|

تازه ترین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401

همسان سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت؟

لینک کوتاه کپی شد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا متناسب‌سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت یا خیر؟ اظهار کرد: متناسب‌سازی یا همسان‌سازی حقوق‌ها، در یکی دو سال اخیر اجرا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا؛ وی افزود: اما به طور کلی بر اساس قانون و ضریب افزایشی که هرسال به حقوق‌ها می‌خورد، حتما این ضریب افزایش حقوق را سال آینده برای بازنشستگان خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پایین‌تر از سایر بازنشستگان است گفت: دولت پیش‌بینی‌هایی کرده و در مجلس نیز همکاری‌هایی در حال انجام است و می‌خواهند حداقلی را برای بازنشسته‌ها تصویب کنند که ما تفاهم داریم هر تصمیمی در مجلس گرفته شود با توان و کمک همکاران در حوزه تامین مالی و بیمه‌ای اجرایی کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

۶۰ درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه بازنشستگان این سازمان است و این گروه خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل‌بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله‌مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان‌سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی