|

زبان بدن

هفت حرکتِ زبان بدن که به شما می گوید می توانید به دیگران اعتماد کنید یا خیر!

7 Body Language Flags That Can Help You Decide If You Can Trust Someone

ما در این جا هفت حرکت مختلف از زبان بدن را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید آیا می توانید به هم صحبت خود اعتماد کنید یا خیر.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صرف نظر از مکالمه ای که صورت می گیرد غالبا افراد نمی توانند پیامی را که حرکات بدنشان منتقل می کند کنترل کنند به همین خاطر آشنایی با زبان بدن به ما کمک می کند که در زمان خود صرف جویی کنیم و با شناسایی برخی از حرکت ها تشخیص دهیم که آیا شخص رو به رویمان به ما دروغ می گوید یا خیر. البته باید همیشه توجه داشته باشید که بین خجالتی بودن و صداقت نداشتن تمایز قائل شوید.

ما در این جا هفت حرکت مختلف از زبان بدن را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید آیا می توانید به کسی اعتماد کنید یا خیر.

1.اجتناب از تماس چشمی

تغییر حرکت چشم ها همیشه نشانه دروغ گویی نیست اما اگر متوجه شدید که در یک مکالمه کوتاه شخصی مدام نگاهش را می دزد و یا به گوشه سمت چپ بالا نگاه می کند ممکن است در حال دروغ گفتن باشد. با این حال در نظر داشته باشید که نگاه کردن به پایین غالبا به معنایی تلاش برای یادآوری یک موضوع می باشد؛ مردم معمولا وقتی می خواهند چیزی را به خاطر بسپارند و یا به یاد بیاورند به پایین نگاه می کنند. در نتیجه می توانید چند سوال دیگر بپرسید و نشانه ها را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید که آیا هم صحبتِ شما حقیقت را می گوید یا خیر. توجه داشته باشید که اکثر افراد به قدرت چشم ها ایمان دارند به همین دلیل است که معمولا نگاه خود را می دزدند.

1.

2.مکالمات غیر حضوری بیشتر

اگر می بینید که شخصی مدام از برقراری مکالمه به صورت حضوری اجتناب می کند و همیشه از تلفن همراه برای برقراری ارتباط استفاده می کند، این می تواند یک نشانه باشد که او از رویارویی هراس دارد یا نگران است که نتواند مکالمه را آن طور که باید پیش ببرد. پس باید مراقب افرادی که هرگز مکالمه هایشان را به صورت حضوری انجام نمی دهند باشید.

2.

3.حرکت ناگهانی در ژست بدن

به طور کلی افراد تمایل دارند که هرچه بحث عمیق تر می شود به سمت یکدیگر متمایل شوند، این رفتار به ویژه در بین زوج ها شدت بیشتری دارد. زوج ها تمایل دارند که به هنگام مکالمه به یکدیگر نزدیک شوند و یا حتی یکدیگر را لمس کنند. به این ترتیب اگر در میان  بحث متوجه تغییری در حرکت و نحوه پاسخ طرف مقابل خود شدید و یا از لحاظ فیزیکی بیش تر از حد عادی از شما دوری کرد، می تواند نشانه آن باشد که در حال پنهان کردن موضوعی می باشد. این تغییر حالت گاهی می تواند به صورت مجازی نیز اتفاق بیفتد، به عنوان مثال مجبور می شوید برای دریافت پاسخ خود و یا ادامه مکالمه چندین ساعت منتظر بمانید. در حقیقت افراد ممکن است از این تکنیک برای فاصله گرفتن از شما استفاده کنند. همچنین می تواند به این معنی باشد که شخصی واقعاً به گفتگو علاقه مند نیست و ترجیح می دهد در جای دیگری باشد. در این شرایط سعی کنید مکالمه را پایان دهید و دیگر برای ادامه آن اصرار نکنید.

3.

4.پلک زدن سریع و پشت هم

پلک زدن امری کاملا طبیعی و عادی می باشد اما پلک زدن غیر عادی می تواند خود یک نشانه باشد، منظور زمانی است که فردی خیلی زیاد یا خیلی کم پلک می زند. پلک زدن مکرر نشان می دهد که فرد سعی می کند وانمود کند کسی است که در حقیقت نیست. می تواند نشانه یک علاقه کاذب به مکالمه باشد یا دروغ گفتن، به هر حال بهتر است هنگام مکالمه با دیگران مراقب این رفتار باشید.

4.

5.نشستن با دست و پاهای جمع و روی هم

55 درصد مکالمات ما غیر کلامی شکل می گیرد و در این میان حرکت و نحوه ی قرار گیری دست ها و پاهای ما بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهند. دست به سینه نشستن و دست ها را روی هم قرار دادن می تواند نشان دهنده حالتی دفاعی باشد، در حالیکه روی هم انداخت پاها می تواند نشان دهنده ناراحتی و رنجش باشد. مردم اغلب بدون آنکه حتی آگاه باشند از این زبان بدن استفاده می کنند و برای کنترل مکالمه نیز سعی می کنند از صحبت کردن در رابطه با خود اجتناب کنند و هر سوالی را به سمت شما برگردانند.

5.

6.استفاده بیش از حد از دستان

وقتی با مردم صحبت می کنید استفاده از دستان خوب است چرا که به شما کمک می کند تا بر نکات کلیدی خود تاکید بیشتر  داشته باشید و دیگران را درگیر به گفتگو نگه دارید اما درست مانند هر چیز دیگری حرکات دست نیز در حد اعتدال باید انجام شود. در حقیقت طی یک تحقیق که در سال 2015 صورت گرفت نشان داده شده غالبا افرادی که از هر دو دست در هنگام مکالمه استفاده می کنند و با هر دو دست ژست می گیرند احتمالا دروغگو هستند. استفاده بیش از حد باعث می شود فرد کمتر باور پذیر به نظر بیاید. حرکات دست به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کنند که با کلام فرد هم خوانی ندارند و حتی ممکن است این تصور را برای مخاطب ایجاد کند که متکلم دقیقا نمی داند در رابطه با چیزی در حال صحبت می باشد. توجه داشته باشید که در حالت ایده آل حرکات دست ها در سطح کمر می باشد و در لحظاتی کنترل شده استفاده می شوند.

6.

7.تغییر در تن صدا

به تغییرات صدا در طول مکالمه توجه داشته باشید. افرادی که دروغ می گویند معمولا بلند تر از حد عادی صحبت می کنند. البته که صدای بلند تضمین خوبی برای دروغگو دانستن فرد مورد نظر به حساب نمی آید اما اگر در هنگام مکالمه ناگهان هم صحبت شما صدایش را بی جهت، بلند تر از حد عادی کرد بهتر است کمی حواس خود را جمع کنید.

7.

اگر علائم دیگری را می شناسید که به شما کمک می کند راحت تر تصمیم بگیرید که به دیگران اعتماد کنید یا خیر با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی