|

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره چقدر زیاد می شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد
1

حجت عبدالملکی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: افزایش حقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین و تصویب کردیم که به دولت ارسال شده است و امیدواریم در جلسات آتی هیئت دولت مطرح  و تصویب شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بخش درمان نیز، سهم سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه تکمیلی را از ۳۰ به ۵۰ درصد افزایش دادیم.

در حوزه وام‌های قرض‌الحسنه نیز سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی مبلغ وام بودیم که امسال نیز افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

حقوق بازنشستگان کارگری 1401 چقدر زیاد می شود؟

در روزهای گذشته سازمان تامین اجتماعی با انتشار توضیحاتی، اخبار مربوط به افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگی سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته را تایید کرد.

فروردین ماه امسال کارگران بازنشسته به نرخ پارسال حقوق بازنشستگی گرفتند.

این درحالی است که برای سال ۱۴۰۱ حداقل دستمزد کارگران از ۳۸ درصد برای سایر سطوح مزدی تا ۵۷ درصد برای حداقل بگیران افزایش یافت. از کنار هم قرار دادن این اخبار نتیجه گیری می‌شود که حقوق کارگران بازنشسته نیز بین ۳۸ تا ۵۷ درصد زیاد خواهد شد.

تایید ضمنی افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی حقوق کارگران بازنشسته در حالی است که در روزهای گذشته اعتراضات به افزایش دستمزدها همچنان ادامه داشت.

به صورت مشخص در ادامه پیگیری‌های کارفرمایان برای بازبینی دستمزدهای سال ۱۴۰۱، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم به میدان آمد و از ضرورت این امر سخن گفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی