|

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امروز 27 آبان اجرا شد!

ماجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری هنوز در کش و قوس اقدامات مجلس و دولت قرار دارد .

لینک کوتاه کپی شد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چند صندوق بیمه‌ای مانند سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر نهادهای بیمه‌ای از چند سال گذشته اجرایی شده است اما هنوز متناسب‌سازی حقوق به طور کامل و برابر با ۹۰ درصد حقوق شاغلان به عنوان مهمترین مطالبه افراد بازنشسته محقق نشده است.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از صندوق‌های بیمه‌ای در کشور برای اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش خود مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا از این طریق مساله متناسب‌سازی و مطالبه ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر افراد پرداخت شود.

و سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای اجرای طرح همسان‌سازی یا متناسب‌سای حقوق بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که پرداخت ۲۵ درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده است و همین مسایل نشان‌دهنده اجرای کامل این طرح در تأمین اجتماعی است.

حال با تصمیم مجلس شورای اسلامی، جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی در انتظار اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خود برابر با ۹۰ درصد حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی هستند از این طریق گوشه‌ای از مشکلات معیشتی این جامعه هدف برطرف شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی