|

مادر سردار شهید علی شفیعی "سکینه پاک زاد عباسی" درگذشت

"سکینه پاک زاد عباسی"، مادر سردار شهید علی شفیعی دار فانی را وداع گفت.

لینک کوتاه کپی شد

"سکینه پاک زاد عباسی"، مادر سردار شهید علی شفیعی دار فانی را وداع گفت.

مادر شهید شفیعی خودش با فقر و تنگدستی روزگار را سپری و علی را هم با فقر بزرگ کرده بود. از کار در کوره‌های آجرپزی تا کارگری همه را تجربه کرد تا لقمه نانی به سفره‌ی همیشه خالی علی بنشاند و علی را با غیرت و مومن تربیت کرد طوری که در نوجوانی همراه انقلاب و در جنگ یار حاج قاسم شد.

از جبهه به مادر پیغام داد تو هم بیا جبهه، اینجا هم می‌توانی خدمت کنی و هم لقمه نانی هست که بخوری.

سکینه پاک ذات عباسی سال‌های جنگ را به خدمت در پشت جبهه گذراند تا این‌که علی به عنوان فرمانده محور در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و مادر را برای همیشه تنها گذاشت.

رابطه عاطفی سردار سلیمانی با مادر شهید شفیعی 

سردار حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که شهید نشده بود، همیشه حضوری یا تلفنی احوال مادر شهید شفیعی را می‌پرسید؛ در یکی دو دیداری که با مادر شهید داشتیم هر زمان درباره سردار سلیمانی صحبت می کرد، او را به اسم کوچک نام می برد چراکه حاج قاسم جای فرزندش بود.

 سردار سلیمانی هر وقت به کرمان می‌آمد، همیشه به ایشان سر می‌زد. گاهی حتی از سوریه به او زنگ می‌زد و صحبت می‌کرد. مادر شهید شفیعی می‌گفت: "حاج قاسم نیمه‌شب از سوریه زنگ می‌زند و با هم صحبت می‌کنیم. بعد می‌گفت: حالا دیگر خستگی‌ام رفع شد و به آرامش رسیدم. مادر! دیگر برو بخواب.»

این مادر شهید درباره حاج قاسم گفته بود: حاج قاسم مثل پسرم علی بود و به ایشان بسیار علاقه داشتم و از زمانی که جنگ شروع شد با علی به جبهه رفتند و علی و حاج قاسم مثل دو برادر بودند و تا زمانی که علی شهید شد، در جبهه همرزم حاج قاسم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی