|

طرز تهیه سوپ جو رستورانی / یه سوپ لذیذ و خوش رنگ و لعاب که دلت رو می بره!

یکی از انواع پر طرفدارتر سوپ، سوپ جو هست که روش پخت رستورانی اون طعم و مزه بی نظیری داره. در این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سوپ ها تقریبا در تمام دنیا به یه شکل طبخ میشن و طرفداران خیلی زیادی هم دارن. انواع سوپ شیر، سوپ ورمیشل و سوپ دال عدس رو به میشه با مواد اولیه در دسترس درست کرد و یه پیش غذای عالی واسه مهمونی ها ساخت! سوپ برای کسانی که رژیم غذایی رو رعایت می کنن هم می تونه یه ناهار یا شام کامل هم باشه چون ارزش غذایی بالایی داره. یکی از انواع پر طرفدارتر سوپ، سوپ جو هست که روش پخت رستورانی اون طعم و مزه بی نظیری داره. در این مقاله قصد داریم این روش طبخ سوپ جو رو بهتون آموزش بدیم. امیدواریم درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید.

sup-jo1

مواد لازم برای تهیه سوپ جو رستورانی

جو پوست کنده یک پیمانه سرخالی

هویج یک عدد بزرگ

پیاز یک عدد

سینه مرغ بدون استخوان 200 گرم

سیر ۲ حبه

گوجه فرنگی ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب مرغ یک لیتر

جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری

لیمو ترش یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

sup-jo5

طرز تهیه سوپ جو رستورانی

مرحله اول

جو پوست کنده رو شسته و از سه چهار ساعت قبل داخل یک کاسه خیس می کنیم.

مرحله دوم

جو رو به همراه ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دیم تا جو به طور کامل بپزه و لعاب بندازه.

مرحله سوم

نیم ساعت بعد، هویج رو نگینی خرد کرده و به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم.

sup-jo7

مرحله چهارم

ماهیتابه ای رو روی حرارت می ذاریم، کمی روغن می ریزیم و پیاز رو که نگینی خرد کردیم داخل تابه تفت می دیم. پس از اینکه پیاز سبک شد، گوشت مرغ رو به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. رنگ گوشت که تغییر کرد، سیر له شده رو و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

بعد از یکی دو دقیقه رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کرده و به خوبی تفت می دیم. سپس گوجه فرنگی پوره شده رو اضافه می کنیم و تفت می دیم تا آب اون کشیده بشه.

sup-jo3

مرحله ششم

پس از اینکه هویج و جو به طور کامل پخته شدن، مواد داخل تابه رو به قابلمه سوپ اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست بشن.

مرحله هفتم

حالا در قابلمه رو می بندیم و اجازه می دیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفته. پس از اینکه سوپ تقریبا آماده شد، آب لیمو ترش رو به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم.

sup-jo2

مرحله هشتم

در انتهای پخت سوپ جو رستورانی، نمک و فلفل سوپ رو تست می کنیم و اگر نیاز داشت، اضافه می کنیم. ۱۰ دقیقه دیگه زمان می دیم، سپس قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم. در پایان سوپ رو در ظرف مورد نظرمون می ریزیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی