|

نکات شگفت انگیز برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه

هر خانم خانه داری باید یک سری نکات خانه داری را برای تمیز کردن ظروف اشپزخانه بلد باشد تا در وقت و هزینه اش صرفه جویی کند.

لینک کوتاه کپی شد

برای هر خانم خانه داری دانستن ترفندهایی از خانه داری که تمیزکردن وسایل آشپزخانه را راحت تر می کند ، الزامی است. حتما برای شما هم پیش آمده است که لکه هایی بر روی ظروف و یا وسایل آشپزخانه ایجاد شود که با آب نتوان آنها را پاک کرد شما می توانید با استفاده از بهترین ایده های خلاقانه وسایل و ظروف آشپزخانه را تمیز کنید. با ما همراه باشید تا با این روش های خلاقانه و کاربردی آشنا شوید.

 

نکاتی برای تمیز کردن ظروف آشپرخانه

 

تمیز کردن چربی روی سطوح آشپزخانه 

ترکیب بخار، چربی پخت و پز و گرد و خاک، ماده‌ی چسبنده و زرد رنگی را روی سطوح آشپزخانه پدید می آورد. برای زدودن این مادهٔ چسبنده، کافی است اسفنجی را آغشته به سرکه سفید رقیق نشده کنید و روی سطح سرامیک، کابینت، هود و حتی بالای یخچال بکشید. سپس اسفنج دیگری را در آب خیسانده و مجددا روی سطوح بکشید. اکنون می‌توانید با دستمال توالت، سطوح مورد نظر را خشک نموده و از براق شدن آنها لذت ببرید.

 

درخشندگی لیوان ها و فنجان ها

برای شستن لیوانها وفنجانهای شیشه ای خود که براثر خودرن چایی ، کدر وبد منظره شده اند می توانید هفته ای یکبار همه لیوان ها را در محلول سرکه و نمک خیسانده ، بعد شسته وآبکشی نمایید تا درخشندگی روز اول خود را پیدا کنند .

2-12

 

تمیز کردن ماهی تابه یا قابلمه های سوخته

برای بر طرف کردن آن می توان مقداری زیاد جوش شیرین در آن ریخته و کمی آب که فقط مرطوب شود تا تمیز شود .

 

تمیز کردن دسته ی کارد و چنگال

کارد و چنگال‌هایی که دسته استخوانی یا عاج‌مانند دارند، پس از مدتی رنگ سفیدشان رو به زردی می رود و منظره ناپسندی به خود می‌گیرند. برای شستن این گونه کارد و چنگال‌ها، یک عدد لیموترش را از وسط به دو نیم کرده و روی دسته استخوانی بمالید. دوباره مانند اول سفید خواهد شد. وسایل عاجی دیگر را نیز می‌توانید با به کار بردن همین روش تمیز و سفید کنید.

 

شستشوی بطری

برای شستشوی دقیق بطری‌های گردن باریک که معمولاً شیشه شور به آن وارد نمی‌شود، دو قاشق غذاخوری برنج خام در آن‌ها بریزید و بعد  آن را با سرکه پر کنید، سپس بطری را تکان دهید تا لکه‌های آن پاک شود.

 

جرم‌گیری سماور یا کتری

سماور یا کتری خود را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کنید، آن را به جوش آورده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید بعد آن را خاموش کرده و بگذارید از شب تا صبح بماند. سپس آن را بشویید، آب بکشید و خشک کنید.

مقداری جوش شیرین داخل آب سماور یا کتری ریخته و آن را بجوشانید تا جرم‌ها برطرف شوند.

 

تمیز کردن مخلوط کن

ظرف مخلوط کن خود را با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی پر کنید. آن را روشن کنید و بگذارید برای چند ثانیه روشن بماند. سپس با آب گرم بشویید!

blender1

 

ظرف‌های مسی

برای پاک کردن ظرف‌های مسی ، آنها را با برشی از لیمو که در نمک گذاشته‌اید ، بسایید .

 

شستن بشقاب

هنگام شستن بشقاب‌ها، چند قاشق غذاخوری سرکه داخل آب بریزید، سرکه چربی‌ها را از بین می‌برد و بشقاب‌ها را شفاف و درخشان می‌کند.

 

تمیز و براق کردن لوازم استیل

اکثر اوقات روی وسایل استیل اثر انگشت دیده می شود. اما برای درخشش آنها، تنها به یک دستمال میکروفیبر (یا فقط یک پارچه نرم) و مقداری الکل نیاز دارید! اگر می خواهید استیل خود را فوق العاده تمیز کنید، می توانید از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید!

 

شستن فلاسک

برای پاک کردن ترموس یا فلاسک، چند قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل آن ریخته و آن را با آب گرم پر کنید. بعد از 15 دقیقه فلاسک را بشویید و از تمیزی و درخشان بودن آن لذت ببرید.

 

تمیز کردن مایکروویو

مایکروویوها می توانند بسیار کثیف شوند، اما یک راه آسان برای درخشش دوباره آنها وجود دارد.

مقادیر مساوی آب و سرکه را در یک ظرف قابل قرار دادن در مایکروویو قرار دهید (به همراه یک جسم چوبی کوچک مانند یک خلال دندان برای جلوگیری از جوش یا خطرات دیگر). سپس، آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت بالا تنظیم کنید. چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود، وقتی آن را باز کردید، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که داخل مایکروویو را با اسکاچ یا حوله کاغذی پاک کنید.

همچنین برای ایجاد یک رایحه تازه و تمیز می توانید به مخلوط بالا لیمو اضافه کنید!

ماکروفر

 

ظرف‌های نقره

برای براق کردن ظرف های نقره از روغن زیتون استفاده کنید . برای این کار آنها را با روغن زیتون به آرامی مالش دهید ، کاملاً نو و درخشنده می‌شوند .

 

تمیز کردن کارد و چاقو

برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی کارد آشپزخانه و یا زنگ‌ آن، می‌توانید به جای پارچه یا ابر از چوب‌پنبه استفاده کنید. برای این منظور چوب پنبه را قدری خیس کرده و آن را به یک ماده‌ی پاک‌کننده آغشته نمایید. پس با حرکت جلو و عقب، آن را روی تیغه کارد بکشید تا کاملاً تمیز شود.

 

جلوگیری ازسیاه شدن کتری وقابلمه

چنانچه در پیک نیک قصد کردید در قابلمه، ماهیتابه یا کتری خود، روی زغال های صحرایی غذا درست کنید اما نگران سیاه شدن بیرون ظرف خود هستید ، توصیه می کنیم به پشت ظروف خود کمی خمیر ریش تراشی بمالید .با این تدبیر سیاهی ناشی از دود زغال واجاق به راحتی پاک خواهد شد ، بدون آنکه خراشی به ظروف شما وارد شود .

 

تمیز کردن ظروف شیشه ای، چینی و لعابی

برای تمیز کردن ظروف شیشه ای، چینی و لعابی، خمیری از سرکه یا آب لیمو و نمک پودر تهیه کنید و آن را روی این ظروف بمالید و پس از حدود یک ساعت آب بکشید.برای تمیزی و شفافیت ظروف شیشه ای کمی سرکه به آب مورد استفاده برای آب کشی بی افزایید.

ظروف-لعابی-سوخته-رو-چطور-تمیز-کنیم

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی