|

بز کوهی تو حال خودش بود که کفتار آویزووون رفت سروقتش؛ چقدر بد پهلوشو گاز گرفت

در این ویدئوی ناراحت کننده صحنه هایی از حمله وحشیانه کفتار به یک بز کوهی و مقاومت بز کوهی را خواهید دید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کفتار حیوانی لاشه خوار است که همواره به دنبال باقی مانده شکار سایر شکارچیان بزرگ از جمله شیر می باشد. کفتار ها از خانواده گربه سانان هستند که در دسته حیوانات تهاجمی قرار می گیرند. کفتار بدنی راه راه و به رنگ قهوه ای دارد. جالب است بدانید که کفتار ها در مواجه با حیواناتی مانند شیر یا ببر سریعا خود را به مردن می زنند تا این حیوانات از شکار آن ها صرف نظر کنند. 

اگرچه انسان ها نظر خوبی نسبت به این حیوان ندارند اما کفتارها در واقع حیوانات فوق العاده باهوش و اجتماعی با خصوصیات ظاهری و رفتاری خاص خود هستند که معمولا تمایلی به درگیری با انسان ها نداشته اما اغلب به اشتباه در مورد شکار دام ها و حیوانات اهلی مورد اتهام مردم بومی و کشاورزان قرار می گیرند.

کفتار ها به صورت گروهی به شکار و تغذیه می پردازند. غذا آن ها عمدتا از لاشه خوری تامین می شود. آن ها جثه نسبتا کوچکی دارند اما دندان های بسیار قوی و برنده ای دارند که باعث می شود تا به راحتی بتواند شکار خود را از پا در بیاورد. سیستم گوارشی این حیوان به قدری قوی است که به راحتی می تواند تمامی اجزا شکار اعم از پوست، استخوان، احشا داخلی، سم ها، دندان ها و شاخ ها را به راحتی هضم کند.

اکثر گونه های کفتار حیوانات اجتماعی هستند که به صورت گله ای زندگی می کنند و یک کفتار ماده غالب که بزرگ ترین و وحشی ترین حیوان گروه است ریاست گله را بر عهده دارد. گله های کفتار بزرگ بوده و اغلب تا 80 نفر عضو دارد.

یکی از ویژگی های شناخته شده کفتار صدای شبیه خنده او است، به نظر می رسد کفتار از این صدا استفاده می کند تا هم گله ای هایش را از یافتن منبع غذایی جدید مطلع کند، این صدا توسط کفتارهای با 5 کیلومتر فاصله نیز قابل شناسایی می باشد.

برخی گونه کفتارها سر و صدای زیادی دارند و برای برقراری ارتباط با هم از صدای خنده، ناله، خر خر کردن، جیغ کشیدن و غیره استفاده می کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی