|

از جذابیت های حیات وحش؛ جگوار گشنه زد به آبو وحشیانه تمساح غول تَشن رو لقمه پیییچ کرد

در ان ویدئوی دلهره آور جگواری را خواهید دید که خیلی راحت تمساح غول تَشن را در کسری از ثانیه لقمه پیچ می کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جگوار ها (Jaguar) جزء بزرگترین گربه‌سانان هستند که ظاهری بسیار شبیه به پلنگ‌های معمولی دارند. جگوار ها بیشتر در مناطق گرم‌سیر و جنگل‌های بارانی حضور دارند. این گربه‌سانان به شدت عاشق شنا و زندگی منفرد هستند. همچنین به شدت فرصت‌طلب و قاتلی بی‌نهایت خون‌سرد که بدون حساب و کتاب، تحت هیچ شرایطی برای قربانی خود کمین نمی‌زنند. ویژگی‌های این چنینی باعث شده تا این حیوان درنده‌خو، در بالاترین نقطه زنجیره غذایی حضور داشته باشد. به همین خاطر حضور جگوار ها نقش کلیدی در ثبات اکوسیستم منطقه ایفا می‌کند.

این شکارچیان قدرتمند گاهی اوقات با بالا رفتن از درختان، خودشان را برای یک کمین جانانه آماده می‌کنند و از همان بالای درخت، روی سر قربانی خود می‌پرند. علت اینگونه کمین زدن جگوار ها این است که علی رغم قدرت بالای آن ها در از پا در آوردن طعمه، پس از دویدن به سرعت احساس خستگی می‌کنند به همین خاطر در طی تکامل‌شان به صورت غریزی یاد گرفتند باید برای بقای خود، دست به کمین‌های درست و حسابی بزنند تا اینکه مثل پلنگ‌های معمولی چند کیلومتر به دنبال شکار خود بدوند.

برخلاف سایر گربه‌سانان، جگوار ها از آب فراری نبوده و در حقیقت عاشق آب تنی هستند و به شدت از شنا کردن لذت می‌برند. به همین خاطر در نزدیکی رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های بارانی برای زندگی مستقر می‌شوند و بیشترین فراوانی جگوار ها در جنگل‌های آمازون و برزیل است. جگوار ها شناگران خوبی بوده و علاقه زیادی به خوردن لاک‌پشت و ماهی دارند. همچنین جگوارها برای شکار آناکوندا و تمساح نیز دست به کمین می‌زنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی