|

پیش بینی هواشناسی امروز دوشنبه 25 اسفند/ورود سامانه بارشی جدید

ادامه بارش ها طی امروز تا ۳ روز دیگر در اکثر مناطق کشور و ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی از ادامه بارش ها طی امروز تا ۳ روز دیگر در اکثر مناطق کشور و ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب طی بعدازظهر سه شنبه این هفته خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق، برخی مناطق جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز است و شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان خواهد بود.

همچنین امروز برای شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده و این سامانه بعدازظهر روز سه شنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

از روز سه شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب به کشور، به تدریج چهارشنبه این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.این سامانه روز پنجشنبه بارش محدود به شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور خواهد بود و به تدریج این سامانه اواخر وقت جمعه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

پیش بینی وضعیت جوی قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: آسمان این استان تا اواخر هفته جاری همراه با بارش‌های پراکنده باران خواهد بود.

مهدی آخوندی روز دوشنبه اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، بارش باران به صورت پراکنده تا روز پنجشنبه در سطح استان قزوین ادامه دارد تا جایی که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف و باران است.

وی ادامه داد: گذر امواج ناپایدار همچنین باعث افزایش ابر در برخی اوقات شده و پدیده مه را نیز به همراه خواهد داشت.

به گفته این کارشناس هواشناسی، امواج ناپایدار همچنین باعث ایجاد آلایندگی‌های هوای استان در برخی نقاط، به خصوص در نواحی صنعتی نیز می‌شود.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۳ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت یک تا ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود. 

پیش بینی وضعیت جوی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از استمرار سرمای شبانگاهی در همه شهرهای استان تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت که در این مدت همه شهرها دمای شبانه صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

نوربخش داداشی روز دوشنبه اظهار داشت: از امروز تا پنج‌شنبه هوای صاف و نیمه ابری در استان حاکم خواهد بود و دمای هوا در گرگان از ۱۷ درجه سانتیگراد در دوشنبه تا ۲۲ درجه در روز چهارشنبه نوسان خواهد داشت.

وی بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان، بارش‌ رگباری باران در بخش‌هایی از گلستان قابل مشاهده است.

داداشی به کاهش متوسط بارندگی گلستان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری که از مهرماه آغاز شده تاکنون ۱۷۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که این رقم نسبت به میانگین متوسط بلند مدت در استان ۹۶ میلیمتر کمتر شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین گفت که بارش باران اسفند ماه استان با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت متوسط به ۴۸ میلی متر رسید.

فعالیت سامانه سرد و بارشی در روزهای جمعه و شنبه اخیر، موجب کولاک و ریزش شدید برف در مناطق کوهستانی، کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دما، بسته شده جاده‌ها در مناطق برف‌گیر و مرتفع و قطعی برق برخی روستاهای گلستان شد.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی