|

از مزایا و معایب آی اف سی مارکتز چه میدانیم؟

بروکر ifc

در میان بروکرهایی که در ایران فعالیت دارند، بروکر ifc به چندین دلیل، جزو بهترین بروکرها است.

لینک کوتاه کپی شد

وقتی صحبت از فعالیت در فارکس به میان می‌آید، همه می‌دانند که انتخاب بروکر تا چه اندازه مهم است. مهمترین بخش برای فعالیت در بازارهای مالی، انتخاب درست کارگزار است. کارگزاری نه تنها میزبان سپرده‌های دلاری شما است، بلکه با خدماتی که به شما به عنوان یک تریدر می‌دهد، نقش تاثیرگذاری در میزان درآمد کسب شده یا ضرر به وجود آمده خواهد داشت. امروزه، بروکرها از صفر تا صد در کنار تریدر هستند تا بهترین تجربه را از فعالیت و معاملات در بازارهای مالی کسب نمایند. در میان بروکرهایی که در ایران فعالیت دارند، بروکر ifc به چندین دلیل، جزو بهترین بروکرها است. این کارگزاری، مزایای متعددی داشته که باعث شده تا در صدر لیست بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان قرار بگیرد. در این مقاله، قصد داریم تا مزایا و معایب این کارگزاری قدیمی و قدرتمند را بررسی نماییم.

تاریخچه و اعتبار آی اف سی مارکتز

عموما برای ارزیابی هر کارگزاری، پیش از هرچیزی، باید اعتبار کارگزار را بررسی کرد. آنچه که مستقیما در اعتبار هر بروکر اثر دارد، اول سابقه و قدمت آن بوده و دومین نکته هم فعالیت قانونی و شفاف تحت نظارت ارگان‌های مالی بین‌المللی. آی اف سی فعالیت خود را از سال 1385 شروع کرده که بیانگر قدمت نسبتا بالای آن است. در خصوص فعالیت قانونی و شفاف نیز باید بگوییم که این کارگزار، تحت رگولاتوری‌های متعدد جهانی بوده که عملکرد صحیحی و بی نقص آن را تضمین کرده است. نکته جالب اینجاست که این بروکر، در تمامی نقاط جهان حضور داشته و تا کنون تریدرهای بیش از 80 کشور دنیا، در آن فعالیت دارند. این گستردگی دامنه‌ی خدمات، بیانگر حضور پررنگ جهانی بروکر است. در نقطه‌ی مقابل، بعضی از بروکرهای فعال در ایران، صرفا با هدف ایران فعالیت خود را شروع کرده که باعث برانگیخته شدن حساسیت تریدرها شده است. از آنجاییکه قوانین در ایران شفافیت کافی را ندارند، بروکری که صرفا برروی بازار ایران تمرکز نماید، احتمالا نیت پاک و درستی ندارند. تصویری از رگولاتوری معتبر آی اف سی مارکتز در زیر نمایش داده شده است.

اعتبار بروکر ifc

خدمات IFC

این کارگزاری، یکی از نوآورترین و مدرن‌ترین بروکرهای جهانی بوده که برخی خدمات آن، به صورت انحصاری ارائه شده است. به صورت کلی، پس از ثبت نام در ifc markets ورود به کابین شخصی انجام گرفته و از همان لحظه، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. برخی از این خدمات شامل خدماتی مشابه با بروکرهای دیگر بوده که شامل افتتاح حساب معاملاتی دمو و واقعی، واریز و برداشت ریالی، پشتیبانی فارسی زبان و ... است. برخی از خدمات این کارگزاری، منحصرا مربوط به خودش بوده که شامل آموزش‌های صفر تا صد فارکس، بونوس‌ها و قرعه‌کشی‌های جذاب، حساب معاملاتی و پلتفرم معاملاتی ویژه و ... است. یکی از ملاک‌های جهانی ارزیابی هر کارگزاری، بررسی محتوای آموزشی ارائه شده است. در سطح جهانی، آی اف سی مارکتز به دلیل فراهم کردن محتواهای آموزشی منظم و همچنین ارائه کردن سیگنال‌های رایگان، یکی از بروکرهای معتبر قلمداد می‌شود.

حساب ویژه

در میان تمامی موارد مثبت این کارگزاری، ارائه کردن حساب و پلتفرم معاملاتی اختصاصی، مهمترین بخش آن است. اگر تریدر حرفه‌ای هستید، حتما می‌دانید که حداقل حجم هر معامله باید 0.01 لات باشد. این حجم، مبلغ نسبتا زیادی بوده که تریدر را مجبور می‌کند یا از اهرم بالا استفاده کند و یا دیپازیت خود را افزایش دهد. استفاده از اهرم بالا به معنای بالا بردن ریسک معاملات بوده که احتمال از دست دادن سرمایه را به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر، بالا بردن دیپازیت حساب نیز کار چندان ساده‌ای نیست. برای مثال، اگر قصد معامله کردن 0.01 لات از یورو/دلار را داشته باشید، باید دیپازیت را به 1،000 دلار افزایش دهید تا بتوانید حداقل حجم معامله را تکمیل کنید. بنابراین، این حداقل حجم معاملات در اکثر موارد به عنوان یک مزاحم در سر راه تریدرها و خصوصا تریدرهایی که سرمایه‌ی کمی دارند، قرار خواهد گرفت.

حساب ویژه آی اف سی مارکتز به تریدر این اجازه را می‌دهد تا بدون هرگونه نگرانی، معاملات خود را با حجم دلخواه و اهرم دلخواه انجام دهند. بدین ترتیب، تریدرها بدون نگرانی از افزایش ریسک معاملات، می‌توانند با خیالی آسوده، از تجارت در بازار مالی فارکس، لذت ببرند. مزیت دیگر این حساب، فراهم کردن بستری برای ساخت نماد معاملاتی اختصاصی است. اکثر بروکرها، لیست مشخصی از نمادهای قابل معامله را در اختیار مشتری قرار داده‌اند. برای مثال، آلپاری کمتر از 100 نماد معاملاتی داشته، ارانته و آمارکتس بیش از 250 نماد معاملاتی دارند. این در حالی است که به صورت عادی، آی اف سی مارکتز بیش از 650 نماد معاملاتی ارائه کرده است. در حساب ویژه، تریدر می‌تواند نمادهای دلخواه خود را نیز به پلتفرم معاملاتی اضافه نماید. این بدان معناست که تریدر به تمامی بخش‌های بازارهای مالی جهانی دسترسی داشته و عملا هیچ چیز مانع از کسب درآمد وی نخواهد شد.

قرعه کشی آی اف سی مارکتز

اگرچه تقریبا تمامی بروکرها به مشتریان خود بونوس‌های خوش‌آمدگویی و دیپازیت ارائه کرده‌اند، اما آی اف سی یک گام جلوتر رفته و علاوه بر این بونوس‌ها، طرح‌های متعدد قرعه‌کشی را برگذار می‌کند. نکته جالب اینجاست که بر خلاف قوانین دست و پاگیر اکثر بروکرها، این کارگزاری هیچگونه شرایط خاصی برای شرکت در قرعه کشی نداشته و صرفا اگر تریدر حساب خود را بیش از 250 دلار شارژ نماید، مشمول شرکت در این قرعه کشی خواهند شد. جوایز این قرعه کشی بسیار ارزشمند بوده که بهترین آن، یک دستگاه خودروی تسلا است. اگرچه تریدرهای ایرانی نمی‌توانند خود خودرو را به ایران وارد نمایند، اما بروکر وعده داده که مبلغ معادل دلاری آن را به حساب تریدر شارژ نماید. در کنار این خودرو، ده‌ها جایزه دیگر شامل گوشی‌های آیفون، شمش‌های طلا، جوایز نقدی و ... نیز برای تریدرها در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از شرایط شرکت در قرعه‌کشی‌های ifc markets می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

احراز محل سکونت

یکی از مزایای دیگر این کارگزاری، عدم نیاز به احراز محل سکونت است. اگر تا کنون در بروکرها ثبت نام کرده باشید، حتما متوجه خواهید شد که این مرحله، تا چه اندازه روی اعصاب است. برای مثال، بروکرهایی همانند جاست فارکس، کپیتال اکستند یا حتی اوربکس، سختگیری بی موردی برروی این مرحله داشته که تقریبا تمامی مشتریان را کلافه می‌کند. اما در آی اف سی مارکتز شما تنها در کمتر از چند دقیقه، می‌توانید تمامی مراحل احراز هویت و ساخت حساب واقعی فارکس رو حتی ترید کردن را انجام دهید. با توجه به امکان واریز و برداشت آنی ریالی، تریدر هیچ محدودیتی در شروع سریع معاملات خود نخواهد داشت.

چکیده

کارگزاری IFC مارکتز یکی از انتخاب‌های اول تریدرهای حرفه‌ای بازار فارکس است. این کارگزاری به دلیل مجاز دانستن استراتژی‌های معاملاتی مختلف از جمله اسکالپینگ، معامله در زمان خبر و ... و همچنین به دلیل کارمزدهای نسبتا کم، زمینه‌ی مناسبی را برای کسب درآمد فراهم کرده است. اگر به دنبال یک بروکر حرفه‌ای با خدماتی استثنایی هستید، آی اف سی مارکتز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. تیم پشتیبانی فارسی زبان این کارگزاری نیز در تمامی ساعات شبانه روز، از طریق تلگرام، پاسخگوی سوالات شما است. داشتن روش وایز و برداشت ریالی نیز باعث شده تا در زمان نیاز، به راحتی بتوانید حساب معاملاتی خود را شارژ نموده و یا مبلغ حساب خود را به ریال تبدیل کرده و در حساب بانکی خود دریافت نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی