|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان دوشنبه 26 اردیبهشت

افرادی که 3 میلیون و 200 هزار تومان دریافتی خالص دارند، حداقل بگیر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

عضو خانه کارگرسازمان تامین اجتماعی و مقامات وزارت کار ۵۷.۴درصد افزایش برای حداقل بگیر و ۳۸درصد به‌علاوه ۵۱۵هزارتومان برای متوسط بگیران را تایید کردند و پس از تایید هیات دولت اجرایی می شود

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)  با تعریف حداقل بگیر در قانون کار و تامین اجتماعی گفت: کسانی که ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان دریافتی خالص دارند، حداقل بگیر هستند. کسانی مشمول ۵۷.۴ افزایش حقوق هستند، باید خالص دریافتی ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان داشته باشند و مزایا و سایر مبالغ فیش حقوقی حساب نمی‌شود. هرکس خالص دریافتی بیشتری از این رقم می‌گیرد، متوسط بگیر حساب شده و افزایش ۳۸درصدی به همراه ۵۱۵هزارتومان مبلغ ثابت دارند. البته یکی از مناقشاتی که ما نیز داریم این است که چرا فردی باید با تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰هزارتومان مازاد دریافتی نسبت به این مبلغ ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان، همچنان باید مشمول متوسط بگیری و افزایش ۳۸درصدی حقوق باشند. کسانی که به اندازه ۱۰ یا ۲۰ روز حقوق می‌گیرند نیز رقم ۵۷.۴درصد افزایش را دارند، اما درباره مزایای جانبی و افزایش مزایای حقوقی این افراد هنوز چیزی مشخص نشده است.

صادقی ادامه داد: بازنشستگانی که سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، مشمول متناسب‌سازی نخواهند شد. حق عائله مندی و بن نیز اگر براساس مصوبه دولتی باشد، تنها ۱۰درصد مانند سایر مزایای جانبی افزایش خواهد یافت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی