|

بررسی آخرین جزئیات اجرای طرح رتبه بندی معلمان از زبان سخنگوی دولت

عصر امروز در کمیسیون تلفیق مجلس رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این لایحه در امسال و سال آینده تصویب شد.

لینک کوتاه کپی شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: علی رغم اینکه لایحه رتبه بندی معلمان بدون کار کارشناسی در روزهای آخرین دولت قبل ارائه شد اما دولت با متن لایحه دولت قبل موافقت کرد و بار مالی را پذیرفت. باید دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل به حق معلمان تدبیر خواهد کرد.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از یکتاپرس؛ محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری نیز امروز در آیین بهره برداری از ۲۹۵۰ پروژه آموزشی از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه بندی معلمان را به انجام برساند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تاکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

دولت امسال مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان است

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین است و یکی از دلایل اجرا نشدن آن، عدم اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است و هدف آن «ارتقای صلاحیت‌های معلمان»، برای «ارتقای کیفیت نظام تربیتی» است.

وی با یادآوری اینکه دولت و شخص رئیس جمهور مصمم به اجرای رتبه بندی معلمان هستند، ادامه داد: به دنبال تأمین اعتبار رتبه‌بندی هستیم و برای سال آینده منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است البته در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبار ۶ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را نیز فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به صورت جدی، اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیگیری می‌کنم و در این ایام نیز روزانه حداقل دو بار تأمین مالی رتبه‌بندی را پیگیری می‌کنم و با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس محترم، امیدوارم هر چه سریع‌تر در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

امروز نیز حبیب‌اله دهمرده، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از تصویب رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی برای امسال و سال آینده در نشست بعدازظهر کمیسیون تلفیق خبر داد.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس افزود: این پیشنهاد توسط نمایندگان کمیسیون آموزش در تلفیق توسط بنده، آقای محمد وحیدی و علی کریمی فیروزجایی مطرح و با رأی مثبت 72 درصدی نمایندگان حاضر در تلفیق همراه شد.

او اظهار امیدواری کرد که با تصویب این پیشنهاد مسائل مربوط به بار مالی لایحه رتبه بندی حل و فصل و مطالبه به حق معلمان هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

دهمرده افزود: امیدواریم این پیشنهاد با نظر موافق نمایندگان در صحن مجلس نیز همراه شود

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی