|

دلار نزولی شد چرا؟

معجزه دیپلماسی در بازار ارز نشانه چیست؟

خبرهایی که پشت سر هم از منابع داخلی و خارجی منتشر می‌شود و گره‌هایی که بر بازار ارز افتاده بود را باز می‌کند، باعث نزولی شدن قیمت دلار…

لینک کوتاه کپی شد

 دیپلماسی در بازار ارز معجزه کرده است. اسب سرکش قیمت‌ها که با دستور رام نمی‌شد و مدت‌ها در سربالایی قیمت‌ها می‌تاخت، تحت تأثیر اخبار ناشی از بهبود دیپلماسی آرام گرفته و سر به زیر شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکو آنلاین خبرهایی که پشت سر هم از منابع داخلی و خارجی منتشر می‌شود و گره‌هایی که در این چند وقت بر بازار ارز افتاده بود را باز می‌کند، باعث نزولی شدن قیمت دلار شده است. رهبر انقلاب روز قبل اعلام کرد که همکاری‌ها باید در چهارچوب پادمان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ادامه پیدا کند. همین مسأله جریان نزولی قیمت دلار طزی دیروز را قدرت بخشید.

روزنامه آمریکایی فایننشیال تایمز از احتمال آزادسازی نفتکش ایران با ۸۰۰ هزار بشکه نفت توسط آمریکا نوشت که نشان می‌دهد ریسک‌های ژیوپلتیکی ایران در حال تعدیل است. چندی پیش بلومبرگ موضوعات مذاکرات هسته‌ای، کشتی‌های نفتی توقیف شده و استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را ریسک‌های ژیوپلتیکی ایران اعلام کرد و حالا به نظر می‌رسد ریسک‌های ناشی از مسائل ژیوپلتیکی در حال تعدیل است و باعث تعدیل قیمت دلار شده است.

ایستگاه پیش روی دلار کجاست

با تعدیل ریسک‌های ژیوپلتیکی ایران قیمت دلار کاهش یافته و نفس نمی‌گیرد. با توجه به شتاب تند کاهش قیمت دلار، نیمه کانال ۴۷ هزار تومان ‌مهمترین مقاومت دلار است و حمایت نیمه کانال ۴۵ هزار تومانی هم می‌تواند به عنوان مانع در برابر ریزش دلار عمل کند.

جبهه دفاعی سکه در کدام محدوده است؟

و سکه امامی هم با پیروی از دلار، روز قبل روند نزولی داشت. محدوده نیمه کانال ۲۵ میلیون تومان می‌تواند به عنوان جبهه مقاومتی در برابر حمله کاهشی‌ها عمل کند و مقاومت ۳۸ میلیون تومان مهمترین حمایت پیش روی قیمت سکه است.

بازار به استقبال سهام‌ ریالی می‌رود؟

روز قبل در دیدبان اکوایران از اهمیت گروه بانکی نوشته بودیم. با وجود روند منفی بازار سهام در پایان روز قبل، صندوق بانکی دارا یکم با افزایش تقاضا و رنج مثبت رو‌به‌رو شد.

گفته می‌شود که عرضه  خودرو در بورس کالا نیز از سر گرفته می‌شود که در کنار اخبار مثبت ناشی از توافق می‌تواند امروز روز خوبی برای سهام ریالی رقم بزند. شاخص کل در نزدیکی حمایت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار دارد ولی ارزش معاملات خرد چنگی به دل نمی‌زند که باید دید آیا خوش‌بینی‌های برجامی، معامله‌گران را به بازار سهام برمی‌گرداند یا خیر؟ در صورتی که شاخص کل حمایت فوق را از دست بدهد، حمایت دو‌ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی برای شاخص کل اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی