|

سبک زندگی سالم

بهترین زمان برای شام خوردن کی است؟ نکاتی که اغلب فراموش می‌کنیم

what is the best time to have dinner

این روز ها پایبندی به یک زندگی سالم اصل مهمی است که اکثرا به آن احساس نیاز می کنیم و بهره مندی از رژیم غذایی مناسب بخشی از یک زندگی سالم است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها پایبندی به یک زندگی سالم اصلِ مهمی است که اکثرا به آن احساس نیاز می کنیم. کاملا مشهود است که سلامت ما رابطه ی مستقیمی با آنچه که می خوریم و می نوشیم دارد اما تنها فاکتوری که یک زندگی سالم را برای ما به همراه می آورد توجه به آنچه می خوریم نیست بلکه مهم است به زمان مصرف مواد غذایی خود نیز توجه داشته باشیم. شام یکی از اصلی ترین وعده هایی است که اتفاقا باید به آن توجه ویژه داشت.

زمان مناسب برای شام

مطمئنا بارها شنیده اید که افراد مختلف برای آنکه بتوانند وزن خود را کاهش دهند زمان صَرف شامشان را تغییر داده اند اما به جز کاهش وزن، به موقع شام خوردن تاثیرات دیگری هم بر روی سلامت و زندگی سالم ما دارد. در حقیقت صرف نظر از اینکه از نظر سلامتی برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید، نکاتی وجود دارد که باید در زمان صرف غذا به خاطر داشته باشید.

متخصصین تغذیه بر این باورند که خوردن شام زود هنگام به بدن شما فرصت می دهد تا قبل از آنکه به حالت استراحت و یا خواب در بیاید، وعده ی مصرف شده را هضم نماید؛ علاوه بر اینکه چنان چه قبل تر هم اشاره کردیم صَرف شام زود هنگام می تواند در روند کاهش وزن نقش موثری داشته باشد .

از طرفی دیگر هضم نشدن کامل غذا قبل از خواب باعث می شود تا کیفیت خواب شما بهم بریزد و طبیعتا زمانی که خواب شما مختل می شود، به دلیل کمبود استراحت ممکن است شما عصبانی و پرخاشگر شوید همچنین طبیعتا راندمان کاری شما نیز پایین خواهد آمد. بدن هر یک از ما برای جبران انرژی از دست رفته و ترمیم خود به استراحت کافی نیاز دارد، این امر نیز تنها در حالتی اتفاق می افتد که ما خواب خوب و با کیفیتی داشته باشیم. اغلب اوقات سبک زندگی نادرست و مشغله ی کاری باعث می شود که ما نه به قدر کافی می خوابیم و نه در زمان مناسب به وعده های غذایی خود توجه می کنیم.

زمان مناسب برای شام

بهترین زمان برای صرف شام کی است؟

خوردن شام 2 تا 3 ساعت قبل از زمان خواب، زمان ایده آلی برای یک خواب خوب شبانه است، و در عوض خوردن شام در اواخر شب، نزدیک به زمان خواب، عملی ناسالم است و روند هضم غذا شما را مختل می کند. همیشه توصیه می شود شام خود را سبک تر از هر وعده غذایی دیگر در روز نگه دارید چراکه اگر با شکم سنگین بخوابید هضم غذا طولانی می شود. به این ترتیب بهتر است که یک شام سبک بخورید و به جای دیر شام خوردن و بلافاصله بعد از آن به رختخواب رفتن، حداقل 2 تا 3 ساعت به بدنتان فرصت دهید تا آن غذا به آرامی هضم شود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی