|

(ویدئو) تخت‌خوابی مقاوم در برابر زلزله!

تخت مقاوم در برابر زلزله به گونه‌ای طراحی شده است که به جعبه‌ای از فولاد بسیار سخت تبدیل می‌شود و می‌تواند هزاران تُن آوار را تحمل کند.

لینک کوتاه کپی شد

کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپی از طراحی تخت خواب مقاوم در برابر زلزله منتشر کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، همانطور که در کلیپ نشان داده شده است، تخت مقاوم در برابر زلزله به گونه‌ای طراحی شده است که به جعبه‌ای از فولاد بسیار سخت تبدیل می‌شود و می‌تواند هزاران تُن آوار را تحمل کند.

این کلیپ نشان می‌دهد که تخت به جعبه‌ای کاملاً بسته تبدیل شده و در داخل آن همه ملزومات زندگی از جمله غذا و نوشیدنی کافی برای هفته‌ها، ابزار پزشکی و دارو وجود دارد.

واکنش‌ها به این کلیپ متفاوت بود، زیرا تعدادی از کاربران از ماندن در جعبه‌ای مانند این امتناع می‌کردند، در حالی که دیگران تحسین خود را از اختراع برای محافظت از جان افراد ابراز کردند.

یک کاربر با اشاره به باریکی مکان و تاریکی درون جعبه، اظهار داشت: این یک قبر است نه یک بستر! در حالی که دیگری اظهار داشت: اگر هنگام وقوع زلزله من در سالن یا جای دیگری از خانه بودم و روی این تخت نخوابیده بودم آنوقت چه فایده‌ای دارد؟

پیش از این، سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه (AFAD) امروز شنبه فاش کرده بود که زلزله ویرانگری که ترکیه و سوریه را لرزاند معادل انفجار ۵۰۰ بمب اتمی است.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه اعلام کرده که با توجه به اینکه زلزله اول که حدود ۶۵ ثانیه و زلزله دوم ۴۵ ثانیه به طول انجامید، انرژی آزاد شده هر دو لرزه برابر با ۵۰۰ بمب هسته‌ای بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی