|

پیش بینی هواشناسی امروز یکشنبه 8 فروردین

ادامه بارش برف و باران در برخی استان‌ها و کاهش تا ۱۵ درجه ای دما از ورود سامانه بارشی طی روز چهارشنبه به کشور

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه بارش برف و باران در برخی استان‌ها و کاهش تا ۱۵ درجه ای دما از ورود سامانه بارشی طی روز چهارشنبه به کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستا،ن خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. شدت بارش های امروز برای شرق مازندران گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

فردا دوشنبه 9 فروردین در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی بارش های پراکنده روی می دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و شب آرام و پایداری حاکم است.

سه‌شنبه برای برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش های پراکنده پیش بینی می شود. چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور برای مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش روی می‌دهد.

روزهای پنجشنبه و جمعه در شمالغرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب غرب کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شرق و جنوب شرق و وزش باد شدید روی می دهد که در برخی مناطق باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود.

امروز کاهش دما برای شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی شده است. همچنین طی این مدت برای شمال شرق کشور و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش 10 تا 15 درجه ای دما روی می دهد.

 

پیش بینی وضعیت جوی البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که وزش باد شدید و گردوخاک تا عصر امروز یکشنبه برای استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی صبح یکشنبه گفت : پیرو هشدارسطح زرد تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از رخداد وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک طی امروز خواهد بود که و به موجب آن افزایش آلاینده ها را خواهیم داشت .

وی ادامه داد:  کیفیت هوا  در بعضی ساعات در سطح ناسالم برای تمام گروه ها قرار خواهد گرفت .

بهاروند احمدی گفت : کاهش محسوس  دما از امروز تا صبح فردا دوشنبه برای استان البرز پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت : از عصر روز سه شنبه رشد ابر و بارش پراکنده باران در استان پیش بینی می شود که این وضعیت تا عصر چهارشنبه هفته جاری ادامه می یابد.

پیش بینی وضعیت جوی قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات جوی پیش آمده در سطح منطقه باعث شد تا دمای هوای برخی از شهرهای قزوین به زیر صفر درجه برسد.

مهدی آخوندی روز یکشنبه تصریح کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، پدیده غالب جوی استان طی امروز و فردا وزش بادهای به نسبت شدید شمالی خواهد بود.

به گفته وی، وزش باد باعث شد تا دمای هوا در شهرهای آوج به منفی ۴، کوهین منفی ۲، آبیک و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی نیز به صفر درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در ارتفاعات شمالی استان همچنین افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود اما برای روز سه‌شنبه وضعیت جوی پایدار و به تدریج روند افزایش دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز آسمان استان ابری و برای بعدازظهر چهارشنبه نیز پاره‌ای از مناطق با بارش پراکنده روبرو خواهند بود.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۴ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت ۲ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

پیش بینی وضعیت جوی سواحل شمالی

سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های بهاری در نوار شمالی خبر داد و اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در بخش‌های سواحل شمالی به سمت شرق فعال است و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارانی می‌شود.

بر اساس اعلام این سازمان،‌ فردا (دوشنبه)، بارش‌ها ضعیف می‌شود و تنها در شمال غرب و گاهی بخش‌های شمالی کشور بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور برای ساعات آینده خبر داد و اعلام کرد: خروجی مدل‌های وزش باد در بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از خلیج فارس نشان می‌دهد که وزش باد شدید، گاهی گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را هم به همراه خواهد داشت.

این سازمان پیش‌بینی کرد که ‌به سبب وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در بخش‌هایی از کشور روی خواهد داد؛ خلیج فارس نیز امروز و فردا به دلیل وزش همین بادهای  شدید طوفانی است که باید از تردد با شناورهای سبک اجتناب شود.

این سازمان برای امروز کاهش دما را در بخش‌های شمال و شمال غرب، بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌‍بینی و اعلام کرد: این کاهش دما از نواحی شمالی شروع می‌شود و به سمت شمال شرق و به تدریج به شرق کشور ادامه پیدا می‌کند.

البته در شمال شرق و شرق کشور، کاهش دما بیشتر است و بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش دما را خواهیم داشت، این کاهش دمای محسوس طی امروز و فردا، در بخش‌های شمالی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

برای تهران نیز در ارتفاعات افزایش ابر و در ساعاتی، وزش باد شدید را خواهیم داشت.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی