|

خرس های سیاه سفیدی که حرکت مربی رو حیرت انگیز میرن؛ سرسره بازی فان پاندای کونگ فو کار!

تو این ویدیو پانداهای خیلی شیطون رو می بینید که چجوری با مربیشون سرسره بازی میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه وقتی صحبت از حیات وحش میشه ما فکرمون میره سمت شکار و دعوای حیوانات بر سر غذا. اما این موجودات اغلب دوست داشتنی لحظه هایی رو رقم میزنن که باعث میشه برای دقایقی خنده از رو لبتون محو نشه.

یکی از این حیوون های به شدت دوست داشتنی پانداها هستن. یکی از خاص ترین و شیرین ترین موجودات در کل کائنات! پانداها همیشه یکی از نمادهای اصلی کشور چین به حساب میان چون تعداد بسیار زیادی از اونا در سرزمین اژدها زندگی میکنن و اگر جای دیگه دیده بشن یعنی احتمالا به صورت قاچاق وارد اون کشور شدن. این سیاه و سفیدهای بانمک انقدر برای دولت چین مهم هستند که در بعضی از موارد اگر کسی شکارشون کنه و یا قاچاق کنه پانداها رو میتونن اون شخص رو به اعدام محکوم کنن.

براساس تحقیقاتی که در سال 2008 و زیر نظر اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (آی‌یو‌سی‌ان) انجام شده، تعداد پانداها بین 500 تا 1000 عدد تخمین زده شده.

شاید باورتون نشه ولی پانداها واقعا خرجشون بالاست، حدودا سالی 1 میلیون دلار. تقریبا روزی 14 کیلو غذا میخورن و نزدیک 40 بار هم میرن به توالت!

غذای مورد علاقشون بامبو هست که خیلی ارزش غذایی بالایی نداره و برا همین زیاد میخورن تا سیر بشن. خرس های پاندا کنار مچ دستشون یه استخوان مخصوص دارن به نام  “pseudo-thumb”. از این استخوان برای نگه داشتن بامبو و خوردنش استفاده می کنن.

پاندا ها اکثراً خجالتی و منزوی هستن و حال ندارن خیلی فعالیت بدنی داشته باشن. برا همین ممکنه سنشون به 35 سالگی هم برسه. از بس بدون دغدغه زندگی میکنن!

این آخر هم بگم که دیدن این ویدیو رو از دست ندین چون قطعا میخندین و بعدا هم میاین تا دوباره از پانداها یا لحظه های فان حیوانات دیگه ویدیو ببینید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی