|

شرایط اخذ ویزای طلای 10 ساله امارات متحده عربی برای ایرانیان تسهیل شد

اقامت ۱۰ ساله به موجب تسهیلات در نظر گرفته شده در «ویزای طلایی» وعده‌ای است که امارات عربی متحده به تازگی برای جذب متخصصان و دارندگان…

لینک کوتاه کپی شد

امارات متحده عربی اعلام کرد ویزای طلایی خود را گسترش داده و اقامت ۱۰ ساله خود را به متخصصانی که دانش و مدرک کافی داشته باشند، اعطا خواهد کرد. ویزای قبلی مدت محدودتری داشت اما ویزای طلایی فعلی به دانشجویان، سرمایه‌گذاران و متخصصان حرفه‌ای گسترش پیدا کرده است.

براساس قوانین جدید در پذیرش مهاجران، امارات اعلام کرده پزشکان، متخصصان رایانه، الکترونیک، برنامه‌نویسی و همچنین متخصصان بیوتکنولوژی می‌توانند ویزای طلایی امارات را دریافت کنند. به نظر می‌رسد امارات در صدد جذب متخصصان منطقه و دیگر کشورهای جهان به منظور پیشرفت و توسعه سریعتر به خصوص در حوزه نیروی انسانی است.

دارندگان مدرک دکترا و متخصصان دانشگاهی مشمول «ویزای طلایی» امارات شدند

اخذ ویزای اکثر کشور ها به سه صورت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری ارائه می شود.کشور امارات یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به حساب می آید. ارزش پول و پاسپورت معتبر امارات موجب می شود بسیاری از مردم از کشورهای گوناگون سالانه به امارات مهاجرت کنند. دراین شرایط کشور امارات شرایط اخذ ویزای طلایی امارات متحده عربی را اعلام کرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و نایب رئیس امارات اعلام کرد که از این به بعد تمام پزشکان، دارندگان مدرک دکترا و همین‌طور مهندسان کامپیوتر، برنامه‌نویسی، الکترونیک، برق و زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) می‌توانند برای دریافت این ویزای بلندمدت در امارات درخواست بدهند.خارجی‌ها در امارات متحده عربی معمولا هر چند سال یک بار باید ویزای کار خود را تمدید کنند.

حاکم دبی با انتشار توئیتی اعلام کرد که ویزای طلایی از این پس برای کلیه افراد متقاضی دارای مدرک دکترا، پزشکان، افراد دارای مدرک مهندسی در زمینه علوم انفورماتیک، الکترونیک، برنامه نویسی، برق و بیوتکنولوژی و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور که معدل بالا داشته باشند، صادر خواهد شد.

به این افراد هچنین باید متخصصان فعال در برخی دیگر از حوزه‌های علمی از جمله هوش مصنوعی، تحلیل داده و اپیدمیولوژی را نیز اضافه کرد.

اتباع خارجی در امارات عربی متحده عمدتا دارای ویزای کار چند ساله هستند که با توجه به شرایط شغلی قابل تمدید است.

دولت امارات عربی متحده طی دو سال گذشته تلاش کرده که انعطاف‌پذیری بیشتری را در زمینه صدور ویزا از خود نشان دهد؛ به نحوی که برای سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان برخی مشاغل اعطای مجوز اقامت‌ طولانی را در دستور کار قرار داده است.

امارات پذیرای ثروتمندان خارجی

امیرنشین دبی، یکی از مراکز مهم تجارت و مقاصد اصلی گردشگری در خاورمیانه ماه سپتامبر اعلام کرد که به بازنشستگان ثروتمند خارجی نیز ویزای تمدیدپذیر پنج ساله اعطا می‌شود.

اقتصاد امارات عربی متحده، کشوری که از تولید کنندگان نفت و گاز خاورمیانه محسوب می‌شود همانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان به شدت تحت تأثیر همه‌گیری بیماری کووید۱۹ و کاهش قیمت نفت قرار گرفته و همین امر سبب شده تا بسیاری از مهاجران تصمیم به ترک این کشور بگیرند.

با این حال دولتمردان اماراتی هم‌اکنون تمام تمرکز خود را بر صنعت گردشگری و حفظ روند رشد اقتصادی متمرکز کرده و برای این‌ کار گشایش‌هایی در سیاست‌های اعطای ویزا و جذب سرمایه‌گذار و متخصص فراهم کرده‌اند.

امارات با ویزای طلایی به دنبال چیست؟

شیخ محمد در توییتر خود نوشت: "امروز ما صدور ویزای طلایی امارات برای ۲۵۰۰ دانشمند، محقق، مبتکر، سرمایه گذار و پزشک را جشن گرفتیم. ما به همگی خوش آمد گفته و بیان میکنیم که: امارات مهد علم و پیشرفت دانشمندان، افراد بااستعداد و افراد خلاق در زمینه ی ایجاد تغییرات بزرگ، است."

سارا بنت یوسف الامیری، وزیر امور خارجه علوم پیشرفته، بیان کرد که صدور ویزای طلایی امارات با تاریخ انقضای طولانی، برای گروهی از دانشمندان حرکتی مثبت و گامی عظیم در جهت بهبود بخشیدن موقعیت این گروه در جامعه و توسعه دادن تحقیقات علمی برای خدمت به بشریت است.

همچنین وزیر اضافه کرد: "رهبری ما همیشه به ارزش و اهمیت دادن به دانشمندان مشتاق بوده و تاثیر زیادی روی پیشرفت انجمن علمی امارات داشته است. حرکت امروز ما از هدف امارات در جهت جذب دانشمندان و روشنفکران و بالابردن مقام بین المللی اقتصادی و علمی ایشان، پشتیبانی میکند.

پیشنهاد می شود: اوگور شاهین دانشمند مسلمان مدعی ساخت واکسن کرونا کیست؟

سرمایه گذاران برای اخذ ویزای طلایی درخواست دهند

سرمایه داران با خانه های به ارزش ۵ میلیون درهم هم شامل طرح جدید ویزای طلایی امارات می شوند.

سرمایه داران با خانه های به ارزش ۵میلیون درهم یا بیشتر میتوانند برای این ویزا درخواست دهند، که اینگونه ایشان اجازه ی اقامت ۱۰ ساله به جای اقامت معمول ۲ یا ۵ ساله را میگیرند. طبق صحبت های دفتر حقوقی التمینی وشرکا، درخواست ها باید به مرکز "کیوب" که وزارت املاک دبی است، ارائه شوند. شرط قبول درخواست این است که خانه داران هیچ بدهی معوقه ای نداشته باشند.

جالب است که برای ارائه این درخواست، لازم نیست که خانه در زمان مقرری خریداری شده و مدتی از تاریخ خرید گذشته باشد.

شرایط اخذ ویزای طلای 10 ساله امارات متحده عربی برای ایرانیان تسهیل شد

اقامت بلند مدت امارات مخصوص چه کسانی است؟

از سال ۲۰۱۸، امارات نخستین برنامه صدور اقامت‌های بلندمدت خود را برای سرمایه‌گذاران، مدیران ارشد، دانشجویان و نخبگان آغاز کرد. به نظر می‌رسد در برنامه جدید، دامنه افرادی که امکان کسب اقامت بلندمدت دارند، افزایش‌یافته است.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه است که به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و تاجران در جهان شناخته می‌شود. این کشور در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که به بازنشستگان خارجی که توان تأمین مالی خود را داشته باشند، ویزای پنج‌ساله می‌دهد که قابل تمدید نیز هست.

علی‌رغم همه‌گیری کرونا و کاهش فروش نفت، امارات قصد دارد با برنامه‌هایی نظیر جذب گردشگر و تأکید بر تجارت، روند رشد اقتصادی خود را حفظ کند. تولید ناخالص ملی امارات در سال جاری، به بیش از ۴۷۵ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با حفظ روند رشد فعلی، تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

راه های مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات امروزه یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که بسیاری از افراد جامعه به دنبال آن هستند. امروزه مهاجرت کردن به کشورهای اروپایی و آمریکا زیاد رونق ندارد چرا که شرایط برای مهاجرت های این چنین بسیار سخت شده است که همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد مهاجرت به امارات را در اولویت های خود قرار دهند و به دنبال کسب و اخذ اقامت یکی از شهرهای متحد عربی باشند.

توجه داشته باشید که راه ها و روش های بسیار مختلفی برای مهاجرت به سوی امارات متحد عربی وجود دارد که هر فردی با توجه به شرایط و توانایی های خود می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کرده و خود را برای زندگی جدید در یکی از زیباترین کشورهای جهان آماده کند. نزدیکی امارت متحده عربی به کشور ما نیز از نقاط مثبتی می باشد که افراد در هنگام مهاجرت به امارات می توانند به دست آورند. از مهمترین و پرطرفدارترین راه ها و روش های مهاجرت به امارات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مهاجرت از طریق تحصیل به امارات

- مهاجرت از طریق کار به امارات

- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به امارات

- مهاجرت از طریق ازدواج به امارات

- مهاجرت از طریق تولد به امارات

مهاجرت از طریق تحصیل به امارات

یکی از پرطرفدارترین راه ها و روش های مهاجرت به امارات، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد که امروزه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل در یکی از بهترین و مدرن ترین دانشگاه ها این کشور هستند. توجه داشته باشید که هر یک از شهرهای امارات با داشتن بهترین و بی نظیرترین دانشگاه های خود توانسته اند امکانات و خدمات فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

اگر شما نیز به دنبال راهی آسانی برای مهاجرت به امارات هستید می توانید این فرصت طلایی به دست آمده را مورد توجه قرار داده و هم اکنون با تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز و با اخذ دعوتنامه ی لازم از سوی یکی از بهترین دانشگاه مورد نظر خود از این کشور، اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام دهید.

دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوران تحصیلی خود، به راحتی کار مورد نظرشان را در این کشور پیدا کرده و مشغول باشند. امروزه از سراسر کشورهای دنیا دانشجویان برای ادامه تحصیل و آشنایی با یک فرهنگ بسیار متفاوت به دنبال مهاجرت به سوی این کشور هستند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به امارات

یکی دیگر از مهمترین راه های مهاجرت به امارات، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد که در این روش افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان هستند می توانند کشور امارات را در اولویت های خود قرار دهند.

توجه داشته باشید که سرمایه گذاران می توانند با مهاجرت خود به این کشور، ویزای چند ساله این کشور را نیز دریافت کنند که با این ویزا می توانند اقامت موقت امارات را هم کسب کرده و از تمام مزایای آن استفاده کنند؛ اما توجه داشته باشید که این اقامت موقتی بوده و سرمایه گذاران بعد از سی سال زندگی در این کشور می توانند اقامت دائم خود را کسب کنند.

با اینکه شرایط اخذ اقامت دائم در امارات بسیار سخت تر از کشورهای اروپایی می باشد ولی با این حال بسیاری از افراد علاقه مندی زیادی را برای مهاجرت به امارات از خود نشان می دهند چرا که میزان سودآوری در این کشور به خصوص سودآوری در صنعت گردشگری این کشور بسیار بالاتر از کشورهای اروپاییی می باشد. شما نیز می توانید با سرمایه گذاری کلان یا با ثبت شرکت در این کشور، گام بزرگی را در تغییر زندگی خود برداشته و نهایت لذت را از دنیای مدرن حاکم بر امارات و دبی داشته باشید.

مهاجرت از طریق کار به امارات

مهاجرت از طریق کار به امارات از دیگر مهمترین روش ها و راه های مهاجرت به امارات می باشد که امروزه بسیاری از افراد با توجه به مهارت و استعدادی که دارند، می توانند از طریق یکی از بهترین و معتبرترین شرکت ها و موسسات کاریابی این کشور، اقدام به کاریابی داشته و از این طریق اقدامات لازم را برای مهاجرت به سوی این کشور انجام دهند.

کشور امارات با اشتن فرصت و مناسب ترین شرایط کاری برای جوانان توانسته است توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کند. همچنین بالا بودن مزایا و حقوق برای کسانی که می خواهند در این کشور کار کنند بسیار مناسب و بالا می باشد به طوری که افراد می توانند علاوه بر داشتن زندگی بسیار بی نظیر در این کشور، پس انداز بسیار خوبی را نیز داشته باشند. شما نیز می توانید برای مهاجرت به امارات، این روش را مورد توجه داشته و هم اکنون با اخذ مشاوره های لازم از سوی موسسات فعال در این زمینه، چمدان خود را برای سفرتان آماده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی