|

فصل فصله پرتقاله هسته اش رو بیرون نریز سبزه هفت سین بکار خفن / انقدر دلبره انگار گله

اگر شما هم برای سفره هفت سین تون خودتون سبزه میکارین، پیشنهاد می کنیم که اینبار با هتسه پرتقال امتحان کنید، بی شک عاشقش میشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خب دیگه وارد آخرین ماه سال شدیم و اسفند داره واسمون جیغ و داد میکنه که آقا من اومدم و عید از رگ گردن بهتون نزدیک تره. این روزا خیلی از خونواده ها زدن تو کار انجام کارهای عید که خب یکی از اونها لباس خریدنه و یکیشون هم چیدمان سفره هفت سین و سور و سات مهمونی هاست و دیگری هم یک سری عمل ها که باید از حالا انجام بشه و اصلا دقیقه نودی نیست! مثلا مثل کاشت سبزه هفت سین.

در واقع اجداد ما با قرار دادن قرآن، نون و سبزه در سفره هفت سین، نور، خیر و برکت رو از خدا طلب می کنند که خب جدا از این مسئله به شدت مهم، موضوع خوشگلی شون هم هست که سبزه میتونه تاثیری فراوون تو زیبایی سفره هفت سین داشته باشه. 

کاشت سبزه هسته پرتقال

من، عاشق سبزه ام

یه شخصه عاشق سبزه هستم و گذاشتن گل داخل هفت سین. آخه شما فکرشو بکن مثلا سه تا سبزه خوشگل با قیافه های مختلف داشته باشی که سبزیه سفرتو بولد تر می کنند. از طرفی هم با گل های رنگارنگ یه بوی جذاب و طراوت منحصر به فردی به این صحنه میبخشی که با هیچ چیز جایگزین نمیشه. زیبا نیست؟ من که واقعا به وجود میام.

اما مشکل اینجاست که خیلی از بانوان نمیدونن دقیقا باید چیکار کنن و چی بکارن و اصلا از کی شروع کنن که بتونن سبزه هایی متفاوت داشته باشند. اینکه چجوری میتونیم سبزه خاکشیر روی کوزه و کلاه بکاریم رو قبلتر گفتیم، اما اینبار میخوایم یه روش راحت تر بریم که تو خونه همه ما وجود داره و نیازی هم به خرید بذر نیست. 

مثلا مرکبات! بله همون پرتقالی که این روزا واسه سرما خوردگی تو خونه هممون هست میتونه تبدیل به سبزه هایی خوشگل بشه، البته هسته هاش. میگی چجوری؟ بیا تا بهت بگم.

کاشت سبزه هسته پرتقال

مراحل کاشت هسته پرتقال واسه سبزه

1- در اینجا بپا.ل بگیم که سعی کنید مرکبانی رو انتخاب کنید که دونه های درشتی داشته باشند. مثلا پرتقال، نارنج و لیمو از بهترین ایده ها برای این کار هستند که با خارج کردن دونه هاشون میشه به خوبی به این هدف رسید. دونه ها رو در بیارید و بعد خوب بشویید. بعد یه 48 ساعتی اونها رو داخل آب یک ظرف آب بزارین که خب در اینجا میتونید چند باری هم آب داخل ظرف رو عوض کنید.

کاشت سبزه هسته پرتقال

اینجوری بزارش تو آب؛ به هسته صدمه نزنی

2- بعد از اینکه مدت زمان گفته شده گذشت حالا میتونید دونه ها رو خارج کرده و پوسته روییشون رو با یه چاقو بکنید و جدا کنید. خیلی تو این مرحله مواظب باشید چرا که ممکنه به هسته آسیبی برسونید و اونوقته که قابلیت سبز شدن رو ازش ممکنه بگیرید. شما میتونید بدون کندن پوستش هم سبزتون رو بکارید اما با این فرق که دیر تر باز میشه و رشد میکنه. بعد از جدا کردن پوسته ها، دوباره هسته ور داخل آب قرار بدید.

کاشت سبزه هسته پرتقال

حالا اینجوری دونه ها رو بکار

3- به جهت کاشت دونه مرکبات از مخلوطی از خاک گلدون، پرلیت و کود گیاهی استفاده نمایید و دونه ها رو داخل ظرف و گلدونی بکارید که دارای زهکشی مناسب به جهت خارج شدن آب باشه. یکم از خاک رو تا نیمه درون گلدون بریزید و سطح خاک رو هم صاف کنید. بعد دونه ها رو روی سطح خاک بچینید. فراموش نکنید دونه ها رو طوری بچینید که با دونه دیگه حداقل یک سانتی فاصله داشته باشه . بعد از چیدن دونه ها بر روی سطح خاک به اندازه دو برابر قد هر دونه روشون خاک بریزید و سپس با استفاده از یه آبپاش تموم سطح خاک رو مرطوب نمایید.

4- در این جا بادی روی سطح خاک رو به یه نایلون یه 48 ساعتی بپوشونید. تو طول این مدت دو الی سه مرتبه نایلون را بردارین و سطح خاک رو با استفاده از یه آبپاش رطوبت رسانی کنید. بعد از گذشت 48 ساعت، نایلون رو برداشته و بزاریدش زیر نور غیر مستقیم خورشید. معمولا بعد 3 الی 5 روز دونه ها جوونه میزنن و پس از این اتفاق هم که دیگه نیازی به نور غیرمستقیم خورشید نیست. برای رشد دونه ها سعی کنین نزارین خاکشون خشک بشه و تمام.

کاشت سبزه هسته پرتقال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی