|

فیلم نت، نماوا یا فیلیمو؛ کدام را ببینیم؟

دانلود فیلیمو برای ایفون

VOD ها یا همان سامانه های اشتراک گذاری ویدئو صنعت فیلم و سریال و هر نوع محتوای تصویری دیگر را متحول کرده اند. در دسترس قرار گرفتن اینترنت…

لینک کوتاه کپی شد

VOD ها یا همان سامانه های اشتراک گذاری ویدئو صنعت فیلم و سریال و هر نوع محتوای تصویری دیگر را متحول کرده اند. در دسترس قرار گرفتن اینترنت باعث شده همه کار ها از جمله فیلم دیدن هم ساده تر شود. این سرویس ها را می توان به چشم تلویزیونی دید که برنامه پخش آن دست خود شما است. پلتفرم های این چنینی آرشیو های گسترده ای از فیلم و سریال های مختلف را در اختیارتان قرار می دهند.

یکی از نکات جالب درباره این مجموعه ها این است که آن ها نه فقط در پخش، بلکه در تولید محتوا نیز نقش دارند.

مقایسه میان سرویس‌های پخش ویدیو در لحظه مانند فیلیمو، نماوا یا فیلم نت در ظاهر کار آسانی است اما با بررسی دقیق‌تر حجم محتوای داخلی و خارجی، نحوه مصرف اینترنت، سریال‌های اختصاصی و هزینه اشتراک، به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب برای یک سرویس VOD برای تماشای فیلم و سریال در اوقات فراغت می‌تواند چالش‌های خاص خودش را داشته باشد. هر کدام از این پلتفرم‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

هزینه اشتراک فیلمیمو، فیلم نت و نماوا

اشتراک فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت به سه شکل فروخته می‌شوند؛ ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه. ارزان‌ترین اشتراک ماهانه را اپیکیشن‌های نماوا و فیلم‌نت حدود ۱۲۰ هزار تومان می‌فروشند و اشتراک شش‌ماهه فیلیمو با قیمت ۷۳۵ هزار تومان گران‌ترین گزینه است. البته همه این اپلیکیشن‌ها برای اینکه از رقبای خودشان عقب نیفتند، تخفیف‌هایی را برای مشتریان جدید درنظر گرفتند و الان در سایتشان اشتراک‌های ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه را با ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر می‌فروشند. نکته مهم این است در سایت فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت قیمت اشتراک‌های ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه بدون احتساب مالیات نوشته شده و موقع خرید چیزی نزدیک ۹ درصد به هزینه نهایی اضافه می‌شود.

ویژگی های فیلیمو

پلتفرم فیلیمو به‌تازگی اقدام به پخش آثار مطرح‌ترین کارگردان‌های سینمای ایران نموده است. پخش سریال‌های مردم‌پسند و مهیج را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین مزایا و نقاط قوت فیلیمو معرفی نمود. این پلتفرم همچنین در صفحه اینستاگرامی خود اقدام به انتشار پست‌های فان و شوخی با برخی از سکانس‌های فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نماید. این‌گونه برقراری ارتباط با مخاطبین و دنبال‌کننده‌هایش به طور مطلوب‌تری انجام خواهد گرفت. بخش تبلیغات و سوشال‌مدیای پلتفرم فیلیمو عملکردی بسیار موفق و دقیق در برقراری ارتباط با مخاطب دارد.

این پلتفرم نمایش خانگی همچنین بخشی تحت عنوان "ویژه‌های فیلیمو" راه انداخته که به‌صورت روزانه ۱۵ محتوای ویدیویی را به کاربر پیشنهاد می‌کند. به‌این‌ترتیب مشترکین سرویس فیلیمو به‌راحتی می‌توانند به آثار برگزیده این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

به‌روز بودن فیلیمو در ایام مناسبتی مزیت رقابتی دیگر این پلتفرم محسوب می‌شود. در واقع این سرویس نمایش خانگی در ایامی همچون محرم اقدام به تولید محتواهای اختصاصی نموده و در نتیجه در این زمینه از رقبای خود پیشی گرفته است.

مهم‌ترین ایراد فیلیمو بر اساس نظر کاربران را می‌توان بیش از حد گران‌بودن هزینه اشتراک این سرویس دانست.

محدودیت دوهفته‌ای در نگهداری ویدیوهای دانلود شده از دیگر معایب این پلتفرم به‌حساب می‌آید. به این صورت که پس از سپری‌شدن مدت‌زمان مذکور، فایل موردنظر به طور اتوماتیک پاک خواهد شد.

سانسور نامعقول و افراطی و نامربوط بودن زیرنویس با دیالوگ‌های اصلی فیلم ایراد دیگری است که مشترکین فیلیمو درباره این پلتفرم مطرح کرده‌اند. عدم پشتیبانی پخش ویدیو توسط همه مرورگرها، کند بودن به‌روزرسانی و غیره از دیگر معایب فیلیمو به‌حساب می‌آید.

دانلود نماوا برای آیفون

پلتفرم نمایش خانگی نماوا

پلتفرم نماوا در حقیقت سرویسی است که امکان مشاهده آنلاین فیلم و سریال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم با انتشار مجموعه‌ای از سریال‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌های ایرانی و خارجی دوبله توانسته به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های نمایش خانگی تبدیل شود.

آرشیو تحسین برانگیز این سامانه را در کمتر جایی می توانید پیدا کنید. سریال های اختصاصی آن نیز معمولاً در لیست پرطرفدارترین ها قرار دارند. اگر به تماشای فیلم های خارجی با دوبله فارسی علاقه داشته باشید هم این مجموعه یکی از بهترین دوبله ها را ارائه می کند. ترافیک رایگان یا نیم بهای اینترنت، سیستم پخش هوشمند و امکان تغییر زبان فیلم هم از دیگر مزایای این سرویس اشتراک ویدئو است.

دانلود نماوا برای آیفون و اندروید نیز به راحتی برای کاربران مقدور است.

پلتفرم نمایش خانگی فیلم نت

فیلم نت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های VOD ایرانی اگرچه در آغاز فعالیت خود حضوری بسیار قدرتمند داشت؛ اما رفته‌رفته به دلیل مشکلات مالی و ازدست‌دادن مخاطبین خود ناگزیر عرصه را ترک نمود. به‌این‌ترتیب فضایی عالی برای پیشرفت چشمگیر دو پلتفرم نماوا و فیلیمو فراهم شد.

در حال حاضر فیلم نت به‌منظور جبران عقب‌ماندگی از رقبایش دست بکار شده و اقدام به ساخت برنامه‌های اختصاصی برای جلب هرچه بیشتر مخاطبین نموده است. یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این پلتفرم را می‌توان سریال اختصاصی "پوست شیر" دانست.

برخی از مهم‌ترین مزایا و نقاط قوت فیلم نت شامل ترافیک اینترنت نیم‌بها روی همه اپراتورها، تولید محتوای اختصاصی ناشنوایان، مناسب‌تر بودن تعرفه‌ها در مقایسه با رقبا و غیره است. از معایب این پلتفرم می‌توان به عدم نمایش فیلتر رده سنی، عدم نمایش سریال‌های خانگی ایرانی به‌روز و غیره اشاره کرد.

به صورت کلی، تعداد کاربران فیلیمو بیشتر از دو پلتفرم دیگر است. دلیل این محبوبیت را می توان در تبلغیات گسترده تر و تولید برنامه های نمایش خانگی خوش ساخت معرفی کرد که با استقبال زیادی مواجه شده اند. البته، می توان انتظار داشت که در صورت ساخت یک سریال جذاب، نماوا بتواند سهم خود از مخاطبان را افزایش دهد. پیش از خرید اشتراک، به اپراتو ارائه دهنده اینترنت خود نیز دقت کنید. هر کدام از این سه سامانه با برخی از شرکت ها همکاری می کنند. در نتیجه، در صورت استفاده از این اینترنت ها هنگام تماشای فیلم و سریال، اینترنت مصرفی شما نیم بها یا رایگان خواهد شد. برای مثال، مصرف اینترنت در نماوا برای کاربران شاتل رایگان و برای بقیه نیم بها است.

مهم‌ترین ویژگی خاص فیلیمو و نماوا آن است که با خرید اشتراک آن‌ها، در کنار فیلم‌ها و سریال‌ها آرشیوی و اختصاصی آن می‌توانید فیلم‌های سینمایی اکران شده را نیز به صورت آنلاین با تهیه بلیط تماشا کنید.

نماوا پخش زنده فوتبال‌های روز اروپا را با گزارش اختصاصی به سرویس خود اضافه کرده که می‌تواند برای طرفداران فوتبال جذاب باشد.

همانطور که گفته شد همه سرویس‌ها قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند اما شاید تولیدات اختصاصی این سرویس‌ها در نهایت کاربران را به سمت انتخاب یک پلتفرم سوق دهد، فیلم نت به همراه فیلیمو و یا نماوا هر کدام تولیدات اختصاصی قابل توجهی دارند، همچنین در تلاش هستند تا فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را با سرعت بالایی به صورت دوبله در پلتفرم خود ارائه دهند.

همه این سرویس‌ها بر روی گوشی، کامپیوتر و تلویزیون قابل نصب و استفاده است و از این نظر نیز تفاوتی میانشان وجود ندارد. با مطالعه این مطلب می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که کدام سایت برای شما بهتر است.

دانلود و نصب اپلیکیشن های نماوا، فیلیمو و فیلم نت

به منظور نصب این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل اندروید میتوانید به بازارچه نرم افزاری گوگل و یا دیگر اپ استورهای رسمی مراجعه نمایید، ولی برای نصب اپلیکیشن نماوا، فیلم نت و فیلیمو برای ایفون به دلیل تحریم های شرکت اپل دریافت از اپ استور اپل امکان پذیر نیست، شما میتوانید با خرید حق عضویت اپ استور ایرانی سیبچه، ضمن نصب بدون دغدغه این اپلیکیشن از سایر امکانات بی نظیر سیبچه نیز استفاده نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • زهرا ارسالی در

    آیا فیلم های فیلم نت دوبله شدن یا بدون سانسورن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی