|

طرز تهیه کباب ترش تابه ای / مزه های جدید و خاص رو امتحان نکنی باختی!!

یکی دیگه از غذاهای خوشمزه با طعم جدید، کباب ترش تابه ای هست که خیلی لذیذه و راحت هم درست میشه. توی این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها هستن که ذائقه غذایی شون تنوع و مزه های جدید رو نمی پسنده و همیشه چندتا غذای سنتی و مرسوم رو تکرار می کنن و می پزن. ولی عده زیادی هم هستن که از لیست غذاهای محدود خارج میشن و طعم و مزه های جدید رو هم امتحان میکنن. غذاهایی مثل آش دوغ، خورش گوجه سبز، خورش ریواس و... که مزه خاص و ترشی دارن و برنامه غذایی رو حسابی متنوع و جذاب میکنن. یکی دیگه از این دست غذاهای خوشمزه با طعم جدید، کباب ترش تابه ای هست که خیلی لذیذه و راحت هم درست میشه. توی این مقاله میخوام طرز تهیه این غذای عالی رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من باش...

kabab-torsh-tabei1

مواد لازم برای تهیه کباب ترش تابه ای

گوشت چرخ کرده 200 گرم

پیاز درشت یک عدد

مغر گردوی خرد شده یک قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

زعفران دم کرده به اندازه دلخواه

نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز متوسط یک عدد

سیر 2 حبه

پودر گردو 3 قاشق غذاخوری

رب انار ترش یا ملس 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه

آب یک و نیم لیوان

kabab-torsh-tabei6

طرز تهیه کباب ترش تابه ای

مرحله اول

گوشت چرخ کرده رو همراه پیاز رنده شده که کاملا آبش رو گرفتیم، نمک، فلفل و مغز گردوی خرد شده کاملا ورز می دیم و داخل تابه پهنش می کنیم. روی اون خط می ندازیم. تکه های کره روی اون می ذاریم و روی شعله متوسط گاز قرار میدیم. دو سه دقیقه بعد زعفرون دم کرده روی اون می ریزیم و کباب رو برمی گردونیم تا طرف دیگه هم سرخ بشه.

مرحله دوم

برای درست کردن سس غذا، پیاز رو در روغن کم تفت می دیم، بعد سیر، ادویه ها رو اضافه کرده و تفت می دیم. رب انار رو اضافه کرده و سپس آب می ریزیم و اجازه می دیم 5 دقیقه بجوشه و گردو روغن بندازه.

kabab-torsh-tabei3

مرحله سوم

در این مرحله کباب ها رو داخل سس قرار می دیم و نیم ساعت زمان میدیم تا گوشت داخل سس بپزه و خورش جا بیفته.

مرحله چهارم

تا کباب ترش تابه ای آماده بشه، کته هم باز می ذاریم. برنج رو شسته و با مقداری آب، نمک و روغن روی حرارت قرار میدیم. وقتی آب برنج کشیده شده، دم کنی می ذاریم و 20 دقیقه زمان میدیم تا برنج دم بکشه.

مرحله پنجم

وقتی کباب تابه ای جا افتاد و کته هم دم کشید اون ها رو داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و با گردوی پودر شده تزئین می کنیم. نوش جان.

kabab-torsh-tabei5

در این مقاله طرز تهیه یک غذای خوشمزه و عالی به نام کباب ترش تابه ای رو بهتون آموزش دادم که امیدوارم درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمندید و دل تون می خواد مزه های خاص و جدید رو امتحان کنید، اینجا کلی دستورهای متنوع آشپزی هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی