|

ترفند رشد سریع گیاهان / یه راهکار ارزون برا دوپینگ گلت، با یه دونه آسپرین بچه غوغا کن

در این مقاله چندتا ترفند برای رشد سریع گیاهان بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها یه گلخونه تو خونه داشته باشید!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در خونه های امروزی که همه آپارتمانی شدن میتونه یه حرکت مثبت در جهت افزایش روحیه باشه چرا که دیگه خبری از حیاط های سرسبز و زیبا با درخت و گلدون های رنگارنگ نیست و خب آپارتمان نشینی هم بعد از یه مدتی میتونه افسرده تون کنه چون خواه ناخواه بودن در طبیعت حال ما رو خوب میکنه پس چاره ی کار این هست که طبیعت رو به خونه هامون بیاریم اون هم با نگهداری از گل و گلدون که در این بین بهتره که به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم برید چرا که این زیبارویان در شرایط سخت هم میتونن رشد کنن که یکی از اون ها نبود نور هست که این یعنی در صورت نورگیر نبودن آپارتمان شما هم مشکلی برای پرورش دادن گیاه در منزل نخواهید داشت.

البته که خیلی ها هم هستن که ترجیح میدن که گیاهشون رو بر اساس فنگ شویی انتخاب کنن به عنوان مثال برن به سراغ گیاهان آپارتمانی برای جذب ثروت که خب در فنگ شویی نگهداری از اون ها برای رسیدن به پول و موفقیت بسیار توصیه شده هر چند که اینطوری نیست که گیاه بره به جای شما کار کنه و پول دربیاره! خیر در اصل این مدل از گیاهان انرژی مثبت رو در زندگی شما بیشتر میکنن که خودش آغاز موفقیت هست. حالا از اینا که بگذریم برای هر هدفی که میخواهید گیاه نگهداری کنید باید این رو در نظر بگیرید که هر گیاه برای خودش شرایط خاص رشد داره که باید بهشون توجه کنید مثلا بعضیا کند رشد میکنن که شاید شما رو ناامید کنه ولی جای ناراحتی نیست چون در این بین یه سری ترفند برای رشد سریع گیاهان وجود داره که در ادامه ی این مقاله میخواهیم به اون ها بپردازیم تا با کمک اون ها از پتانسیل صد در صدی گیاهانتون برای رشد استفاده کنید و فضا رو زینت ببخشید، پس با ما همراه باشید.

ترفند رشد سریع گیاهان

محلول آب و شیر میتونه گیاهانتون رو سر ذوق بیاره

شاید براتون جالب باشه که بدونید تنها و تنها با یه دستمال تمیز و نرم که به محلول آب و شیر آغشته اش کردید میتونید رشد گیاهتون رو به روند صعودی بندازید به این صورت که شما در صورت پاک کردن برگ های گیاهتون با این محلول علاوه بر این که برگ هاش رو تمیز و براق میکنید میتونید اون ها رو تقویت هم کنید تا سریع تر رشد کنن و همچنین برای این که عملکرد این محلول رو قوی تر کنید میتونید یه مقدار سس مایونز هم به اون اضافه کنید و بعد با یه حوله ی تمیز گلبرگ ها رو باهاش تمیز کنید و از نتیجه ی کار لذت ببرید.

ترفند رشد سریع گیاهان

ترفند آبیاری با اسفنج

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای رشد سریع گیاهانتون باید بهش توجه کنید میزان آب دریافتی اون هاست؛ در همین راستا در صورتی که براتون پیش اومده که خاک گلدونتون بعد از گذشت یه مدت زمان کوتاه از آبیاری خشک شده و آب رو به خوبی جذب نکرده باید برای رفع این موضوع یه حقه پیاده سازی کنید که برای این منظور یه اسفنج رو کاملا خیس میکنید و بعد داخل گلدون و در بخش انتهایی اون قرارش میدید و بعد روش خاک ریخته و گیاه رو داخل گلدون قرار میدید تا در صورت آبیاری، آب اضافه رو در خودش ذخیره کنه و در صورت نیاز گیاه رو سیراب کنه چرا که اسفنج نگهدارنده ی خوبی برای آب هست.

البته که دقت کنید خاک گلدون بعد از شش ماه کیفیت خودش رو از دست میده و بهتره با گذشت این زمان برای رشد هر چه بهتر گیاه خاک اون رو عوض کنید.

ترفند رشد سریع گیاهان

آسپرین بچه رشد گیاهتون رو تا بی نهایت زیاد میکنه

توی تحقیقات مختلفی ثابت شده که اگر شما یه دونه رو بکارید و بعد روی اون محلول آب و آسپرین بریزید بدون شک اون دونه رشد میکنه پس برای این که گیاهتون بتونه مثل برق و باد رشد کنه تنها چیزی که نیاز دارید آسپرین بچه و آب هست که برای این منظور کافیه که یک و نیم قرص آسپرین رو با چیزی حدود دو لیتر آب مخلوط کنید و بعد اون رو توی بطری بریزید و هر 3 هفته یه بار روی گیاه اسپری کنید تا خودتون با جفت چشماتون شاهد رشد بینظر گل هاتون باشید. این قرص حتی میتونه در صورتی که گیاهتون گلدار هست هم گلدهی اون رو تحریک کنه که خب دیگه چی از این بهتره.

ترفند رشد سریع گیاهان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی