|

کشمکش‌های بی‌سرانجام بر سر لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان

با توجه به اینکه گفته شده برای اجرای رتبه بندی بودجه 200 هزار میلیاردی لازم است دولت فقط تامین ۱۲.۵ هزار میلیارد را تضمین کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

سال‌هاست که ماجرای رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق معلمان در محافل آموزش و پرورشی و دولت مطرح است، اما در عمل خبری از اجرای آن نیست. این لایحه در اواخر دولت دوازدهم بالاخره به مجلس رسید، اما در مجلس هم تبدیل به یک کشمکش شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه 24، اعتراضات اخیر معلمان در حداقل ۶۰ شهر کشور لایحه رتبه‌بندی را وارد مرحله جدی‌تری کرد و سیاست‌گذاران را مجاب کرد که باید هرچه زودتر کاری انجام دهند.

اما به نظر می‌رسد حتی تصویب لایحه رتبه‌بندی هم باری از دوش معلمان در کوتاه‌ مدت برندارد، چرا که دولت تامین بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی را تضمین کرده است. از طرفی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده که رتبه‌بندی معلمان تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان تصویب خواهد شد. این در حالی است که گفته می‌شود برای اجرای آن حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

علی کریمی فیروزجایی، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با اشاره به مجادله دولت و مجلس بر سر تامین بودجه گفته: بودجه اجرای این لایحه امسال از طریق فروش دارایی‌ها و اموال دولت تامین شده و رقم آن، سال آینده در بودجه سالانه گنجانده می‌شود.

رئیس مجلس ابتدای مهر امسال قول داد این لایحه تا آبان‌ تعیین تکلیف شود، اما منادی‌سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، هشتم آذر اعلام کرد لایحه تا ۲ هفته آینده در کمیسیون نهایی شده و بار دیگر به صحن ارجاع داده می‌شود.

فعلاً همه ادعاها در حد حرف است و به نظر می‌رسد با توجه به بودجه پیش‌بینی‌شده، تا اجرای لایحه رتبه‌بندی راهی طولانی در پیش باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی