|

فرش راه پله مدرن/ چی بودن این قدیمیا یکی از یکی زشت تر اینا که مد شدن عجیب شیک و پیکن

در این مقاله چند مدل فرش راه پله مدرن رو بهتون نشون دادیم و در خصوص ویژگی هایی که این فرش باید داشته باشه یه سری نکات رو ذکر کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که دکوراسیون خونشون زیبا و مثال زدنی باشه که خب برای این منظور نمیشه تنها به خواستن اکتفا کرد بلکه شما باید برای رسیدن به یه دکوراسیون خوب کوچک ترین نکات و جزئیات رو هم حتی در نظر بگیرید تا با توجه به اون ها نتیجه ی مدنظرتون حاصل بشه مثلا در خصوص فرش آشپزخانه باید در صورتی که این قسمت از خونتون راهرویی هست به دنبال فرش برای  آشپزخانه دراز باشید مثل فرش های رانر تا زیبایی این فضا رو بی نهایت کنید چرا که در صورتی که یه فرش پهن برای این قسمت انتخاب کنید مسلما همه چی در هم برهم و شلوغ دیده خواهد شد.

اما نکته ی بعدی این هست که شما باید در جریان مد هم باشید یعنی اینطوری نباشه که صرفا بگید چون از یه چیزی خوشتون اومده به سراغ استفاده از اون در دکور رفتید بدون این که دمده بودن یا نبودن اون رو در نظر بگیرید مثلا شما باید بدونید که چه رنگ فرشی امسال مده تا در صورتی که میخواهید این آیتم رو برای خونتون خریداری کنید مد رو هم در نظر گرفته باشید و بعد اقدام به خرید کنید. حالا ما در این سری از مقالات خودمون راجبه مسائل ریز و درشت مربوط به فرش براتون صحبت کردیم تا انتخاب و خرید و این وسیله براتون راحت تر بشه که خب همونطور که میدونید در این مقاله هم میخواهیم چند نمونه از فرش های راه پله مدرن رو بهتون نشون بدیم و یه سری نکات رو در خصوص این فرش بهتون بگیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش راه پله مدرن

جنس فرش راه پله مدرن

یکی از اصلی ترین نکاتی که در خصوص فرش باید بهش توجه کنیم جنس اونه خصوصا راجبه فرش راه پله چرا که میدونید رفت و آمد از روی راه پله بسیار زیاده و بنابراین این فرش پاخوری بسیار بالایی داره و از این رو باید جنس مناسبی هم داشته باشه تا بعد از یه مدت استفاده افت کیفیت در اون رخ نده. در اصل این فرش باید در برابر فشار مقاومت داشته باشه و لبه هاش محکم باشه تا یه وقت نشکنه. در خصوص الیاف اون هم شما میتونید به سراغ نخ های مصنوعی با کیفیت برید که در برابر سایش و فرسایش بسیار پایدار هستن. گفتن این هم احتمالا خنده دار باشه که مسلما شما میدونید برای راه پله تون از فرش دستبافت استفاده نکنید!

فرش راه پله مدرن

فرش راه پله مدرن

فرش راه پله مدرن

طراحی و رنگ فرش راه پله مدرن

مورد دیگه ای که باید در خصوص فرش بهش توجه زیادی بشه طرح و رنگ اون هست که البته شاید با خودتون بگید که فرش راه پله دیگه این ادا و اطوار رو نداره در حالی که شما باید اون رو با توجه به دیگر المان های موجود در اطرافش ست کنید به عنوان مثال رنگ این فرش باید با رنگ دیوار همخونی داشته باشه و از اون جدا با توجه به تردد باید تیره و یا روشن بودن اون رو انتخاب کنید مثلا در صورت پرتردد بودن راه پله فرش های تیره و در صورت کم رفت و آمد بودنش فرش های روشن گزینه های مناسبی هستن هر چند که در صورت باریک و کوچک بودن راه پله هم میتونید برای بزرگ و دلباز نشون دادن اون فرش رنگ روشن تهیه کنید.

در خصوص طرح هم باید مجددا به سایر المان ها توجه کنید مثلا در صورتی دیوار ساده بود میتونید فرش با طرح شلوغ تهیه کنید و لی در صورتی که برای دیوار از کاغذ دیواری های طرح شلوغ استفاده شده بود بهتره که فرش از طرح ساده و خلوتی برخوردار باشه.

پله465548

فرش راه پله مدرن

فرش راه پله مدرن

اندازه و شکل فرش راه پله مدرن

مورد دیگه توجه به ابعاد فرش راه پله هست یعنی شما باید اون رو با اندازه ی پله ها مچ کنید تا کامل فیکس بشه و یه وقت موجب جلوگیری از ورود و خروج نشه و زیر پا گیر نکنه و یا از زیر پا در نره. این رو هم در نظر بگیرید که در خصوص شکل هندسی فرشتون باید اون رو با راه پله ست کنید.

همچنین نکته ی دیگه ای که وجود داره این هست که شما باید مطمئن باشید که فرشتون از پایه های ضد لغزش برخوردار هست تا یه وقت موقع تردد دچار لغزش نشه و یه سری حوادث پیش نیاره. در صورتی هم که پایه های اون بلند هستن بهتره که یه سری کاور مخصوص براشون تهیه کنید تا افراد موقعی که روی فرش قدم برمیدارن راحت باشن.

فرش راه پله مدرن

فرش راه پله مدرن

فرش راه پله مدرن

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی