|

بهترین هایی که باید دید

هفت فیلم سینمایی که مرز خیال و واقعیت رو از بین می برند؛ سطح بالا فیلم ببین و حااال کن

بعضی از فیلم های سینمایی در خلق موقعیت هایی که شما را مبهوت می کنند و در میان دو دنیای خیال و واقعیت شناور نگهتان می دارند ید بیضایی دارند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تقریبا همه آدم ها وقتی که می خوان زمانی رو برای تماشای یک فیلم بگذارند ترجیح میدند تا فیلمی رو انتخاب کنند که در ژانر محبوب اون ها ساخته شده و یا به قدری از کارهای کارگردان فیلم مطمئن هستند که ریسک تماشای اون فیلم رو بدون تحقیق می پذیرند؛ با همه این اوصاف اگر اهل فیلم دیدن باشید و تماشای فیلم رو یک فعالیت بالا تر از صرفا وقت گذرانی و هنرمندانه بدونید که حرف تازه ای برای گفتن داره اون وقت با کمال میل از هر ساخته بی نظیر و هدفمندی استقبال می کنید، و شاید اون موقع دیگه براتون چندان فرقی نکنه که یک فیلم اکشن جنایی پیش روتون هستند، یا یک سینمایی عاشقانه، بلکه چیزی که اهمیت داره اینه که شما بدونید قراره با یک ساخته خوب و قوی رو به رو باشید که به قول خودمون وقتتون رو هدر نمی ده.

هفت فیلم سینمایی که مرز خیال و واقعیت رو از بین می برند

یکی از جذاب ترین اما نه پرطرفدار ترین انواع فیلم های سینمایی در هر ژانری که باشند آن هایی هستند که نیاز به تفکر زیادی دارند آن ها که رمز آلود هستند و چنان مرز خیال و واقعیت را از بین می برند که شاید گاها نیاز داشته باشید  دست کم دو بار به تماشای اون فیلم بنشینید تا خوب از زیر و بم ماجرا سر در بیارید، فیلم هایی مثل جزیره شاتر و یا قوی سیاه و سرآغاز نمونه بارز این دست از فیلم ها هستند، اما چرا نمی تونیم این فیلم ها رو در یک ژانر واحد بگنجونیم چون حتا فیلم های علمی تخیلی نظیر میان ستاره ای هم ممکنه که شما رو چنان درگیر خودش کنه که برای درک صحنه به صحنه و تک تک جزئیات نیاز داشته باشید بیش از یک بار به تماشای اون بنشینید.

در ادامه ما تصمیم داریم تا هفت فیلم سینمایی بسیار تاثیر گذار رو به شما معرفی کنیم که بدون شک تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و شاید چندین بار مرز بین خیال و واقعیت برای شما از بین برود.

1.پرسونا – 1966

بعضی از ساخته های سینمایی فقط یک فیلم نیستند بلکه عوامل تاثیر گذار در تاریخ سینمای جهان به حساب می آیند و پرسونا دقیقا یکی از همین فیلم های سینمایی است. شاید یکی از مهم ترین سوال هایی که موقع تماشای این فیلم به ذهن هر بیننده ای خطور می کنه این باشه که ممکنه تمام تجربیات یک فرد فقط در ذهن او بوده باشد و همه چیز یک خیال باشد؟ پرسونا داستان ستاره ی سینمایی ایست که به یکباره تصمیم میگرد تا برای همیشه سکوت کند تا شاید به این ترتیب مجبور نشود که در زندگی دروغ بگوید و نقش بازی کند. اما همه چیز با حضور پرستاری که برای مراقبت از اون به خانه اش می رود تغییر می کند.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

2.جان مالکوویچ بودن – 1999

اگر دنبال یک فیلم خاص و عجیب هستید که مثل اون رو کمتر در سینما مشاهده کرده باشید جان مالکوویچ بودن قطعا یکی از بهترین گزینه های ممکن است. این سینمایی روایتگر عروسک گردان معمولی ایست که موفق می شود تا به وسیله یک تونل راه نفوذ به ذهن جان مالکوویچ، بازیگر معروف سینما را کشف کند. این سینمایی در ژانر فانتزی کمدی ساخته شده است اما گمان نکنید که تماشای آن به این راحتی هاست.

امتیاز IMDb : 7.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 94/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

3.باشگاه مشت زنی – 1999

چند درصد امکان دارد که نام باشگاه مشت زنی را تا به امروز نشنیده باشید؟ حتا اگر تا به حال هم نام آن فیلم را نشنیده اید باید هر چه زود تر زمانی را برای تماشای این سینمایی رمز آلود و خارق العاده اختصاص دهید. باشگاه مشت زنی یک درام هیجان انگیز و البته روان شناختی است که در سکانس های پایانی چنان شما را بهت زده می کند که فکرش را هم نمی کنید. باشگاه مشت زنی از آن دست فیلم های پر سر و صدایی است که پس از پخش جنجال زیادی به پا کرد. داستان فیلم در رابطه با مردی است که ما نام او را نمی دانیم و دچار بیماری دردناکی است که نمی تواند بخوابد و حدود شش ماه است که نخوابیده تا این که با مردی به نام تایلر آشنا می شود و او مسیر زندگی اش را تغییر میدهد.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

4.جاده مالهالند – 2001

به گزارش شایانیوز، جاده مالهالند یک فیلم رمز آلود و معمایی است که داستان پیوسته یا رو ارائه نمی دهد در چند وهله اتفاق می افتد و شاید همین موضوع هم درک فیلم را برای مخاطب در ابتدا کمی سخت کند. می تونیم بگیم که جاده مالهالند بیشتر داستان زنی است که طی یک تصادف دچار فراموشی شده است و چیزی را به یاد نمی آورد. برای کسانی که عاشق سبک سورئالیسم هستند جاده مالهالند یک اثر ناب است چرا که سرشار عناصر سورئال می باشد.

امتیاز IMDb : 7.9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 84/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

5.رمز داوینچی – 2006

در بین سینمایی های معرفی شده در این لیست رمز داوینچی از همه امتیاز پایین تری دارد اما برخلاف امتیاز هایش فروش بسیار فوق العاده ای رو در گیشه تجربه کرد. رمز داوینچی همان طور که از اسمش پیداست یک سینمایی راز آلود است که تئوری های تازه ای رو در بحث مسیحیت و حتا زندگی لئوناردو داوینچی مطرح می کند که شما رو بهت زده خواهد کرد. یکی از نقاط قوت این فیلم سینمایی بازیگران بی نظیر و هنرمند آن هستند که به خاطر نقش آفرینی های بسیار قوی و موثرشان تماشای فیلم را برای شما چند برابر لذت بخش می کنند.

امتیاز IMDb : 6.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 25/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

6.دشمن – 2013

آیا یک شخص می تواند همزمان در دو جای متفاوت باشد؟ این مهم ترین و بزرگ ترین سوالی ایست که موقع تماشای سینمایی دشمن به ذهنتان خواهد آمد. دشمن یک سینمایی مهیج در ژانر روان شناختی است که دیگر مرزی را بین خیال و واقعیت باقی نمی گذارد و شما را با حجمی از وقایع دگرگون کننده رو به رو می کند. پایان بندی فیلم یکی از نقاط عطف آن است که احتمالا از آن شوکه خواهید شد.

امتیاز IMDb : 6.9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 71/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

7.برد من – 2014

برد من یا فضیلت غیره منتظره جهل  فیلمی در ژانر کمدی سیاه است که حسابی مورد توجه منتقدین قرار گرفت. نقد های مثبتی که این سینمایی از طر عموم منتقدین دریافت کرد سبب شد که در گیشه هم خوش بدرخشد و فروش خوبی را تجربه کند. داستان در رابطه با مردی است که تا چند وقت پیش به خاطر بازی در نقش برد من یا همان مرد پرنده ای حسابی معروف بوده است اما حالا از شهرت او کاسته شده است و شخصیت برد من در ذهنش با او حرف می زند و سرزنشش می کند، پس او سعی می کند تا به شهرت قبلی خود بازگردد.

امتیاز IMDb : 7.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی درجه یک

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی