک روانشناس خوب تا چه اندازه درخصوص تفکر خلاق میدانید؟ آیا همواره در پی توسعه مهارت های فردی خود هستید؟ در آموزش مجازی روانشناسی به خوبی خواهید آموخت که چطور با توسعه مهارت‌ های فردی، بر خشم خود فائق آیید و اصلا چگونه با مدیریت زمان، هم راهکارهای مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهید و هم به مدیریت هزینه آنها بپردازید. هر چقدر که در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان، دلسوزانانه‌تر عمل کنید؛ وفاداری و صداقت آنها بیشتر خواهد شد و در نتیجه نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد. این مسئله در بهبود رزومه شما به عنوان یک مشاور نیز تاثیرگذار است.

چطور روانشناس خوبی شویم

چطور در ارائه راهکار خلاق باشیم؟

چندبار به شما گفته‌اند؛ «فلانی از هوش بالایی برخوردار است!» یا «من هوش پایینی دارم؟» یا « من حافظه بهتری دارم؟». ما روزانه با افراد مختلفی برخورد می‌کنیم و همین تفاوت حافظه و هوش در آنها میتواند مشکلاتی را در روابط به وجود آورد. خب کمتر کسی را میتوانید بیابید که از داشتن یک حافظه قدرتمند استقبال نکند. در واقع در دنیای امروز هر چقدر که بیشتر بدانید و داناتر باشید؛ تواناتر بوده و مسیر موفقیت را بهتر از قبل طی خواهید کرد. هر چند هوش تقریبا عاملی وراثتی بوده اما با پشتکار در آن میتوان جایگاه‌های اعجاب‌آوری را تصاحب کرد!

اما چطور این پشتکار را در خود به وجود آوریم؟ چه عملکردی داشته باشیم تا حافظه‌مان قوی‌تر از قبل عمل کند؟ خب در وهله اول باید آرامش را به زندگی‌تان وارد کنید! آرامش سرچشمه تمام تاثیرات مثبت زندگی است. در مرحله دوم باید مطالعه خود را افزایش دهید. ذهن و حافظه انسان همانند یک ماشین برای ادامه حرکت به سوخت یعنی اطلاعات نیاز دارد. هر چقدر که بیشتر بدانید و تکنیک‌هایی مانند تندخوانی را در خود تقویت کنید؛ به نتایج بهتری خواهید رسید.

مرحله سوم به اعتماد به نفس شما برمیگردد. هر چقدر که به حافظه خود اعتماد بیشتری داشته باشید؛ عملکرد آن نیز موثرتر خواهد بود. بطور دائم از ذهن تان استفاده کنید؛ عدم بهره گیری از مغز آن را تنبل و ضعیف می‌کند. مرحله چهارم رسیدگی به ذهن است. باید خوب بخوابید و تغذیه مناسبی داشته باشید. کربوهیدرات در تقویت حافظه و افزایش تمرکز بسیار تاثیرگذار است.

تمامی این مراحل در نهایت از شما یک انسان با حافظه‌ای قوی خواهد ساخت. انسانی که با حافظه خود میتواند راهکارهای عالی به مراجعه کنندگانش ارائه دهد و آنها را در مسیر درست زندگی بگذارد.

حال دانستید چطور به یک روانشناس با راهکارهای خلاق تبدیل شوید؟

چرا تا این اندازه به خلاق بودن روانشناسان تاکید می شود؟

خلاقیت را دقیقا چه چیزی معنی می کنید؟ اصلا افراد خلاق چه ویژگی‌هایی دارند؟ خب در همین ابتدا باید بگوییم؛ تمامی ما در کودکی و نوجوانی افرادی خلاق هستیم اما به مرور زمان آن را از دست می‌دهیم. خلاقیت یک نوع توانایی‌ست که تنها افراد محدودی در دنیا از آن بهره‌مند هستند. البته میتوان آن را پرورش داد به شرطی که واقعا در مسیر آن گام بردارید.

یک روانشناس برای موفقیت در کار به خلاقیت احتیاج دارد. یک روانشناس برای اینکه مراجعه کننده را پای صحبت نگه دارد، خصوصا در این روزهای کرونایی که اکثرا ترجیح می‎دهند از طریق صفحات و آموزش مجازی روانشناسی فعالیت خود را ادامه دهند، باید نهایت خلاقیت خود را به کار گیرد! اصلا اگر خلاق نباشد کسی به صحبت‌های او گوش نمی‌‍دهد.

مهارت های یک روانشناس خوب

خب خلاق بودن روش‌های کاملا رازآمیز و اکثرا متناقضی دارد. اینکه بگوییم خلاقیت همیشه سر تایم صحبت با مراجعه‌کنندگان سرو کله‌اش پیدا می‌شود؛ کاملا اشتباه است! ایده‌پردازی و خلاقیت به یکباره از ناکجاآباد می‌آید. اصلا زمانی که هیچ احتیاجی به خلاقیت نیست؛ بروز پیدا می‌کند. هنر یک روانشناس موفق دقیقا همینجا مشخص می‌شود. اینکه در زمان درست از آنها استفاده کند. اصلا مدیریت زمان یعنی همین!

تکنیک‌ هایی که روانشناسی به ما می آموزد!

هر فرد با توجه به موقعیت و جایگاهی که در آن قرار دارد، هر روزه برای بهتر شدن تلاش می‌کند. علم روانشناسی میگوید؛ برای رسیدن به خواسته‌هایتان باید تکنیک‌هایی را اعمال کنید. تکنیک‌هایی که به زندگی شما معنایی دوباره میبخشد، از اضطراب‌های بیهوده شما جلوگیری می‌کند و همچون یک آب بر روی آتش ناملایمات هستند! بیایید این تکنیک‌ها را بشناسید.

  • به هدف خود معطوف شوید

انسان‌ها زیاده‌خواه هستند. اصلا همین زیاده‌خواه بودن آنها، باعث رشدشان می‌شود. هر چند که از یک جایی به بعد، توقف رشد روانی را به همراه دارد. افرادی که بطور مداوم برای کسب پول و البته منفعت‌های مالی در تلاش هستند، از یک جایی به بعد با این تعارض مواجه می‌شوند که «چرا در عین حال اینکه از همه چیز برخوردارم اما احساس خوشایندی در من نیست؟!» اینجاست که جابجایی هدف یا آرزو اهمیت پیدا می‌کند. مطمئنا این مسئله را تجربه کرده‌اید که پس از رسیدن به هدف، احساس پوچی به سراغتان آمده باشد.

  • خود تان را نادیده نگیرید

اکثریت بیماری‌ های روانی از آن جایی نشات میگیرد که ما خود و احساساتمان را نادیده بگیریم. این نادیده گرفتن کمک می کند تا احساسات در ما سرکوب شوند و به دردهای جسمانی، غده‌های سرطانی، استخوان درد، سردردهای شدید و... تبدیل شود.

  • از تنهایی فرار نکنید

انسان در خانواده معنا پیدا می‌کند و همواره برای فرار از تنهایی به دنبال تشکیل خانواده است. آنها بر این عقیده‌اند که در یک جمع میتوانند روش‌های بهتری را برای یک زندگی بیابند. خب در این مسئله هیچ شکی نیست؛ اما انسان برای خوشبختی و آرامش درونی نیاز دارد هرازگاهی تنها باشد. این تنهایی را از خود دریغ نکنید. نمیتوان انتظار داشت زندگی مشترک به سرعت چنین آرامشی را با ما هدیه دهد. با وجود تمامی این تعاریف، برای اینکه روش بهتر و اصولی‌تری را بیابی باید از تنهایی و آرامش درونی‌ات استفاده کنید.

  • عصبانیت خود را بشناسید

بدانید چه زمانی عصبانیت و خشم به سراغتان می‌آید و به دنبال راهکاری برای آن باشید. از فرو خوردن احساسات و نادیده گرفتن آنها دست بردارید و خودتان را بیش از هر زمان دیگری دوست داشته باشید. حواستان باشد؛ این دوست داشتن نباید احساس غرور و خودخواهی را در شما زنده کند. سعی کنید برای رسیدن به احساس آرامش، از خود تخریبی دور نمائید.

کنترل خشم و عصبانیت

  • برنامه ریزی داشته باشید

هر نوع آشفتگی در زندگی حتی در محیط افراد و چه بسا در معاشرت‌ها میتواند نوعی سرگردانی را به بار آورد. کمی با خود فکر کنید؛ چطور احساس آرامش به شما برمیگردد؟ خب در هر امری، برنامه‌ریزی‌هایی که حتی در ذهن انجام میگیرد؛ از یک چهارچوب منظم پیروی می‌کند و کاملا هدفمند است. پس برنامه ریزی را فراموش نکنید. توصیه ما این است که از یک دفتر برنامه‌ریزی کمک بگیرید؛ مطمئنا به آن چیزی که مدنظر دارید دست پیدا خواهید کرد.

  • برای محبت کردن دنبال کسی نباشید

این مسئله را همواره به خود یادآور شوید؛ نباید به دنبال افرادی برای خوشحال کردن خود باشیم! دوست دارید به کجا بروید؟ مکان دوست داشتنی شما کافه یا رستوران است؟ در هفته یکبار خود را میهمان بهترین غذا و یا بهترین نوشیدنی آن مکان کنید. شما با انجام این کار عزت نفس خود را رشد داده و میدانید که ارزش وقت گذاشتن برای خودتان و همچنین لذت بردن در آن لحظه را دارید. به این ترتیب؛ احساس خوشایندی که همواره از شما دریغ بوده، یعنی منتظر حضور فردی دیگر بودید را تجربه خواهید کرد.

  • به دنبال تغییر دادن افراد نباشیم

اگر میخواهید آرامش درونی را تجربه کنید؛ باید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس به خواسته ما تغییر نمی‌کند و هر شخصی باید برای خود زندگی کند. اگر قصد دارید با تلاش ما تغییری در زندگی دیگران اعمال شود، و به واسطه آن زندگی شما هم بهبود پیدا ‌کند، 100درصد در اشتباه هستید. شما تنها زندگی خودتان را از دست می‌دهید.

منظور ما این نیست که صرفا به خودتان فکر کنید. اهمیت دادن به اعضای خانواده و آن افرادی که در زندگی برایمان مهم هستند؛ جزء وظایف ماست. اما تغییر دادن آنها هیچگونه احساس آرامش و خوشایندی را به زندگی ما تزریق نمی کند.

کلام آخر درباره آموزش مجازی روانشناسی

روانشناسی یکی از سخت‌ترین مقوله‌هایی‌ست که یک انسان میتواند به آن ورود کند. یک روانشناس در وهله اول باید به خودآگاهی کاملی رسیده باشد تا راهکارهایی که ارائه می‌دهد صحیح و کارآزموده باشد. اصلا تا زمانی که نداند در زندگی خود چه میخواهد و چه کارهایی را برای رسیدن به آرامش درونی و بیرونی باید انجام دهد؛ چطور میتواند به مراجعه کنندگان خود کمک کند؟

تمامی راهکارها و تکنیک‌هایی که در این مقاله ذکر شد؛ دستور‌العملی‌ست که در ابتدا روانشناسان باید به آن اشراف کاملی داشته باشند. در این صورت؛ میتوانید به این اطمینان برسید، مشاوری که قصد مراجعه به آن را دارید، از علمی مناسب برخوردار بوده و میتواند به شما در رسیدن به یک زندگی شاد توام با موفقیت کمک کند.

خوشبختانه فرادرس در خصوص آموزش مجازی روانشناسی مطالب خوبی ارائه داده است. آموزش‌هایی که کمک می‌کند یک زندگی توام با لذت و سراسر شادی را تجربه نمائید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی