|

نامه وزارت ورزش به فدراسیون جودو

فدراسیون جودو در حالی اقدام به تغییر خزانه‌دار فدراسیون گرفته که این جابه‌جایی بدون هماهنگی وزیر ورزش و جوانان اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه کپی شد

طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در ایران هر گونه تغییر، عزل و نصب در ارکان اصلی فدراسیون‌های ورزشی تنها با پیشنهاد رئیس فدراسیون و موافقت ریاست مجمع فدراسیون‌های ورزشی یا به عبارت بهتر شخص وزیر ورزش و جوانان قابلیت اجرایی خواهد داشت.

این اتفاق اما در فدراسیون جودو رخ نداده و تصمیم به تغییر محمدحسین شیرازیان خزانه‌دار این فدراسیون در آبان ماه سال جاری از سوی رئیس این فدراسیون بدون هماهنگی، مشورت و دریافت مجوز از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و طبق تبصره سه ماده 10 تاکید شده که قبول عزل و استعفای دبیر، نایب رئیس، خزانه‌دار و کارشناس خبره تنها با پیشنهاد رئیس فدراسیون و موافقت وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع اتفاق خواهد افتاد و این تغییر در فدراسیون جودو بدون دریافت مجوز  یا حتی اطلاع از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان بوده است.

فدراسیون جودو با انتخاب سرپرست برای پست خزانه‌داری بازهم همان اشتباه را تکرار کرده و بدون هماهنگی با رئیس مجمع، دوباره خزانه‌دار انتخاب کرده است.

اتفاقی که به نظر می‌رسد با توجه به عدم اطلاع مسئولان وزارت ورزش و جوانان، یک تخلف از سوی مسئولان فدراسیون جودو بوده و وزارت ورزش نیز در نامه‌ای که به فدراسیون‌های ورزشی از جمله جودو فرستاده، بار دیگر تاکید کرده که تغییرات در اعضای هیئت رئیسه باید با پیشنهاد رئیس فدراسیون و موافقت رئیس مجمع باشد. باید دید فدراسیون جودو پس از دریافت این نامه به تخلف روی داده چه عکس‌العملی نشان خواهد داد.

منبع:تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی