|

افزایش قیمت اینترنت در سال آینده؛ سرعت هم افزایش می‌یابد؟

اینترنت

با وجود اینکه بسیاری از کاربران نسبت به کیفیت و سرعت اینترنت گلایه دارند، وزیر ارتباطات از افزایش قطعی قیمت اینترنت در سال آینده خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

سال‌هاست که مدیران شرکت‌های اینترنت ثابت و همراه به دنبال افزایش قیمت اینترنت هستند و همیشه این درخواست‌ آن‌ها با مخالفت مجلس و دولت خصوصا وزارت ارتباطات مواجه شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، با این حال به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم از رئیس مجلس خواست تا در احکام بودجه سال ۱۴۰۱ مانعی برای اصلاح تعرفه‌های اینترنت وجود نداشته باشد. زیرا به عقیده او افزایش قیمت اینترنت برای توسعه و پیشرفت زیرساخت‌ها ضروری است.

کیفیت اینترنت چه می‌شود؟

در حالی وزیر ارتباطات از افزایش تعرفه‌های اینترنت خبر داد که اختلالات و کندی اینترنت کشور ادامه دارد. کاربران گرانی اینترنت را مغایر با کیفیت اکنون اینترنت می‌دانند. چرا که به عقیده آن‌ها افزایش تعرفه اینترنت در صورتی منطقی است که اینترنت از سرعت و کیفیت خوبی بهره‌مند باشد.

تعدادی از کاربران در واکنش به افزایش قیمت اینترنت در توییتر نوشتند: «‌جناب زارع پور وزیر ارتباطات گفت تا پایان سال هزینه اینترنت بالا نمیره اما اون ور سال حتما! ‌جناب همین هزینه‌ای هم که میدیم واسه این سرعت و امکانات زیادیه!»

«‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت که افزایش قیمت اینترنت در سال بعد قطعی است. ‌سرعت و کیفیت چی؟؟»

‌«چون اینترنت با بالاترین کیفیت و بیشترین سرعت ارائه می‌شه باید گرون باشه. حق دارن. ما ناشکریم!»

مدیرعامل شرکت مخابرات با توجه به هدف افزایش کیفیت سرعت اینترنت اعلام کرد که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری، در شرکت مخابرات انجام شده است.

یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات افزایش تعداد فیبرهای نوری است. چرا که فیبرنوری سریع‌ترین روش اتصال به اینترنت برای کاربران خانگی است. این فناوری یک سالی هست که پای خود را به ایران به شکل محدودی باز کرده است.

عباس شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات هم در خصوص توسعه شبکه اینترنت اعلام کرد که تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۸۰ درصد خانوارها به فیبر نوری دسترسی خواهند داشت. همچنین، معاون وزیر ارتباطات در رابطه با توسعه فیبرنوری اظهار کرد: دسترسی به فیبرنوری، مدل مصرف منصفانه اینترنت از بین می‌رود و مردم اینترنت نامحدود واقعی را لمس خواهند کرد.

به نظر می‌رسد برنامه وزارت ارتباطات این است که با افزایش قیمت تعرفه‌ اینترنت‌های ثابت و تلفن همراه، بتواند تکنولوژی‌های لازم برای توسعه اینترنت کشور را فراهم کند. شاید این اقدامات باعث بهبود سرعت اینترنت کاربران ایرانی شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی